۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

حراج بزرگ وسایل مارادونا / خانه ای که فروش نرفت

۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۷
کد خبر: 592224
حراج بزرگ وسایل مارادونا / خانه ای که فروش نرفت

وسایل اسطوره فقید فوتبال آرژانتین طی یک حراجی به فروش رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ روز یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح به وقت آرژانتین، ۸۷ قلم وسیله و اموال مربوط به دیگو آرماندو مارادونای فقید در فضای مجازی به حراج گذاشته شد و پس از رقابتی تقریبا طولانی این حراجی ساعت ۱۴:۱۵ به پایان رسید. متقاضیان آرژانتینی شرکت در این حراج برای ورود به مراسم باید بلیت ۶۰۰ پزویی تهیه می‌‌کردند که این رقم برای شرکت‌کنندگان خارجی ۱۰ دلار آمریکا در نظر گرفته شد. حراج با یکی از کلاه های مارادونا که با قیمت پایه‌ ۶۰ دلار رونمایی شده بود و در نهایت به قیمت ۳۲۰ دلار به فروش رفت، آغاز شد. از دیگر اقلام معروف می‌‌توان به یک انگشتر با نگین سه رنگ که هدیه‌ نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به مارادونا بود و به قیمت ۵۲۰ دلار فروخته شد، اشاره کرد. مارادونا در دوره‌ فعالیت به عنوان سرمربی خیمناسیا طی بازی‌های تیمش این انگشتر را به دست می‌‌کرد. بین اقلام و اموال معرفی شده، خانه‌ والدین مارادونا در ویا نووِتو، یک آپارتمان در مار دِلا پلاتا، ۴ اتومبیل لوکس و دستگاه‌های تمرینی ورزشی هم به چشم می‌ ‌خورد. با این وجود گران ‌قیمت ‌ترین پیشنهادات که مربوط به خانه و آپارتمان بود و پایه ‎ ۹۰۰هزار دلاری برای آن در نظر گرفته شد بود، در نهایت بدون مشتری باقی ماند.

در مجموع در یک ساعت اول از فروش ۲۹ قلم جنس از جمله کلاه و انگشتر و تابلوهای یادگاری متعلق به اِل‌ پلوسا رقم ۱۳هزار و۷۱۰ دلار جمع آوری شد. یکی از گران‌‎ترین فروش‌‌های این حراجی متعلق به تابلویی از چهره‌ مریلین مونرو بود که مارادونا در زمان حضورش در امارات از آن در خانه‌ شخصی‌‌اش در دبی نگهداری می‌‌کرد. این تابلو که به گفته‌ مجری مراسم هدیه‌ یک دوست صمیمی اهل کلمبیا به مارادونا بوده و برای او مفهوم بسیار خاصی داشته، در نهایت به مبلغ هزار دلار به فروش رفت.

لیست اموال به حراج رفته مارادونا

*خانه‎ والدین مارادونا که اِل‎پلوسا به مناسبت تولد ۸۰ سالگی پدرش به آنها هدیه داد. این خانه‌ ۷۰۰ متری و کاملا مجهز که با قیمت پایه‌ ۹۰۰ هزار دلار به حراج گذاشته شد، در نهایت بدون مشتری باقی ماند.

*آپارتمانی در مار دِلا پلاتا با قیمت پایه ۶۵ هزار دلار.

۲ خودروی لوکس بی‌.ام.‌و با قیمت‌‌های پایه‌ ۲۲۵ و ۱۶۵هزار دلار.

*وسایل منزل از جمله چند عدد تابلو، مبلمان و صندلی شخصی به همراه کفش‌‌ها، یک عدد ال‌سی‌دی، یک گیتار و چندین وسیله‌ خانگی دیگر.

این حراجی به درخواست فرزندان مارادونا و با هدف فروش بخشی از اموالی که نگهداری آنها هزینه‌‌های زیادی در پی دارد، برگزار شد. طبق اعلام قبلی، درآمد حاصل از این حراجی هم در نهایت بین ورثه‌ اسطوره‌ فوتبال آرژانتین تقسیم خواهد شد.