۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

رسمی: استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان حذف شدند + عکس

۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۱۶
کد خبر: 597136
رسمی: استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان حذف شدند + عکس

پس از کشمکش‌های فراوان، سرانجام حذف سه باشگاه ایرانی از رقابت‌های آسیایی قطعی شد.

اقتصاد آنلاین- امیر جهانی؛ نهاد مستقل کنترل ورودی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ECB) تصمیم گرفت مجوز باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و باشگاه گل گهر سیرجان، برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را لغو کند. این تصمیم بر اساس مواد ۱۴.۴ و ۱۴.۵ آیین نامه مجوز باشگاه‌هایAFC به همراه ماده ۴.۱.۴ قوانین رویه حاکم بر بدنه کنترل ورود AFC گرفته شد و نهاد مستقل کنترل ورود کنفدراسیون تشخیص داد که این سه باشگاه تمام معیارهای اجباری ماده ۳.۱ و ۳.۲ الف مقررات مجوز باشگاه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا را برآورده نکرده‌اند و بر این اساس، نباید مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به آنها داده شود.

بدین ترتیب باشگاه های پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ محروم شدند. علاوه بر این، بانک مرکزی اروپا نیز درخواست فوق العاده ارائه شده توسط باشگاه گل گهر سیرجان را رد کرد. مفاد تصمیمات امروز به نامبردگان و همچنین دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال نیز ابلاغ شد.

این خبر تلخ درحالی به صورت قطعی منتشر شده که از مدت‌ها قبل تقریبا همه بر این اتفاق به دلیل رایط بد د‌ باشگاه و پرونده سازی‌ها صحه می‌گذاشتند ولی وزیر ورزش چند روز پیش از تعامل و رابطه خوب با کنفدراسیون فوتبال آسیا و انتشار خبرهای مثبت در این باره خبر داده بود!

لیگ قهرمانان