۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازنشستگی؛ مشکل مدیران جدید استقلال و پرسپولیس / آجورلو و کاشانی در حال رایزنی

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴
کد خبر: 564000
بازنشستگی؛ مشکل مدیران جدید استقلال و پرسپولیس / آجورلو و کاشانی در حال رایزنی

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اکنون بدون مدیرعامل هستند و وزارت ورزش باید هرچه سریعتر فکری برای مدیریت این دو باشگاه بکند.

به گزارش اقتصادآنلاین، پس از استعفای جعفر سمیعی از مدیریت باشگاه پرسپولیس این باشگاه با سرپرستی مجید صدری، رییس هیات مدیره آن اداره می­‌شود. شنیده می­شد صدری قصد دارد حضورش در سکان مدیریتی سرخ ها را دائمی کند اما به دلیل بازنشسته بودن، شانس این مهم را از دست می­دهد.  در آن سو، پس از کش و قوس های فراوان اخیرا احمد مددی نیز از مدیریت باشگاه استقلال استعفا داد ولی هنوز نه جانشینی برای وی تعیین شده و نه سرپرستی که فعلا زمام امور را در دست بگیرد. طبق شنیده ها، مصطفی آجورلو بیشترین شانس را برای مدیریت آبی‌­ها دارد و از آن طرف هم حبیب کاشانی جدی ترین گزینه مطرح شده برای مدیرعاملی پرسپولیس است. هردو از مدیران باسابقه فوتبال ایران به شمار می­آیند که هنگام حضور در این رشته، سابقه خاصی نداشته اند. شاید روی کاغذ این دو نفر گزینه‌­های بدی نباشند اما نکته مهم، بازنشسته بودن هر دو نفر است.

طبق قانون، از آنجایی که کاشانی و آجورلو بازنشسته هستند، نمی‌­توانند در مسئولیت­‌های اجرایی سمت داشته باشند و این موضوع در سالیان اخیر باعث ورود سازمان بازرسی کل کشور به حوزه مدیریت در فوتبال شده است. نمونه مشهور آن هم رفتن حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل موفق پرسپولیس از این تیم بود که دلیل آن بازنشستگی وی عنوان شد اما بعدا دیدیم که گرشاسبی مدتی در پیکان فعالیت کرد و اکنون هم مدیرعامل باشگاه فولاد است!

از طرفی، آجورلو درحال رایزنی با وزارت دفاع است تا مجوز حضور وی در فوتبال به صورت ماموریتی را بدهند تا مشکلی برای مدیریت در استقلال نداشته باشد. موردی که قطعا اگر کاشانی هم گزینه نهایی باشد، فکری به حال آن خواهد کرد و در کنار آن باید منتظر خروج وی از شورای شهر تهران هم باشیم.