۰ نفر

نگرانی انگلیسی ها از قدرت فوتبال ایران + عکس

۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 670155
نگرانی انگلیسی ها از قدرت فوتبال ایران + عکس

رسانه‌های معتبر انگلیس و آمریکا به نمایش ایران مقابل اروگوئه واکنش نشان دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم پرستاره اروگوئه، باعث حیرت رسانه‌های انگلیسی شده است. آنها تصور می‌کردند که بازی آسانی را مقابل تیم ملی ایران خواهند داشت اما سه شیرها در پنج بازی رسمی و متوالی خود، هرگز رنگ پیروزی را ندیده‌اند و همین مسئله باعث نگرانی آنها از دیدار با شاگردان کی‌روش شده است.

پیروزی ایران برابر تیم قدرتمند اروگوئه، با شکست سه شیرها مقابل ایتالیا همزمان شد و ۲ رسانه معروف و پرمخاطب انگلیسی به دیدارهای روز گذشته واکنش نشان دادند.

نشریه دیلی میل با تیتر «حریف ایران هشداری جدی به انگلیس و ساوت‌گیت داد» به تمجید از تیم ملی کشورمان پرداخت و نوشت: ایران، اولین حریف انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در فاصله ۵۸ روز مانده به آغاز رقابت‌ها توانایی‌های خود را به معرض نمایش گذاشت و تیم قدرتمند اروگوئه را شکست داد.

این نشریه انگلیسی نوشت: مهدی طارمی، مهاجم مرکزی تیم ملی ایران که در این سال‌ها در پورتو به یک تهدید همیشگی برای رقبا بدل شده بود، گل برتری ایران را با مهارت و تکنیکی فراوان به ثمر رساند. قدوس، بازیکن برنتفورد که هنوز نتوانسته در لیگ برتر انگلیس بازی کند نیز در این مسابقه و ترکیب ایران حضور داشت.

ایران، اولین حریف انگلیس در مرحله گروهی جام‌جهانی، نشان داد که بازیکنان گرت ساوت‌گیت ۵۸ روز دیگر با چالش سختی روبرو هستند، زیرا آنها تیم قدرتمند اروگوئه را شکست دادند.

دیلی میل

در بازگشت کارلوس کی روش نیز به نظر می رسد او توانایی دفاعی که ایرانی ها را در جام‌جهانی به حریفی سخت تبدیل کرده بود، احیا کرده است.

حسین کنعانی در خط دفاعی تأثیر بزرگی داشت و با محرمی ترکیب شد تا شانس داروین نونیز برای گلزنی را از بین ببرد و در یک صحنه، با لوئیز سوارز اختلاف داشت و دو طرف وارد یک چالش شدند.

اروگوئه باید گل می‌زد. سوارز که در کشورش برای ناسیونال بازی می‌کند، به مانند گذشته تهدید چندانی را به وجود نیاورد، اما او فرصتی را ایجاد کرد که توپ او با فاصله بسیار کمی به بیرون رفت و موقعیت دیگری نیز داشت که توپ او از بالای دروازه به خارج از زمین رفت. تلاش نونیز هم برای گلزنی بی نتیجه به پایان رسید.

با نمایش وحشتناک آمریکا در شکست ۲ بر صفر مقابل ژاپن که دیروز در دوسلدورف برگزار شد، ایران دوباره به خود این اعتماد به نفس را داد که می‌تواند از گروهی که شامل انگلیس و ولز نیز می‌شود، صعود کند.

تاک اسپورت:
ایران با پیروزی مقابل تیم اروگوئه که با قدرت کامل و حضور بازیکنانی چون داروین نونیز از لیورپول، رودریگو بنتانکور از تاتنهام و فدریکو والورده از رئال مادرید به میدان رفته بود، به انگلیس هشدار داد.

با این پیروزی، ایران نشان داد که در جام‌جهانی نباید آنها را دست کم گرفت. سه شیرها جام‌جهانی قطر را با بازی در برابر ایرانی‌ها آغاز می‌کنند که بسیاری آن را قرعه‌ای مطلوب برای تیم گرت ساوت گیت می‌دانند.

تالک اسپورتبا این حال، در حالی که انگلیس با شکست یک بر صفر مقابل ایتالیا از گروه خود در لیگ ملت‌ها سقوط کرد، شاگردان کارلوس کی‌روش با شکست دادن یک تیم کاملاً قدرتمند مانند اروگوئه ثابت کردند که تیم ضعیفی نیستند.

مهدی طارمی، بازیکن تعویضی در دقیقه ۷۹ گلزنی کرد تا صحنه‌های جالبی را در بین هم تیمی‌هایش در NV Arena اتریش رقم بزند.

علیرغم اینکه سه بازیکن خط حمله اروگوئه را داروین نونیز بازیکن لیورپول، لوئیز سوارز مهاجم سابق قرمزها و فاکوندو پلیستری ستاره منچستریونایتد تشکیل داده بودند، اما آبی‌های آسمانی نتوانستند ایران را شکست دهند.

در خط میانی، اروگوئه به رودریگو بنتانکور از تاتنهام، فدریکو والورده از رئال مادرید و ماتیاس وسینو از لاتزیو اتکا کرد. اروگوئه کاملاً بر بازی مسلط بود و رونالد آرائوخو مدافع بارسلونا را پس از یک دقیقه به دلیل مصدومیت از دست داد.

اما این یک شروع پیروزمندانه برای کی روش، دستیار سابق منچستریونایتد، در دومین حضورش به عنوان سرمربی تیم ایران است و او دوست دارد در جام جهانی، باعث ناراحتی مشابهی برای تیم ملی انگلیس شود.

این مربی پرتغالی پنج سال را در کنار سر الکس فرگوسن در اولدترافورد در دو دوره جداگانه سپری کرد.

سایت معتبر اوپتا آنالایست آمریکا به برتری یک بر صفر ایران مقابل اروگوئه در اولین بازی دوستانه فیفادی واکنش نشان داد و از قدرت ایران صحبت کرد.

ایران در مقابل اروگوئه با اینکه در آمار برتری نداشت ولی توانست با درخشش قدوس، انصاری فرد و گلزنی طارمی به یک برد ارزشمند دست یابد  تا لرزه بر اندام ولز و آمریکا بیفتد.

آنالیز

آنالایست نوشت: با اینکه ایران مسلط بر میدان نبود ولی یادمان باشد، این نمایش یعنی اصلا کار ساده‌ای پیش روی آمریکا و ولز برای صعود نیست.

اوپتا نوشت که اروگوئه آمار ۱.۰۶ موقعیت احتمال گل داشت در حالی که این آمار برای ایران به ۰.۵۶ می‌رسد. ایران موقعیت گل کمتری داشت ولی موثرتر ظاهر شد.

انالیز

ایران در این بازی ۶ شوت به دروازه اروگوئه زد که ۴ شوت در چارچوب بود. این در حالی است که اروگوئه ۱۵ شوت زد و ۶ شوت درون چارچوب قرار گرفت و با واکنش دروازه‌بانان تیم ملی مواجه شد.