۰ نفر

با ثروتمندترین فوتبالیست‌ های دنیا آشنا شوید + عکس

۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۱۸
کد خبر: 658713
با ثروتمندترین فوتبالیست‌ های دنیا آشنا شوید + عکس

در این مقاله به معرفی ۱۰ تا از ثروتمندترین فوتبالیست‌ های دنیا می پردازیم با ما همراه باشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دلگرام، دنیای فوتبال با ستاره‌هایش آسمان درخشان‌تری رابه تصویر میکشد در این بین ستاره ها کنونی فوتبال جهان با درآمدهای بالای خود مورد توجه خاص و عام مردم قرار داردند.

۱۰- فرانک لمپارد – ۸۰ میلیون یورو

لمپارد

فرانک جیمز لمپارد (به انگلیسی: Frank James Lampard) (زادۀ ۲۰ ژوئن سال ۱۹۷۸) بازیکن پیشین و مربی کنونی فوتبال اهل انگلستان است که هدایت باشگاه اورتون را در لیگ برتر انگلستان برعهده دارد. او به عنوان یکی از برترین هافبک‌های فوتبال و همچنین گلزنترین هافبک تاریخ فوتبال شناخته می‌شود.

۹- رونالدینیو – ۸۳ میلیون یورو

رونالدینهو

رونالدو ده آسیس موریرا (زادهٔ ۲۱ مارس ۱۹۸۰) که بیشتر با نام رونالدینیو یا رونالدینیو گائوچو (به پرتغالی برزیل: Ronaldinho Gaúcho) شناخته می‌شود؛ بازیکن فوتبال پیشین برزیلی است که در پست هافبک تهاجمی یا مهاجم، برای باشگاه‌های بارسلونا و آث میلان، و تیم ملی برزیل بازی می‌کرد. رونالدینیو را یکی از بهترین بازیکنان نسل خود و حتی تاریخ فوتبال می‌دانند که در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵، دو بار پیاپی از سوی فیفا به بازیکن سال فوتبال جهان برگزیده شد. به او لقب «شاعر فوتبال» را داده‌اند.‌

۸- رائول – ۸۵ میلیون یورو​رائول

رائول گونزالز بلانکو (به اسپانیایی: Raúl González Blanco) (زادهٔ ۲۷ ژوئن ۱۹۷۷) که با نام رائول مشهور شده؛ بازیکن فوتبال بازنشسته‌ و مربی فوتبال اسپانیایی است که هدایت رئال مادرید کاستیا را به عنوان تیم دوم باشگاه رئال مادرید برعهده دارد. رائول اغلب دوران فعالیت‌اش را در پست مهاجم برای رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا بازی می‌کرد و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه رئال مادرید و فوتبال اسپانیا به شمار می‌رود.

۷- ساموئل اتوئو- ۸۷ میلیون یورواتوئو

ساموئل اتوئو فیلس (فرانسوی: Samuel Eto'o Fils‎؛ زادهٔ ۱۰ مارس ۱۹۷۹) بازیکن فوتبال اهل کامرون است. اتوئو بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آفریقا و چهارمین گلزن برتر تاریخ باشگاه فوتبال بارسلونا است.

۶- کاکا – ۹۶ میلیون یوروکاکا

ریکاردو ایزکسون دوس سانتوز لیته ( زادهٔ ۲۲ آوریل ۱۹۸۲) که عموماً با نام کاکا یا ریکاردو کاکا شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال پیشین اهل برزیل است که به عنوان هافبک هجومی سابقه بازی برای تیم های رئال مادرید، آث میلان، سائوپائولو و همچنین تیم ملی فوتبال برزیل را در کارنامه خود دارد. از کاکا به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان در نسل خود یا حتی تاریخ فوتبال نام برده می شود.

