۰ نفر

نکونام دستیار کی روش شد

۲۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبر: 668484
نکونام دستیار کی روش شد

با اعلام احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، حضور جواد نکونام در کادرفنی تیم ملی قطعی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، پس از بازگشت کارلوس کی روش به فوتبال ایران و انتخاب به عنوان جانشین اسکوچیچ، بحث حضور دستیار ایرانی در کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران به یکی از مسائل مهم در این خصوص تبدیل شد و از جواد نکونام به عنوان جدی ترین گزینه سرمربی پرتغالی نام برده شد.

در شرایطی که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نخستین نشست مطبوعاتی خود از یک برنامه ریزی بلند مدت برای انتخاب نکونام به عنوان سرمربی تیم ملی نام برد، اما باشگاه فولاد رسما با انتشار بیانیه ای از ماندن سرمربی خود در اهواز خبر داد و به نوعی مخالفت خود را با جدایی وی اعلام کرد.

در این میان نیز نام های دیگری مانند علیرضا منصوریان برای حضور در کادرفنی تیم ملی مطرح شد که سرمربی پرتغالی در حاشیه تمرین روز گذشته صراحتا اعلام کرد که او تنها یک گزینه مدنظر دارد: انتخاب اول و دوم و سوم ندارم. انتخاب‌های مختلف ندارم و همان‌طور که عنوان شد، انتخاب بنده نکونام است.

کی روش در ادامه گفت: البته باید این را خیلی شفاف مطرح کنم که جواد نکونام در حال حاضر سرمربی تیم باشگاهی است و مسئولیت سنگینی در قبال باشگاه و بازیکنانش دارد و باید برنامه‌ای شکل بگیرد که به نفع هر دو طرف باشد. روی این مسئله کار می‌کنیم. هیچ چیز هنوز قطعی نشده ولی من اعتماد و اعتقاد بالایی دارم که بهترین راهکار را پیدا می‌کنیم.

با توجه به تأکید دوباره سرمربی پرتغالی روی نکونام، طبیعی بود که مقامات فدراسیون یک بار دیگر برای جلب رضایت باشگاه فولاد با آنها وارد مذاکره شوند تا شرایط برای حضور سرمربی جوان در کادرفنی تیم ملی مهیا شود. اتفاقی که به نظر می رسد رخ داده و صحبت هایی به نقل از سخنگوی فدراسیون در برنامه ورزش و مردم منتشر شد.

ظهر امروز، پیمان یوسفی در بخش پایانی برنامه ورزش و مردم به نقل قولی از احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال استناد کرد و گفت: فرصت نداشتیم با آقای اصولی صحبت کنیم. با ایشان گپی زدیم، می گفتند که قصه آقای جواد نکونام قطعی شده و ایشان احتمالا با حفظ سمت در فولاد، تیم ملی را همراهی خواهند کرد و در کنار کارلوس کی روش خواهند بود.

حالا باید در انتظار اعلام رسمی فدراسیون فوتبال و باشگاه فولاد ماند. تیم ملی روز یکشنبه عازم اتریش می شود و از روز دوشنبه تمرینات خود را در این کشور آغاز می کند و قاعدتا باید تا پیش از آن روز، داستان حضور نکونام در تیم ملی نهایی شود. قرار است تیم ملی در روزهای اول و پنجم مهر با تیم های اروگوئه و سنگال بازی کند.