۰ نفر

قانون عجیب جام حذفی فرانسه

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۸
کد خبر: 606009
قانون عجیب جام حذفی فرانسه

لیونل مسی در دیدار شب گذشته مقابل نیس، در اتفاقی غیرمنتظره با پیراهن شماره ۱۰ پاری‌سن‌ژرمن به میدان رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فوتبالی، لیونل مسی از زمان ورود به پاری‌سن‌ژرمن در ابتدای فصل، پیراهن شماره ۳۰ این باشگاه را انتخاب کرد. پیراهن شماره ۱۰ پی‌اس‌جی در این فصل، مطابق چندسال گذشته بر تن نیمار است. به همین دلیل، هواداران فوتبال با دیدن لیونل مسی با شماره ۱۰ در دیدار شب گذشته مقابل نیس، هیجان‌زده شدند.

به نقل از دیلی استار، علت این اتفاق قانون عجیب جام‌حذفی فرانسه است. در مسابقات جام حذفی، بازیکنان ترکیب ابتدایی هر تیم باید شماره‌های ۱ تا ۱۱ را انتخاب کنند. با غیبت نیمار و به تبعِ آن خالی بودن شماره ۱۰ تیم، فوق ستاره آرژانتینی در دیدار شب گذشته‌ی جام حذفی، پیراهن شماره ۱۰ باشگاهش را برتن کرد.

مسی با پیراهن شماره ۱۰ کارنامه درخشانی در پیراهن بارسلونا و آرژانتین دارد. اما این دیدار طبق پیش‌بینی‌ها رقم نخورد، زیرا پی‌اس‌جی در شب از دست دادن پنالتی توسط لیونل مسی، با شکست ۵-۶ در ضربات پنالتی مقابل نیس از دور مسابقات حذف شد.

ورود کیلیان امباپه از روی نیمکت هم، در نیمه دوم، برای پیروزی پاریسی‌ها کافی نبود. 

با وجود اینکه هدف‌گذاری اصلی پاری‌سن‌ژرمن در این فصل قهرمانی در لیگ‌قهرمانان‌اروپا است و در همین راستا در این ماه به مصاف رئال مادرید خواهند رفت، اما شگست شب گذشته شاگردان پوچتینو ناامیدکننده بود.

این اولین بار است که از سال ۲۰۱۴، پی‌اس‌جی در رسیدن به فینال جام‌حذفی فرانسه ناکام می‌ماند.