۰ نفر

سرمربی شریف مولداوی به ارتش اوکراین پیوست + عکس

۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۱۱
کد خبر: 616395
سرمربی شریف مولداوی به ارتش اوکراین پیوست + عکس

این تصویری باورنکردنی از سرمربی تیمی است که چند ماه پیش با درخشش در مقابل رئال مادرید توجه‌ها را به خود جلب کرد و حالا با حضور سرمربی اش در خط مقدم نبرد با روسیه.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، چهار ماه پیش بود که شاگردان یوری ورنی‌داب در سانتیگو برنابئو درخشیدند و توانستند تیم پرمهره کارلو آنچلوتی را 2-1 شکست دهند. این عجیب‌ترین نتیجه این فصل لیگ قهرمانان اروپا بوده که توسط یک تیم از لیگ مولداوی با هدایت سرمربی اوکراینی رقم خورد که با این پیروزی نام خود را بر سر زبانها انداخت. اما چند روز پس از تقابل با براگای پرتغال در لیگ اروپا و شکست در ضربات پنالتی، او حالا به شکلی کاملا متفاوت در کانون توجه قرار گرفته است.

این سرمربی 56 ساله که در شرایط عادی باید تیمش را آماده دیدار مقابل اف سی میلسامی در لیگ سطح اول مولداوی می‌کرد، تصمیمی عجیب گرفت و در شرایطی که اوکراین با حمله ارتش روسیه از نقاط مختلف مواجه شده، او نیز مثل بسیاری از هم‌میهنانش به آنچه نیروی مدنی اوکراین مشهور شده، پیوست.

فوتبال

شریف مولداوی چند ماه پیش با هدایت این سرمربی موفق شد رئال مادرید را در سانتیگو برنابئو شکست دهد.

خبر حضور یوری در ارتش اوکراین با تیتر «باورنکردنی: او شغل سرمربیگری را رها کرد و به ارتش کشورش ملحق شد» در فضای مجازی دست به دست می‌شود و واکنش‌های زیادی را متوجه خود می‌کند. اگرچه یوری نخستین چهره مشهوری نیست که در روزهای اخیر دست به چنین اقدامی زده اما نکته جالب حرکت او این است که از خارج به کشورش آمده تا نقش خود را در این میان ایفا کند.

شریف مولداوی با هدایت این سرمربی صدر جدول لیگ این کشور را در اختیار دارد و در رقابت شدید برای کسب قهرمانی و حضور در چمپیونز لیگ هفته‌های واپسین لیگ را سپری می‌کند و احتمالا یوری بیش از همه به قهرمانی تیمش در فصل جاری دل بسته بود اما شعله گرفتن آتش جنگ باعث شد تا او به ارتش اوکراین بپیوندد.

سرمربی شریف مولدای با لباس نظامی

سرمربی شریف مولدای با لباس نظامی و کلاه بر سر با چهره خندان و علامت پیروزی، در این تصویر خودنمایی می‌کند.