۰ نفر

ساعی؛

بعد از انتخابات کمیته کسی جواب ورزشکاران را نمی دهد

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۳۵
کد خبر: 587891
بعد از انتخابات کمیته کسی جواب ورزشکاران را نمی دهد

پرافتخارترین المپیک تاریخ ورزش ایران گفت: دوستان چون اطلاعاتشان ضعیف است باید بگویم حتی قولی هم که به سوریان دادند اشتباه بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هادی ساعی، پرافتخارترین المپین تاریخ ورزش ایران در نشست خبری درخصوص اتفاقات پیش آمده در کمیسیون ورزشکاران اظهار داشت: امیدوارم اطلاع رسانی‌ها باعث شود موضوعات حل شود. ما نماینده کل ورزشکاران هستیم. قصد نداریم کسی را تخریب کنیم و حرف غیر کارشناسی بزنیم.

برخی اتفاقات خارج از اساسنامه و آیین نامه بود

وی افزود: من چون عضو کمیسیون ورزشکاران OCA بودم در کمیسیون ایران حضور دارم و برای هیچ پستی کاندید نشدم چون اطلاعات بیشتری دارم و رئیس کمیسیون بودم و اساسنامه‌ها را می‌دانم پس برای همین اینجا هستم. برخی اتفاقات خارج از اساسنامه و آیین نامه بود.

ساعی تاکید کرد: آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران می‌گوید چهار نفری که رئیس کمیته می‌تواند به کمیسیون معرفی کند باید با مشورت رئیس کمیسیون باشد. مشکل این است که چهار نفر نباید قبل از انتخاب رئیس معرفی می‌شدند. رئیس و نایب رئیس و نماینده هیئت اجرایی باید از بین 15 نفر منتخب معرفی می‌شدند. صالحی‌امیری باید صبر می‌کرد تا رئیس کمیسیون انتخاب و بعد از مشورت با وی نفرات جدید را معرفی می  کرد. جالب است چهار نفر قبل از انتخاب رئیس انتخاب شدند و حتی به رئیس رای دادند.  این چهار نفر در کمیسیون رای دارند ولی چون منتصب هستند و منتخب نیستند نمی‌توانند جزو افراد منتخب برای رای دادن در انتخابات کمیته باشند.

رای دادن این چهار نفر تخلف است

وی در خصوص اینکه در آیین‌نامه قید شده است که در جلسه اول، انتخابات انجام می‌شده است، گفت: در آیین نامه آمده در اولین جلسه از طرف 15 نفر باید رئیس و نایب رئیس انتخاب شود و رای دادن این چهار نفر تخلف است. قرار نبود جلسه کمیسیون باشد بلکه فقط قرار بود احکام را دریافت کنند. بچه‌های کشتی هم‌ نبودند و ما دیدیدم که انتخابات را برگزار می‌کنند. من پیشنهاد دادم انتخابات در جلسه‌ای باشد که همه دوستان حضور داشته باشند. یک چیز آیین نامه است و یک چیز عرف است‌.

 قولی که به سوریان دادند هم اشتباه بود

ساعی در پاسخ به این سوال که آیا اصل اختلاف بر سر جلسه است یا موضوع برای حضور حمید سوریان است، گفت: اگر اختلافی هست به خاطر اجرا نشدن آیین‌نامه و اساسنامه است‌. انتظار من به عنوان رئیس قبلی کمیسیون و عضو حال حاضر و به عنوان عضو هیئت اجرایی و عضوکمیسیون ورزشکاران OCA این است که قوانین رعایت شود. ما با کسی مشکل نداریم‌. دوستان چون اطلاعاتشان ضعیف است باید بگویم حتی قولی هم که به سوریان دادند اشتباه بود چون اگر هم می‌آمد نمی‌توانست در مجمع انتخابات کمیته رای بدهد‌. اگر قولش هم اجرا می‌شد آیین نامه اجازه نمی‌داد‌.

وی تصریح کرد: جودو نماینده نداشت و گفتند چون تعلیق است نمی‌توانند در انتخابات کمیسیون ورزشکاران شرکت کنند. من چنین چیزی را در آیین نامه ندیدم. فقط دوپینگ حضور ورزشکار را منع می‌کند. حتی ورزشکار کشور تعلیق شده می‌تواند در المپیک باشد. به جودو حتی نامه هم ندادند و بپرسند آیا می‌خواهند کاندیدا شوند یا خیر.

سنگ اندازی‌ها باعث شد کمیسیون نتواند کار خود را انجام دهد

ساعی افزود: برخی رفتارها کدورت‌هایی را بین ورزشکاران ایجاد کرد‌. من اعلام کردم که نمی‌خواهم رئیس کمیسیون باشم و با پیشنهاد من به این توافق رسیدیم که سوریان رئیس شود و کارها خوب پیش می‌رفت ولی همان چهار سال قول و قرارهایی بود که اجرایی نشد و سوریان استعفا داد و میراسماعیلی آمد اما دوستان دنبال اتفاقاتی بودند که IOC مانع آن شد. من دوست نداشتم رئیس کمیسیون باشم و به من اصرار کردند و کاندیدا شدم، بعد از آن اتفاقات دیگری پشت پرده افتاد و باعث شد من سفت و محکم بایستم. سنگ اندازی‌ها باعث شد کمیسیون نتواند کار خود را انجام دهد. روز اول خواهش کردم اجازه ندهند از بیرون برای ما تصمیم بگیرند. افراد سیاسی مثل قبلی‌ها می‌آیند و می‌روند‌. اختلاف سلیقه قطعاً وجود دارد که با رای گیری و خرد جمعی قابل حل شدن است‌.

 امیدوارم سیاسیون روی این الماس‌ها خط نیندازند‌

وی تاکید کرد: دوستانی که هستند از آیین‌نامه مطلع نیستند. من از آنها خواستم که آن را بخوانند و حق و حقوق خود را بدانند‌. باید برای اعضا جلساتی برگزار می‌شد تا با آیین نامه آشنا شوند. همین که جودو از انتخابات دور شده حق زیادی از این رشته ضایع شده است. حیف است که خودمان هم در داخل جودو را تحریم کنیم و آنها را آزار بدهیم.

ساعی در خصوص اینکه شاید برخی دنبال انحلال و منفعل کردن کمیسیون ورزشکاران  و رساندن جایگاه کمیسیون به جایگاه دوره‌های گذشته هستند، گفت: مطمئن باشید خودشان نمی‌خواهند تعطیل شود. آن زمان کمیسیون برای انتخابات کمیته ملی المپیک دو رای داشت ولی الان 6 رای دارد و من خوشحالم که تعداد رای ورزشکاران را افزایش دادم. همیشه هم نزدیک انتخابات کمیته این اتفاق‌ها می‌افتد. بعد از انتخابات هیچ کسی جواب ورزشکاران را نمی‌دهد. ما تعداد رای را به 6 نفر رساندیم تا یک جایی هم باشد که این سیاسی‌ها باشند که برای رای گرفتن بدوند دنبال ورزشکاران‌. هر کدام از این ورزشکاران که قرار است در انتخابات رای بدهند یک الماس هستند و امیدوارم سیاسیون روی این الماس‌ها خط نیندازند‌.

وی همچنین درباره اینکه آیا در خصوص انتخاب سه کاراته‌کا در کمیسیون ورزشکاران مشکلی وجود ندارد، گفت:  شائبه وجود دارد ولی رشته‌های المپیکی می‌توانند 3 ورزشکار داشته باشند اما از نظر قانونی مشکلی نیست و باید دید برای دوره‌های بعد IOC  چه می‌گوید‌.