۰ نفر

براتی: از استعفایم خوشحالم

۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۱
کد خبر: 589592
براتی: از استعفایم خوشحالم

رییس مستعفی کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال گفت: از کسی ناراحت نیستم بلکه خوشحال هم هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، احمدرضا براتی در خصوص استعفایش از کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال گفت: در همین حد بگویم از برادر عزیزم آقای عزیزی خادم رخصت گرفتم. عملکرد ما در این کمیته در 5-6 سال گذشته مشخص است. همه می دانند چه اتفاقاتی در حوزه قوانین و مقررات فوتبال رخ داد.

وی افزود: اساسنامه فدراسیون ماحصل همین قوانین و مقررات است و برای اولین بار تاییدیه مکتوب فیفا را گرفتیم و به تصویب مجمع عمومی فدراسیون هم رسید. حتی انتخابات هم با ناظران AFC و FIFA برگزار شد و به همین دلیل خواستم بیش از این در فدراسیون فوتبال حضور نداشته باشم. قطعا افراد توانمندتر از من هستند که می توانند به فدراسیون کمک کنند.

براتی در خصوص اینکه رییس فدراسیون با استعفای وی موافقت نکرده است  تاکید کرد: حتما این کار را انجام می دهند.

براتی در خصوص اینکه آیا در تغییرات جدید اساسنامه واژه عمومی استفاده شده یا خیر گفت: اساسنامه ای که در کمیته انتقالی تصویب شده بود واژه عمومی در آن وجود نداشت، چیزی در این مدت اضافه و کم نشده است و در آنجا هم اشاره شده بود فدراسیون فوتبال نهاد غیر دولتی است. الان هم در همان مسیر پیش می رویم.این تعریفی که می بینید تعریف فیفا و ای اف سی با فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و سایر نهادها است. تصمیم گیری در مورد ماده یک اساسنامه کاری نبود یک جمع بخواهد در مورد آن تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: قطعا نهادهای ذیربط اظهار نظر کرده اند ولی چیزی به نام عمومی در اساسنامه قبلی و فعلی وجود نداشت. بر اساس قانون فهرست نهادهای عمومی غیر دولتی که فدراسیون های آماتوری را در زمره نهادهای عمومی غیر دولتی قرار داده، فدراسیون فوتبال هم جزو این فهرست هست اگر چه خود من موافق این مساله نیستم اما با توجه به اساسنامه جدید و تصویب هیات دولت، قرار است نه تنها فدراسیون فوتبال بلکه تمامی فدراسیون ها از زمره نهاد عمومی غیر دولتی خارج شوند. واژه عمومی هیچوقت در اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود نداشته است.

براتی در خصوص پرونده مارک ویلموتس خاطرنشان کرد: در مورد پرونده وی از لحظه انعقاد قرارداد تا امروز در هیچ کدام از اتفاقات مداخله ای در آن نداشتم. کلا از این پرونده بی خبر هستم، شاید اطلاعات شما خبرنگاران در این پرونده از من بیشتر باشد.

وی در خصوص اینکه آیا دلیل استعفایش ناراحتی از فدراسیون نیست گفت: نه ناراحت نیستم و خوشحال هم هستم.