۰ نفر

شنیده ها از جلسه هیات رییسه فدراسیون با سرمربی تیم ملی

یا اسکوچیچ می ماند، یا نکونام می آید

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۴
کد خبر: 652853
یا اسکوچیچ می ماند، یا نکونام می آید

جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال با حضور سرمربی تیم ملی روز گذشته برگزار شد و با جمع بندی اطلاعات درز شده، به نظر دو گزینه نهایی اکنون برای هدایت تیم ملی وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ جلسه روز گذشته هیات رییسه درحالی برگزار شد که در بیانیه کاملا مبهم فدراسیون فوتبال درباره تصمیمات این نشست آمده است:" اعضای هیات رییسه به‌همراه دبیرکل فدراسیون در این دیدار نقطه نظرات و نگرانی‌های موجود در خصوص شرایط تیم ملی را در گفت‌وگو با دراگان اسکوچیچ مطرح کردند. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز در این جلسه توضیحاتی پیرامون اتفاقات و موضوعات مطرح شده و همچنین سوالات اعضای هیت رییسه ارائه داد. پس از توضیحات اسکوچیچ مقرر شد اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در نشست دیگری پیرامون شرایط و برنامه‌های تیم ملی تصمیم گیری کنند." 

این درحالی است که دو روز قبل اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال علنا اعلام کردند که دراگان اسکوچیچ دیگر سرمربی تیم ملی نیست اما پس از انتقادات به وجود آمده درخصوص نحوه این برکناری، فدراسیون عقب نشینی و ادعا کرد که هنوز برکناری ای صورت نگرفته است. گویا برای تصمیمات کلان در فدراسیون، اعضای هیات رییسه باید رای دهند؛ که خب با توجه به اینکه مهرداد سراجی و شهاب الدین عزیزی خادم از این جمع حذف شده، طهمورث حیدری با تیم ملی بانوان در تورنمنت کافا حضور دارد و شهره موسوی هم بازداشت است، تصمیم گیری ها به حدنصاب رای گیری نمی رسد و عملا در این شرایط هیچ چیزی در فدراسیون تصویب نمی شود! البته دراگان هم در این جلسه تا می توانست از عملکرد خودش دفاع و این موضوع را مطرح کرد که هیچکس در شرایط فعلی، تیم را بهتر از او نمی شناسد و بهترین و با انگیزه ترین گزینه در شرایط فعلی که می تواند در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند، اوست.

در این نابسامانی، درحالی که شنیده می شد برخی در وزارت ورزش به دنبال تغییر سرمربی و بازگرداندن کارلوس کی روش هستند، چرخش به سمت انتخاب مربی ایرانی، اعضا کمیته فنی را به عجله انداخت. منابع موثق از صحبت هایی با علی دایی خبر دادند اما شهریار فوتبال ایران ابتدا تمایل چندانی به پذیرفتن هدایت تیم ملی از خود نشان نداد؛ از آن نه گفتن هایی که شاید با اصرار بیشتر به جواب بله منتهی شود! با این وجود در شرایط فعلی، از راهروهای وزارت ورزش شنیده می شود که مشاوران وزیر، جواد نکونام را به حمید سجادی پیشنهاد کرده اند تا سرمربی موفق فولاد خوزستان نفر شماره یک نیمکت تیم ملی شود. 

به هرحال در شرایط فعلی محتمل است که اسکوچیچ در سمتش ابقا شود. هرچند هیچکس خبر ندارد با توجه به دو دستگی که اکنون در تیم ملی بر سر موافقان و مخالفان سرمربی کروات وجود دارد، او چگونه می تواند با شاگردانش ارتباط برقرار کند اما نزدیک ترین فرد ایرانی نیمکت تیم ملی هم، جواد نکونام است و اگر دراگان برود، به احتمال فراوان نکو صاحب نیمکت می شود. مگر اینکه بازهم شرایط عجیبی در فوتبال غیر قابل پیش بینی ایران به وجود بیاید!