۰ نفر

ارزشمندترین بازیکنان فوتبال انگلیس در سال ۲۰۲۱

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹
کد خبر: 576726
ارزشمندترین بازیکنان فوتبال انگلیس در سال ۲۰۲۱

تیم ملی فوتبال انگلیس برخی از بهترین بازیکنان جهان را در ترکیب خود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سال ۲۰۲۱ سال بسیار خوبی برای فوتبال انگلیس بود. فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم لیگ برتری یعنی چلسی و منچسترسیتی برگزار شد. منچستریونایتد هم به فینال لیگ اروپا رسید.

در تابستان هم اوضاع به خوبی پیش رفت، زیرا سه شیر‌ها پس از چند دهه ناکامی در صعود به فینال یک تورنمنت مهم، موفق شدند راهی فینال یورو ۲۰۲۰ شوند. البته این تیم در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شد و دستش از جام قهرمانی کوتاه ماند.

فوتبال انگلیس در حال حاضر تیم ملی خوبی دارد و یکی از قوی‌ترین تیم‌ها در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ است. یکی از دلایلی که انگلستان در صحنه ملی به اوج بازگشته است، حضور ستاره‌های جوان در این تیم است. چند بازیکن جوان انگلیسی آینده خوبی در پیش دارند و لیگ برتر مملو از بازیکنان با استعدادی است که به دنبال درخشش برای تیم‌های خود هستند.

در این گزارش ارزشمند‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال انگلیس را معرفی می‌کنیم.

۱- هری کین - تاتنهام هاتسپرز (۱۲۰ میلیون پوند)

هری کین در روز‌های پایانی پنجره نقل و انتقالات تابستانی از پیوستن به تیم دیگر و جدایی از اسپرز‌ها منصرف شد، اما قبل از آن قصد داشت در تیم دیگری چالش جدیدی را تجربه کند. با این حال کین حداقل تا نقل و انتقالات زمستانی در تاتنهام توپ خواهد زد.

کاپیتان کنونی تیم ملی انگلیس در فصل جدید شروع خوبی نداشته است. او پس از گذشت ۶ هفته از فصل جدید لیگ برتر هنوز نتوانسته گلی به ثمر برساند یا پاس گل بدهد. به همین دلیل اسپرز‌ها با مشکل مواجه شدند و برای این که بتوانند روند خوبی داشته باشند، به درخشش مرد شماره یک خط حمله خود نیاز شدیدی دارند.

با وجود عملکرد ضعیف در فصل جدید، ارزش کین در بازار نقل و انتقالات ۱۲۰ میلیون یورو است.

ارزش کین در بازار نقل و انتقالات ۱۲۰ میلیون یورو است

1

۲- جک گریلیش - منچسترسیتی (۱۰۰ میلیون پوند)

قیمت جک گرالیش از چند ماه پیش در حال افزایش است، اما بزرگ‌ترین جهش قیمتی او در هفته‌های اخیر اتفاق افتاده است. ارزش این بازیکن ۲۶ ساله ابتدا ۳۵ میلیون یورو بود که سپس به ۶۵ میلیون یورو و پس از آن به ۱۰۰ میلیون یورو رسید.

منچسترسیتی در تابستان هافبک فوق العاده خلاق استون ویلا را با مبلغ ۱۱۷.۵ میلیون یورو به خدمت گرفت. او فصل خوبی را در باشگاه جدید خود آغاز کرد و تا کنون در ۱۰ بازی فصل جدید ۲ گل زده و ۲ پاس گل داده است.

او به زمان نیاز دارد تا در تیم منچسترسیتی جا بیفتد، زیرا سبک بازی سیتیزن‌ها با استون ویلا متفاوت است. با این حال نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که او همین حالا هم یکی از بهترین بازی سازان لیگ برتر است.

جک گریلیش گران ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس شد

2

منچستریونایتد ۸۵ میلیون یورو به بورسیا دورتموند پرداخت کرد تا وینگر جوان این تیم را به اولدترافورد بیاورد. این بازیکن انگلیسی هنوز نتوانسته خودش را با شرایط بازی در لیگ برتر وفق دهد، اما این موضوع قابل توجیه است، زیرا او هنوز ۲۱ سال دارد و خرید او برای شیاطین سرخ یک سرمایه گذاری طولانی مدت است.

سانچو گوشه‌ای از استعداد‌های خود را نشان داده، اما هنوز تاثیر عمیقی در ۹ بازی منچستریونایتد در فصل جدید نگذاشته است. او در باشگاه جدیدش هیچ گلی به ثمر نرسانده و پاس گل هم نداده است. به همین دلیل مورد انتقاد واقع شده و فشار‌های زیادی را تحمل می‌کند.

با توجه به این مسائل ارزش سانچو از ۱۰۰ میلیون یورو به ۹۰ میلیون یورو کاهش یافته است.

سانچو یکی از ارزشمندترین بازیکنان منچستریونایتد است

3

۴- رحیم استرلینگ - منچسترسیتی (۹۰ میلیون پوند)

رحیم استرلینگ یکی از تاثیرگذار‌ترین بازیکنان منچسترسیتی در دوران پپ گواردیولا است. او فصل گذشته در بهترین فرم خود قرار نداشت و در ۴۹ مسابقه، ۱۴ گل به ثمر رساند و ۱۲ پاس گل داد.

این بازیکن ۲۶ ساله در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بازی‌های خوبی برای تیم ملی کشورش انجام داد و یکی از بهترین بازیکنان تیم گرت ساوتگیت در این رقابت‌ها بود. او در ۷ بازی این تورنمنت ۳ گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد. با این حال پیوستن گریلیش به جمع سیتیزن‌ها باعث شده تا استرلینگ مانند گذشته فرصت بازی پیدا نکند.

او تنها در ۲ بازی از ۷ بازی فصل جدید لیگ برتر در ترکیب ثابت حضور داشته و تاکنون ۲ گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است. ارزش استرلینگ در هفته‌های اخیر از ۱۰۰ میلیون یورو به ۹۰ میلیون یورو کاهش یافته است.

4

۵- مارکوس راشفورد - منچستریونایتد (۸۵ میلیون پوند)

مارکوس راشفورد، مهاجم منچستریونایتد به دلیل مصدومیت در چند بازی ابتدایی این فصل غایب بود. او چندی پیش تحت عمل جراحی شانه قرار گرفته است. او که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان منچستریونایتد در فصل گذشته بود، قرار است به زودی به میادین بازگردد.

راشفورد در ۵۷ بازی در تمام رقابت‌ها ۲۱ بار برای منچستریونایتد گلزنی کرده و ۱۵ پاس گل داده است. این بازیکن ۲۳ ساله سرعت بسیار بالایی دارد و نفوذ‌های خطرناک او برای حریفان دردسرساز می‌شود. ارزش او در حال حاضر ۸۵ میلیون یورو است.

5