۰ نفر

شاهکاری که مسی بعد از ۸۰ سال تکرارش کرد

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳
کد خبر: 641711
شاهکاری که مسی بعد از ۸۰ سال تکرارش کرد

ستاره تیم ملی آرژانتین به سومین بازیکن تاریخ فوتبال کشورش تبدیل شد که در یک بازی 5 گل می زند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، این روزها وقتی لیونل مسی پیراهن تیم ملی آرژانتین را به تن می کند، تبدیل به بازیکن متفاوتی می شود؛ او چهار روز بعد از کمک به تیم ملی کشورش برای غلبه برای ایتالیا و قهرمانی در فینالیسیما، هر  گل آرژانتین را در بازی دوستانه مقابل استونی به ثمر رساند.

هواداران آلبی سلسته امیدوارند که مسی بتواند در جام جهانی 2022 قطر به جادوی خود ادامه دهد، زیرا آرژانتین اکنون با او 33 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته است. مسی هرگز جام جهانی فوتبال را فتح نکرده است. او پس از کسب دو جام کوپا آمریکا 2021 و فینالیسیما 2022 امیدوار است بتواند عنوانی را که جای خالی آن در ویترین افتخاراتش خودنمایی می کند را پر کند.

لئو 10 سال پیش با لباس بارسا 5 گل در یک بازی (مقابل لورکوزن در لیگ قهرمانان اروپا) به ثمر رسانده بود.

مسی با 5 گلی که مقابل استونی به ثمر رساند، به رکورد گلزنی خود در آرژانتین اضافه کرد که اکنون در 162 بازی به 86 گل رسیده است(30 گل بیشتر از گابریل باتیستوتا که بعد از او حضور دارد). در تاریخ 120 ساله تیم ملی آرژانتین تنها دو بازیکن دیگر تا به حال 5 گل در یک مسابقه به ثمر رسانده اند.

مسی علاوه بر 5 گلی که در ورزشگاه ال سادار پامپلونا در اسپانیا به استونی زد، یک بار دیگر در دوران فوتبالی خود 5 گل با پیراهن بارسلونا به ثمر رسانده بود. این به ده سال قبل بر می گردد؛ جایی که مسی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 12-2011 پنج گل به لورکوزن زد. بارسا آن بازی را 7-1 برد و در مجموع با پیروزی 10-2 به یک چهارم نهایی صعود کرد. 7 گل از 10 گل مجموع دو دیدار رفت و برگشت را مسی زده بود. او با 14 گل به عنوان بهترین گلزن آن فصل لیگ قهرمانان اروپا رسید ولی بارسا با شکست مقابل چلسی در نیمه نهایی از صعود به فینال بازماند.

بیشترین گل زده شده در یک بازی توسط یک بازیکن آرژانتین 5 گل است؛ موفقیتی که توسط سه مهاجم در تاریخ این کشور به دست آمده است: خوان آندرس ماروزی، خوزه مانوئل "چارو" مورنو و مسی.

ماروزی در جریان پیروزی 6-1 آرژانتین در یک تورنمنت در سال 1941 که اکنون به عنوان کوپا آمریکا شناخته می شود، 5 گل به اکوادور زد.

سال بعد، مورنو، اسطوره آرژانتینی ها، در جریان پیروزی 12-0 مقابل اکوادور که مقتدرانه ترین برد تاریخ آلبی سلسته است، 5 بار موفق به گلزنی شد.

80 سال طول کشید تا این شاهکار تکرار شود. این بار لیونل مسی با 5 گل خود در دیداری دوستانه مقابل استونی، نام خود را کنار دو اسطوره قبلی قرار داد.