۰ نفر

۶ اتفاق حاشیه‌ ای فوتبال در سال ۲۰۲۱

۸ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷
کد خبر: 594359
۶ اتفاق حاشیه‌ ای فوتبال در سال ۲۰۲۱

در آستانه سال نو میلادی به مهم‌ترین حواشی دنیای فوتبال در این سال می‌پردازیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا؛  سال ۲۰۲۱ میلادی اتفاقات ریز و درشت زیادی در جهان ورزش رخ داد. در این بین حواشی دنیای ورزش نیز در بعضی جاه‌ها پررنگ تر از متن شد. اکنون زمان مناسبی برای تأمل در مورد آنچه در سال گذشته رخ داده است و چه راهی بهتر از نگاهی به برخی از جنجالی‌ترین و بحث برانگیزترین لحظات سال ۲۰۲۱ است.

* رونالدو: نوشابه نخورید

62133996به گزارش آفریقا اسپرت،در نشست خبری پیش از بازی پرتغال و مجارستان در یورو ۲۰۲۰، رفتار کریس‌ رونالدو در خصوص دو بطری کوکاکولای روی میزش، خبرساز شد و در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت. رونالدو با برداشتن دو شیشه کوچک کوکاکولا از مقابل تریبون و نشان‌دادن بطری آب معدنی و گفتن جمله‌: «آب بنوشید» میلیون‌ها نفر را به تغذیه سالم فراخواند.

حرکت کریستیانو رونالدو در نشست خبری قبل از دیدار برابر مجارستان باعث شد شرکت کوکاکولا ۴ میلیارد دلار ضرر کند. سهام این شرکت از ۲۴۲ میلیارددلار به ۲۳۸ میلیارد دلار رسید تا یک حرکت فوق ستاره پرتغالی، چنین تاثیری روی سهام شرکت داشته باشد که خود یکی از اسپانسرهای یورو ۲۰۲۰ نیز محسوب می‌شود. 

* اتهام بی‌اساس اردنی‌ها به دروازه‌بان تیم زنان ایران

62041574تیم ملی فوتبال زنان ایران توانست با درخشش زهره کودایی دروازه‌بان خود برای اولین‌بار تاریخ سازی کند و به دور نهایی جام ملت‌های آسیا راه یابد. این تیم اردن را در ضربات پنالتی با درخشش کودایی شکست داده بود. بعد از ادعای واهی سران فدراسیون فوتبال اردن علیه زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی زنان ایران و رد این ادعا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال اردن یک اتفاق حاشیه‌ای بزرگ را رقم زد.

فدراسیون فوتبال اردن بعد از شکست تیم ملی فوتبال بانوان این کشور برابر تیم ملی بانوان ایران تحقیق درباره جنیست بازیکن ایرانی را خواستار شده بود. تیم ملی فوتبال بانوان اردن در مقدماتی جام ملت های آسیا به مصاف ایران رفت که این بازی بعد از تساوی در وقت‌های اصلی و اضافی به ضربات پنالتی کشیده شد که در آن ایران با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی دست پیدا کرد تا جواز حضور در جام ملت های آسیا را کسب کند. 

شاهزاده علی بن حسین، رییس فدراسیون فوتبال اردن در توییتی در این باره نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در این زمینه تحقیق و تفحص کند. ما از کمیته پزشکان مستقل AFC می‌خواهیم که تحقیق شفاف و واضحی درباره این بازیکن ایران و دیگر بازیکنان این تیم داشته باشد. به ویژه این که تیم ملی فوتبال بانوان ایران سابقه چنین رفتارهای را دارد».

* قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا تکرار شد

62076945اشتباه نماینده یوفا در قرعه‌کشی مشخص کردن حریفان ویارئال و اتلتیکو مادرید باعث شد تا قرعه کشی لیگ قهرمانان تکرار شود.  یوفا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل مشکل پیش آمده در قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، این قرعه‌کشی باطل و قرعه‌کشی جدیدی صورت خواهد گرفت. 

