۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

امید گل گهری‌ ها به بخشش قلعه نوعی / محرومیت ژنرال مادام العمر بود؟

۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹
کد خبر: 552443
امید گل گهری‌ ها به بخشش قلعه نوعی / محرومیت ژنرال مادام العمر بود؟

روزگذشته حکم کمیته انضباطی در خصوص سعید الهویی و امیر قلعه نویی صادر و محرومیت ۲ و ۳ ماهه این مربیان به آنها ابلاغ شد اما گل گهر امید دارد از کمیته استیناف برای سرمربی و مربی خود تخفیف بگیرد.

اقتصاد آنلاینمرتضی پیچکا؛  طبق اعلام کمیته انضباطی امیر قلعه نویی پس از آن مصاحبه تند و تیزش در پایان بازی با استقلال در جام حذفی، به مدت سه ماه و سعید الهویی نیز به مدت یک ماه از کلیه فعالیت‌های فوتبالی محروم شدند اما در حکم اعلامی زمان اجرای آن مشخص نشده است. پس از صحبت‌های همان شب قلعه نویی بعد از دیدار با استقلال، خود گل گهری‌ها نیز پیش‌بینی می‌کردند که او و دستیارش برای مدتی محروم شوند البته آن زمان گفته می‌شد این محرومیت برای قلعه نویی به مدت ۳ تا ۵ مسابقه است اما حکم اعلامی سنگین‌تر از آن چیزی بود که سیرجانی‌ها فکر می‌کردند. با این وجود شب گذشته خبری به‌دست ما رسید مبنی بر اینکه این محرومیت مادام العمر بوده است! گویا صحبت‌های بسیار تند ژنرال که به نوعی فراتر از فوتبال بود، باعث شد تا پای نهادهای حکومتی به ماجرا باز شود و اگر وساطت دوستان نزدیک امیر و البته رئیس فدراسیون فوتبال نبود، احتمالا دیگر او را در فوتبال نمی‌دیدیم.

با این تفاسیر اگر این حکم بدون تغییر از همین امروز لحاظ شود، قلعه نویی تا ۱۸ آبان و الهویی نیز تا ۱۸ مهر محروم هستند و در این صورت طبق ادعای سازمان لیگی‌ها اگر شروع فصل جدید لیگ برتر را تاریخ ۲ مهرماه در نظر بگیریم، الهویی یک بازی را از دست می‌دهد و قلعه نویی نیز به احتمال زیاد ۴ بازی تیمش را. خوش شانسی گل گهری‌ها این است که تیم ملی ۱۵ و ۲۰ مهرماه در امارات با تیم ملی این کشور و در تهران با کره جنوبی بازی می‌کند (در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را به ما بدهد) با احتساب این دو بازی تیم ملی، سازمان لیگ اگر قصد داشته باشد طبق وعده‌اش از همان ابتدای مهر بازی‌ها را آغاز کند، احتمالا یک هفته از بازی‌های لیگ بیست و یکم در روزهای ابتدایی مهرماه برگزار می‌شود و پس ازآن بازیکنان به اردوی تیم ملی می‌روند.

در این صورت الهویی فقط همان هفته اول را از دست می‌دهد و می‌تواند پس از پایان اردوی تیم ملی تیمش را همراهی کند و قلعه نویی نیز تقریبا چهار هفته از لیگ را باید دور از تیمش سپری کند. اگر هم لیگ برتر بعد از دو بازی تیم ملی مقابل امارات و کره جنوبی آغاز شود، الهویی دیداری را از دست نمی‌دهد اما قلعه نویی از اواخر مهر تا اوایل آبان که تیم ملی دوباره برای بازی‌های ۲۰ و ۲۵ آبان به اردو برود، ۳ بازی گل گهر را از دست خواهد داد. در همین راستا شنیدیم مدیران گل گهر برای اعتراض پرونده را به کمیته استیناف خواهند برد و استدلال سیرجانی‌ها هم این است که با توجه به اینکه اتفاقات و صحبت‌های قلعه نویی و الهویی به فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مربوط بوده، نباید روی سرنوشت فصل بعدی این تیم تاثیر بگذارد. مدیران سیرجانی قصد دارند با همین رویکرد حکم را از حالت اجرای قطعی به حالت تعلیقی دربیاورند و در صورت تکرار تخلفات این احکام اجرا شود و حتی مدت زمان آن را به نصف تقلیل دهد.