۰ نفر

در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

توضیحات رییس صدا و سیما درباره حق پخش فوتبال‌ها

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۵
کد خبر: 587863
توضیحات رییس صدا و سیما درباره حق پخش فوتبال‌ها

رییس سازمان صدا و سیما از انجام مذاکرات با وزارت ورزش درباره حق پخش فوتبال های لیگ برتر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پیمان جبلی همچنین درباره گفت و گوی اخیر تلویزیون با رییس جمهوری که انتقادهایی را به نحوه پرسش ها و طرح مطالبات مردمی به همراه داشت، توضیحاتی را ارائه داد. 

رییس سازمان صدا و سیما در حاشیه مراسم روز دانشجو طی گفت وگویی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای حق پخش بازی های لیگ برتر و انجام مذاکره با سازمان ورزش و جوانان داشته اید؟ توضیح داد: ما با وزیر محترم ورزش توافق کرده ایم که مذاکره ای برای پیدا کردن راه حلی منصفانه در این خصوص داشته باشیم تا بتوانیم حق پخشی را که سهم ماست و به ورزش باید اختصاص پیدا کند، به آن راه حل و توافق برسیم. ما معتقدیم که هم ورزش از صداوسیما و پخش برنامه های ورزشی سود می برد و هم صداوسیما از پخش ورزش سود می برد. سود مشترکی است که هر دو می بریم. بنابراین پیدا کردن فرمول مشترک خیلی کار سختی نیست. ما با وزیر محترم ورزش توافق کرده ایم که ان شاءالله بنشینیم و این راه حل را پیدا کنیم.

جبلی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا صداوسیما برنامه ای برای گفت و های صریح و چالشی ندارد؟ اظهار کرد: ما برنامه گفت و گو محوری را طراحی خواهیم کرد که محور آن انتقاد از صداوسیما باشد؛ چراکه ما به نقدهای منصفانه همراه با ارائه راه حل نیاز داریم که این نقدها کمک کننده برای ماست که به صورت دقیق، شفاف و منصفانه و همراه با راه حل باشد؛ بنابراین ما در صداوسیما برنامه ای برای شنیدن نقدها و راه حل ها خواهیم داشت.

رییس صداوسیما درباره انتقادهایی که نسبت به عملکرد تلویزیون در گفت و گوی اخیر رییس جمهوری مطرح شد، در پاسخ به این پرسش که آیا بناست گفت و گوها با چالش بیشتری اتفاق بیفتد؟ اظهار کرد: امیدواریم در گفت و گوهای آینده، نهاد رسانه ای ریاست جمهوری با همکاری صداوسیما بتوانند نقش سازنده تری را در رساندن صدای مردم و مطالبه از مسئولان و مصاحبه منصفانه ی مطالبه گرانه از مقامات عالی در کشور ایفا کنند.

پیمان جبلی که به مناسبت روز دانشجو با حضور در دانشگاه صداوسیما با نمایندگان اتحادیه‌ها، نشریات و نخبگان دانشجویی دیدار و گفتگو داشت، درباره ی مطالبه ی دانشجویان از صداوسیما اظهار کرد: قشر دانشجوی مطالبه گر و قشر دانشجوی فعال دغدغه مند حتما خواهد توانست که راه حل های تحولی را هم علاوه بر مطالبه ارائه دهد؛ یعنی یک مطالبه دو طرفه است. دانشجو از ما مطالبه می کند، ما هم از دانشجو مطالبه می کنیم به ما کمک کند و این قشر را در اداره ی کار مسئول می دانیم.