در جریان قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، برای مشخص شدن حریف ویارنال، نماینده یوفا به اشتباه گوی منچستریونایتد را هم در گوی‌ها گذاشته بود و پس از این که آرشاوین نام منچستر را به عنوان حریف ویارئال خواند، به دلیل هم‌گروهی این دو تیم، ارشاوین مجبور شد گوی دیگری را بردارد که دیگر تیم شهر منچستر یعنی منچسترسیتی حریف نماینده اسپانیا شد. پس از این و به جای این که نماینده یوفا، گوی حاوی نام منچستریونایتد را به دیگر گوی‌ها اضافه کند، این کار را نکرد.

* شکست پروژه سوپر لیگ

61942670در مجموع ۲۰ تیم قرار بود سوپرلیگ فوتبال را در بخش مردان و همین تعداد تیم برای بخش زنان ایجاد کنند که البته یوفا به هیچ وجه اجازه انجام آن را نداده و بازیکنان را تهدید کرده در صورتی که بخواهند در این رقابت‌ها حاضر باشند، حق حضور در یورو و جام جهانی و بازی‌های ملی را ندارند. 

آرسنال، منچستر یونایتد، لیورپول، تاتنهام، چلسی و منچستر سیتی از انگلیس، آث میلان، اینترمیلان و یوونتوس تورین از ایتالیا، رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید از اسپانیا تیم‌هایی هستند که آماده حضور در این رقابت‌ها بودند که با مخالفت یوفا این پروژه شکست خورد. 

تاکنون هیچ باشگاهی از آلمان، فرانسه یا سایر کشورهای اروپایی موافقت خود را برای حضور در سوپر لیگ اعلام نکرده است. فلورنتینو پرس (رییس رئال مادرید) به عنوان مدیرعامل، آندره آنیلی (مدیر عامل یوونتوس تورین) و جوئل گلیزر (معاون مدیرعامل منچستر یونایتد) به عنوان معاون مدیر عامل معرفی شدند و این اتفاق همگان را شوکه کرد ولی در نهایت این پروژه به بار ننشست.

* بنجامین مندی در زندان

57784426محاکمه بنجامین مندی مدافع فرانسوی منچسترسیتی برای چهار مورد تجاوز جنسی در اواخر ژانویه برنامه‌ریزی شده است و قهرمان سه دوره لیگ برتر تا شروع پرونده دادگاه در بازداشت به سر خواهد برد. 

این بازیکن فرانسوی در ماه آگوست به اتهام جنایات جنسی علیه سه زن بین اکتبر ۲۰۲۰ و آگوست ۲۰۲۱ متهم شد. مندی  که در سال ۲۰۱۷ با مبلغی معادل ۷۸ میلیون دلار  به سیتی پیوست پس از متهم شدن در پرونده توسط باشگاهش محروم شد و به زندان برده شد. در صورتی که مندی به دلیل جنایات ادعایی محکوم شود، تقریباً قطعی است که در نتیجه وی با زندان طولانی مدت روبه‌رو خواهد شد و هم‌چنین احتمالاً قرارداد وی با قهرمان لیگ برتر فسخ خواهد شد.

حمله نژادپرستانه هواداران انگلیس به سه بازیکن رنگین پوست تیم

61976221هواداران تیم ملی فوتبال انگلیس بعد از ناکامی در فینال یورو ۲۰۲۰ به سه بازیکن سیاه پوست تیم توهین‌ نژادپرستانه کردند که این با واکنش اتحادیه فوتبال این کشور همراه شد.  در این بازی سانچو، راشفورد و ساکا پنالتی از دست دادند. هواداران خشمگین انگلیس بعد از بازی در صفحات مجازی به این سه بازیکن تاختند و به آن‌ها توهین‌نژاد پرستانه کردند. آن‌ها از ایموجی میمون برای این سه بازیکن استفاده کردند. اتحادیه فوتبال انگلیس به توهین نژادپرستانه به این سه بازیکن واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. 

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس توهین نژادپرستانه به این سه بازیکن را محکوم کرد.

پیش از این هم اتحادیه فوتبال انگلیس چنین رفتاری را محکوم کرده بود.