۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

دلیل برگزار نشدن انتخابات چیست؟ / وزیر ورزش، کمیته را نمی‌خواهد

۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۳۲
کد خبر: 594950
دلیل برگزار نشدن انتخابات چیست؟ / وزیر ورزش، کمیته را نمی‌خواهد

درحالی که مطابق برنامه قرار بود که ۱۰ فدراسیون ورزشی در دی ماه انتخابات خود را برگزار کنند، همچنان نشانه‌هایی از لغو این انتخابات دیده می‌شود.

اقتصاد آنلاین- امیر جهانی؛ طبق برنامه‌ای که چندی قبل از سوی وزارت ورزش اعلام شد، قرار است انتخابات فدراسیون نابینایان در ۱۱دی، فدراسیون کوهنوردی ۱۲دی، فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی ۱۳دی، فدراسیون کبدی ۱۴دی، فدراسیون تکواندو ۱۵دی، فدراسیون بوکس ۱۸دی، فدراسیون بسکتبال ۱۹دی، فدراسیون شنا ۲۰دی، فدراسیون تیراندازی ۲۱دی و فدراسیون اسکیت هم ۲۲دی ماه برگزار ‌شوند.

برگزاری این مجامع انتخاباتی این بار درحالی اهمیت ویژه‌ای به خود گرفته که قرار شده انتخابات کمیته ملی المپیک نیز ۱۷ اسفند ماه به انجام برسد. نیمی از اعضای مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک را روسای فدراسیون ها تشکیل می‌دهند. 

اما آیا تعویق این مجامع انتخاباتی می‌تواند تاثیری در انتخابات کمیته ملی المپیک داشته باشد؟ چرا که این روزها صحبت‌های زیادی مبنی بر عدم برگزاری برخی مجامع طی روزهای آینده شنیده می‌شود. انتخابات فدراسیون نابینایان که اولین مجمع دی ماه بود، به تعویق افتاده، برگزاری انتخابات تیراندازی  همچنان مبهم است و در مورد برخی از فدراسیون‌ها نیز همچنان ابهاماتی در خصوص برگزاری مجمع در وقت تعیین شده وجود دارد.

البته به تازگی فرامرز کیانی‌زاده سرپرست فدراسیون تکواندو که جای محمد پولادگر را در این فدراسیون گرفته، تاکید کرده که آماده برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو در ۱۵ دی است.

اما اگر چند مجمع انتخاباتی به دلائلی لغو شود، باز هم بعید به نظر می‌رسد که این امر تاثیری در برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک به لحاظ آیین نامه‌ای داشته باشد.

مجمع کمیته ملی المپیک ۶۰ نفره است و اگر نصف به علاوه یک روسای فدراسیون‌های المپیکی در آن حاضر باشند، مجمع انتخاباتی برگزار خواهد شد.

درواقع تعیین تکلیف فدراسیون‌های المپیکی در دی ماه از اهمیت زیادی برخوردار است. ضمن اینکه صالحی امیری چندین بار تاکید کرده مصصم است انتخابات کمیته ملی المپیک در ۱۷ اسفند برگزار شود؛ هرچند این انتخابات نیز همچون سایر مجامع انتخاباتی دیگر اما و اگرهای زیادی دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک در آخرین نشست عمومی‌اش، یکی از ابهامات این انتخابات را از سوی خودش برطرف کرد: وزیر قصد شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک را ندارد!