۰ نفر

مانچینی مربی برتر سال ۲۰۲۱ لقب گرفت

۵ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۵۰
کد خبر: 593468
مانچینی مربی برتر سال ۲۰۲۱ لقب گرفت

سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا و شاگردانش عناوین بهترین‌های سال ۲۰۲۱ را از آن خود کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نشریه معتبر «ورلد ساکر» در چهلمین سالگرد معرفی برترین‌های فوتبال جهان، روبرتو مانچینی را به عنوان برترین مربی سال 2021 معرفی کرد. این مربی ایتالیایی موفق شد تیم ملی فوتبال ایتالیا را در رقابت‌های یورو 2020 (رقابت‌هایی که با یک سال تأخیر و تابستان اخیر برگزار شد) به قهرمانی برساند و اولین قهرمانی آتزوری در این رقابت‌ها را پس از سال 1968 میلادی رقم بزند.

بر این اساس روبرتو مانچینی با کسب 33 رأی برترین مربی سال لقب گرفت و توماس توخل که چلسی را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رساند نیز با کسب 26 رأی دوم شد. پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی و کریستوفر گالتیر سرمربی لیل/نیس نیز هر یک با کسب 2 رأی به طور مشترک در رده سوم ایستادند. لیونل اسکالونی سرمربی آرژانتین، یورگن کلوپ سرمربی لیورپول و دیه‌گو مارتینس سرمربی گرانادا نیز هر یک با کسب یک رأی به طور مشترک رده پنجم را به خود اختصاص دادند.

همچنین تیم ملی فوتبال ایتالیا با کسب 40 رأی به عنوان بهترین تیم سال در بخش مردان معرفی شد و تیم‌های چلسی و بایرن مونیخ به ترتیب با کسب 14 و 3 رأی در رده‌های دوم سوم جای گرفتند.

در بخش زنان لوئیس کورتس سرمربی تیم زنان بارسلونا با کسب 16 رأی بهترین مربی در سال 2021 لقب گرفت و تیم زنان بارسلونا هم با کسب 20 امتیاز بهترین تیم جهان در بخش زنان معرفی شد.