۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

کابوس دوباره سوپر لیگ برای یوفا؛ دروغگو‌ تر از پوتین!

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۳
کد خبر: 617110
کابوس دوباره سوپر لیگ برای یوفا؛ دروغگو‌ تر از پوتین!

باشگاه‌های مطرح فوتبال اروپا قصد دارند پروژه شکست خورده سوپرلیگ را یک بار دیگر احیا کنند و در این بین با واکنش‌های شدیدی مواجه شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ درحالی که طرح قبلی سوپر لیگ با شکستی بزرگ همراه بود و سران آن خیلی زود قافیه را به یوفا واگذار کردند، اما آن ها دست از تلاش برای احیای این پروژه بر نداشتند و قرار است امروز طرح اصلاح شده سوپر لیگ، ارائه شود و سیستمی مبنی بر صعود و سقوط به این تورنومنت که شامل ۲ سری ۲۰ تیمه است، اضافه شود. آندره آ آنیلی مالک باشگاه یوونتوس امروز در جلسه ورزشی-اقتصادی که توسط فایننشال تایمز در لندن ترتیب داده شده است، طرح اصلاح شده شده سوپر لیگ را ارائه می دهد. این اولین بار نیست که صحبت از اصلاح اساسی سوپر لیگ می شود. تابستان گذشته سه باشگاه رئال مادرید، یوونتوس، بارسلونا سعی کردند به سرمایه گذار ها چهره ای متفاوت از این تورنومنت نشان دهند.

با این حال جدی ترین مشکل سوپرلیگ، بسته بودن آن است. البته چه کسی می داند اگر فوتبال اروپا به شدت با نسخه اولیه این تورنومنت موافقت نمی کرد، چه اتفاقی رخ می داد. در آن زمان یوفا به سرعت قالب اصلاح شده لیگ قهرمانان اروپا را معرفی کرد که به نوعی جایگزین سوپر لیگ باشد. با اینکه از ۱۲ باشگاه حاضر در این طرح، ۹ تا از آن ها کنار گیری کردند و باشگاه هایی مانند بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن و بروسیا دورتموند از اول جواب منفی به آن دادند، پرز، لاپورتا و آنیلی هیچگاه این پروژه را رها نکردند.

اکنون شنیده می‌شود در پروژه جدید، ۶ باشگاه بزرگ انگلیسی و تیم‌های ذکر شده حضور ندارند اما این بار قرار است سوپرلیگ ورودی و خروجی داشته باشد و‌ حضور هیچ تیمی در آن تضمین شده نیست. شاید همین موضوع به جذابیت‌ آن بیفزاید.

الکساندر چفرین رئیس یوفا در واکنش به این اتفاق گفت:آنیلی یک غاصب، یک دیکتاتور و پوتینِ فوتبال است! او انسانی بدون شرم و حیا است. وی حتی در شرایط جنگ [روسیه و اوکراین] دست برنمی دارد. شرم آور است. یکی از موسسان سوپرلیگ به من زنگ زد و عذرخواهی کرد اما دوباره آنها تلاش می کنند تا کارشان را دنبال کنند. سوپرلیگ یک ایده بی معنی و پوچ است.

همچنین خاویر تباس رئیس لالیگا هم رویکردی کشابه چفرین در این زمینه اتخاذ کرده است:آنها( سران یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید) با یوفا و لیگ برتر که رشد آن ها چیزی برخلاف مدل مد نظرشان است، دشمنی می کنند. ما این را می دانیم و این اطلاعات را داریم. آن ها می توانند هر چه می خواهند بگویند اما این چیزی است که روی آن کار می کنند. صادقانه بگویم، قسم می خورم هر گاه در مورد این پروژه می خوانم، فکر می کنم آن ها حتی بیشتر از پوتین دروغ می گویند! آن ها اصرار دارند که معرفی این پروژه تاثیری روی لیگ های داخلی نخواهد داشت. ما باید احمق و خنگ باشیم که این را باور کنیم. اما همه ما می گوییم که این پروژه به لیگ های داخلی آسیب می زند.