۰ نفر

یامگا در دربی تاریخ سازی می کند؟

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۳۵
کد خبر: 619824
یامگا در دربی تاریخ سازی می کند؟

ستاره‌ی فرانسوی آبی‌پوشان در تلاش برای ثبت اولین گل یک بازیکن خارجی به نام استقلال در تاریخچه دربی پایتخت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، لیگ بیست و یکم در شرایطی در جریان است که کوین یامگا، خرید تابستانی استقلال یکی از بهترین بازیکنان این فصل بوده و با ثبت ۱۰ گل و ۳ پاس‌گل آمار درخشانی را در جمع شاگردان فرهاد مجیدی از خود به جای گذاشته و در یک‌قدمی صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارد.

یامگا شب گذشته و در مصاف با صنعت نفت آبادان در نقش گلساز درخشید و توانست گل ۳ امتیازی تیمش را در مصاف با حریف آبادانی برای امیرحسین حسین‌زاده بسازد تا در آستانه‌ی دربی ۹۸، آمادگی فنی بالای خود را نشان بدهد.

در تاریخچه دربی، پرسپولیس ۴ گلزن خارجی داشته (ایمون زاید ۳ گل، بشار رسن ۲ گل، عیسی ترائوره و جری بنگستون ۱ گل) اما برخلاف سرخ‌پوشان، هیچکدام از بازیکنان خارجی استقلال موفق به گلزنی در دربی نشده‌اند.

آمادگی بالای کوین یامگا هواداران استقلال را امیدوار به آن کرده که این ستاره‌ی فرانسوی بتواند طلسم‌شکنی کند و اولین گلزن استقلال در در تاریخ دربی تهران شود.

البته که به جز یامگا، ژستد و آمانوف دو خارجی دیگر استقلال در کنار سیلوا این فرصت را دارند تا در مسابقه‌ی هفته آینده استقلال-پرسپولیس به اولین گلزن خارجی آبی‌ها در تاریخ دربی بدل شوند.