۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

امروز آغاز مسابقات لیگ دسته یک / مشکل‌دار ها به صف شدند!

۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبر: 571914
امروز آغاز مسابقات لیگ دسته یک / مشکل‌دار ها به صف شدند!

مسابقات لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های ایران از امروز با برگزاری۴ مسابقه آغاز می‌شود.

اقتصاد آنلاین - مرتضی فروتن؛ در حالی که پیش از این مسابقات لیگ دسته اول در اواسط تابستان و همیشه بعد از شروع لیگ برتر استارت می‌خورد، ولی این مرتبه زنگ آغاز این رقابت‌ها در 24 مهر نواخته شده است. لیگ یک در حالی از امروز شروع می‌شود که هنوز وضعیت بعضی تیم‌ها مشخص نیست از جمله بادران تهران هنوز تکلیفش برای فروش امتیاز را کسی نمی‌داند. بعضی تیم‌ها نیز در فاصله دو روز مانده به شروع لیگ تازه سر مربی خود را انتخاب کردند؛ مثل شاهین بوشهر و در همین راستا مشکل تیمی مثل استقلال ملاثانی که دو مالک داشت و در چند روزمانده به شروع لیگ حل شد.

حال با تمام این اوصاف از امروز لیگ دست یک فوتبال ایران شروع می‌شود و 18 تیم برای دو سهمیه صعود به لیگ برتر طی 34 هفته به مصاف یکدیگر می‌روند. در هفته اول تیم تازه لیگ یکی شده مس شهربابک میزبان تیم پارس جنوبی جم است. ملوان که انتظار می‌رود یکی از مدعیان اصلی صعود در این فصل باشد، به مصاف تیم آرمان گهر دیگر تیم کرمانی لیگ یک می‌رود. هواداران ملوان بی صبرانه منتظر حضور تیم محبوب‌شان در لیگ هستند. آرمان گهر هم تیمی است که بعید است برای صعود به لیگ برتر بخواهد در جمع مدعیان قرار بگیرد.  

یکی از جذاب ترین مسابقات شنبه در تهران بین دو تیم سابق لیگ برتری یعنی سایپا و استقلال خوزستان است. سایپا فصل گذشته برای اولین بار در تاریخ خود به لیگ یک سقوط کرد و حال همه منتظر رونمایی از نارنجی پوشان تهرانی در این رقابت‌ها هستند. بدون اغراق باشگاه سایپا از نظر امکانات و تشکیلات، مجهزترین و بهترین تیم لیگ یک محسوب می‌شود. تقابل خیبر خرم اباد با شهرداری آستارا هم آخرین مسابقه روز شنبه است. مسابقه‌ای که شاید نشان بدهد این دوتیم قرار است با چه هدفی در لیگ حاضر شوند. خیبر فصل گذشته هم خود را ارام آرام تا نزدیکی‌های صدرجدول رساند.

روز یکشنبه اما شرایط 5 مسابقه متفاوت است. بادران تهران تیمی که شاید در زمین چمن وجود خارجی نداشته باشد مجبور است به مصاف تیم مس کرمان برود. تیمی که از مدعیان همیشگی لیگ یک است. بادران امتیازش را به تیمی به نام شمس آذر قزوین واگذار کرده اما کارهای این انتقال هنوز قطعی نشده است! بنابراین باید دید این مسابقه اصلا برگزار می‌شود یا نه؟ خوشه طلایی ساوه هم بعد از مدتها بلاتکلیفی بالاخره آماده مسابقات شد و یکشنبه باید میزبان تیم تازه لیگ یکی شده ویستا توربین باشد. در تبریز هم شاهد تقابل تیم‌های تازه وارد لیگ یک هستیم. شهرداری همدان که به تازگی به لیگ یک صعود کرده میهمان تیم سقوط کرده از لیگ برتر ماشین سازی است. پنجره نقل و انتقالاتی ماشین سازی بسته است و باید دید این تیم می‌تواند مشکلش را برای ثبت بازیکنان جذب شده حل کند یا خیر.  استقلال ملاثانی هم که مشکلات مالکیتی داشت، به نظر می‌رسد در نهایت مشکل‌اش حل شده و در هفته اول میزبان تیم رایکا بابل است. در آخرین بازی هفته هم تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و قشقایی شیراز در بوشهر به مصاف یکدیگر می‌روند. 

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که رقابت‌های لیگ یک جذاب خواهد بود به شرطی که باشگاه‌ها شرایط مناسب تری بخصوص از نظر مالی و مالکیتی و امکاناتی داشته باشند.