۵- وین رونی – ۱۰۳ میلیون یورو​رونی

وین مارک رونی ( زادهٔ ۲۴ اکتبر ۱۹۸۵) بازیکن پیشین و مربی کنونی فوتبال اهل انگلستان است که هم‌اکنون هدایت تیم دربی کانتی را برعهده دارد. او بیشتر دوران بازیگری خود را به عنوان مهاجم سپری کرد و در عین حال در نقش های مختلف میانه زمین نیز استفاده می شد. رونی که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان نسل خود شناخته می شود، رکورددار گلزنی برای تیم ملی انگلیس و منچستر یونایتد است.

۴- زلاتان ابراهیموویچ – ۱۰۵ میلیون یوروزلاتان

زلاتان اِبراهیموویچ (زادهٔ ۳ اکتبر ۱۹۸۱) بازیکن فوتبال اهل سوئد است که در پست مهاجم برای باشگاه آث میلان بازی می‌کند. در پیشینهٔ ورزشی‌اش، عضویت در باشگاه‌های بزرگ جهان همچون یوونتوس، اینترمیلان، بارسلونا، پاریس سن ژرمن، منچستریونایتد، آژاکس و نیز تیم ملی سوئد وجود دارد. ابراهیموویچ یکی از بهترین بازیکنان تمام ادوار فوتبال و از بهترین مهاجمان دوران خود به‌شمار می‌رود. او همچنین در کنار لیونل مسی و کریستیانو رونالدو و روبرت لواندوفسکی و لوییس سوارز یکی از پنج بازیکن کنونی جهان است که بیش از ۵۰۰ گل باشگاهی و ملی را در کارنامهٔ خود دارند. همچنین تا به امروز موفق به کسب ۳۲ جام قهرمانی شده است .

۳- نیمار – ۱۳۵ میلیون یورو

نیمار

نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور (زادهٔ ۵ فوریهٔ ۱۹۹۲) که با نام نیمار جونیور یا به شکل ساده‌تر نِیمار شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال اهل برزیل است که برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی برزیل در پست مهاجم بازی می‌کند. نیمار با مهارت‌های دریبل‌زنی، تمام‌کنندگی، جای‌گیری و همچنین توانایی استفاده از هر دو پا در فوتبال به شهرت رسید.

۲- لیونل مسی – ۲۰۰ میلیون یورومسی

لیونل آندرس مسی ( زادهٔ ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷) بازیکن فوتبال آرژانتینی است که برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین در پست مهاجم و وینگر بازی می‌کند. وی تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که ۶ بار فاتح عنوان بهترین بازیکن سال فیفا، ۷ بار برندهٔ توپ طلا و ۶ بار برنده کفش طلای اروپا شده‌است. او در طول دوران حرفه‌ای‌اش، بیش از ۷۶۰ گل و ۳۳۰ پاس گل را به ثمر رسانده‌است. از او اغلب به عنوان بهترین بازیکن نسل خود و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال یاد می‌شود.

۱-کریستیانو رونالدو – ۲۱۰ میلیون یوروروندلو

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو (زادهٔ ۵ فوریهٔ ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل پرتغال است که برای باشگاه منچستر یونایتد و تیم ملی پرتغال در پست مهاجم بازی می‌کند. او اغلب به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان و یکی از بزرگترین بازیکنان تمام ادوار نیز یاد می‌شود. رونالدو پنج جایزهٔ توپ طلا و چهار جایزهٔ کفش طلای اروپا دریافت کرده‌است که برای یک بازیکن اروپایی، رکورد محسوب می‌شود. او در طول دوران حرفه‌ای‌اش ۳۲ جام کسب کرده که شامل ۵ لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی جام ملت‌های اروپا و یک لیگ ملت‌های اروپا می‌شود. رونالدو دارای بیشترین گل زده (۱۳۶) و بیشترین پاس گل (۴۲) در لیگ قهرمانان اروپا، بیشترین گل زده (۱۴) در جام ملت‌های اروپا و بیشترین گل ملی در فوتبال مردان (۱۱۵) است. او از معدود بازیکن‌هایی است که در بیش از ۱۱۰۰ بازی رسمی حضور داشته و بیش از ۸۰۰ گل برای باشگاه و تیم ملی‌اش به ثمر رسانده است.