۰ نفر

تعجب ربیعی از تشابه پنالتی گرفته شده برای استقلال و پرسپولیس مقابل مس رفسنجان

۱۸ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۱۰
کد خبر: 597604
تعجب ربیعی از تشابه پنالتی گرفته شده برای استقلال و پرسپولیس مقابل مس رفسنجان

سرمربی مس رفسنجان می‌گوید اگر پنالتی گرفته شده روی ژستد درست بوده پس چرا همین خطا در داربی برای استقلال گرفته نشد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، استقلال در هفته چهاردهم لیگ برتر امروز (شنبه) با نتیجه ۳ بر دو مقابل مس رفسنجان به پیروزی رسید. محمد ربیعی، سرمربی مس در نشست خبری پس از این دیدار اظهار کرد: به تیم استقلال و هوادارانش این پیروزی را تبریک می‌گویم. به مجموعه تیم رفسنجان خداقوت می‌گویم. فکر می‌کنم بازی کیفیت قابل قبولی داشت و گواه شرایط بازی بود.

او افزود: اگر قرار باشد مثل سنوات گذشته بگویم اینجا این‌طور شد و آن‌جا آن‌طور، پسندیده نیست. الان استقلال برده و باید به آن‌ها تبریک بگویم. فقط پنالتی دوم استقلال، مشابه پنالتی پرسپولیس مقابل ما بود. اگر این پنالتی بود پس چرا مشابه همین پنالتی در داربی برای استقلال گرفته نشد؟ سلیقه‌های داوری نباید در این چنین موقعیت‌هایی اعمال شود.

سرمربی مس رفسنجان گفت: ما در نیمه دوم فرصتی به استقلال ندادیم و یک پنالتی و یک گل تقدیمی از طرف خودمان باعث شد که آبی‌ها به گل برسند. ما موقعیت‌های بی‌شماری داشتیم ولی سهم‌مان از گل کم بود. من دیروز نوید بازی تهاجمی‌مان را داده بودم و فکر می‌کنم امروز بیش از ۶۰، ۷۰ دقیقه از بالا پرس کردیم. به تیم استقلال تبریک می‌گویم و فکر می‌کنم باید می‌باختیم که باختیم.

ربیعی بیان کرد: در زمانی که بازی یک،‌ یک بود، استقلال با تک حمله در دقیقه ۵۸ به پنالتی رسید. این برای ما سخت بود چرا که تیم مقابل استقلال بود. مس برای دومین فصل است که به لیگ برتر آمده و اگر بتواند در استادیوم آزادی استقلال را تحت فشار قرار دهد، قابل تحسین است اما من نباید از تیمم تعریف کنم بلکه شما باید این که را بکنید.

او افزود: من از حق تیمم می‌خواهم دفاع کنم. این اگر پنالتی بود پس در داربی هم رخ داد و پنالتی گرفته نشد و در بازی با پرسپولیس مقابل ما رخ داد و پنالتی گرفته شد. ژستد ضربه را زده بود و توپ در اوت بود ولی پنالتی گرفته شد. این که ما استقلال را تحت فشار قرار دادیم، چیزی از ارزش‌های استقلال به عنوان صدرنشین تیم کم نمی‌کند.

سرمربی مس رفسنجان در پاسخ به این سوال که چه نظری راجع به عملکرد تهاجمی تیمش مقابل بهترین خط دفاعی لیگ برتر دارد، گفت: کارشناسان باید راجع به این موضوع نظر بدهند و من نظری ندارم.

ربیعی درباره ضعف تدافعی تیمش گفت: به نظرم خط دفاعی‌مان هم خوب است. حالا امروز عقیل کعبی یک اشتباه کرده است. این بازیکن دو سال است که بهترین بازی‌اش را برای ما کرده و با یک اشتباه قضاوتش نمی‌کنم. ما وقتی علاقه‌مند به بازی‌سازی از عقب هستیم این اشتباهات پیش می‌آید ولی باز هم اصرار به انجام این کار دارم.

او در واکنش به صحبت یک خبرنگار مبنی بر این که منظور تعداد گل خورده مس است، بیان کرد: پنالتی اول استقلال ۱۰۰ درصد درست بود. ما ۵ دقیقه اول خوب عمل نکردیم. وقتی شما بازی رو به بالا انجام می‌دهید، یکسری اشتباه در عقب زمین انجام می‌دهید ولی ما موقعیتی هم به استقلال ندادیم. نوع بازی استقلال که قابل احترام است، بازی در بدن مهاجم نوک‌شان است که ما آن را پوشش دادیم ولی از کم‌ترین موقعیت داده شده به استقلال، سه گل خوردیم. به گل خورده این خط دفاعی نگاه نکنید. به این نگاه کنید که این خط دفاعی چه امید گلی به تیم مقابل می‌دهد. من از بازیکنان تدافعی‌مان راضی هستیم.

ربیعی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا از عملکرد منشا در این بازی راضی بوده؟ توضیح داد: من از عملکرد منشا و تمام بازیکنانم راضی هستم. تیم ما نشان داده که با این میانگین سنی پایین‌تر نسبت به سال گذشته خوب عمل کرده است. لیست بزرگسالان مس رفسنجان ۱۶ نفر است که یکی از آن‌ها محمد انصاری است. همه بازیکنان ما خوب هستند و فکر می‌کنم همه کارشان را درست انجام می‌دهند. با همه احترام نسبت به تیم استقلال، ما مستحق شکست نبودیم.