۰ نفر

طلای المپیک به طلایی‌ پوشان فوتبال برزیل رسید

۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۲
کد خبر: 551687
طلای المپیک به طلایی‌ پوشان فوتبال برزیل رسید

برزیل با شکست اسپانیا به عنوان قهرمانی رقابت‌های المپیک در رشته فوتبال و در بخش مردان دست پیدا و مدال طلا را تصاحب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تیم‌های برزیل و اسپانیا از ساعت ۱۶ به وقت تهران در چارچوب دیدار نهایی رقابت‌های فوتبال المپیک توکیو در بخش مردان به مصاف هم رفتند که در پایان نماینده آمریکای جنوبی موفق شد در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه ۲ بر یک از سد حریف خود بگذرد و عنان قهرمانی را به دست بیاورد.

قهرمان دوره قبل مسابقات برای دفاع از عنوان خود ابتدا توسط متئوس کونها در دقیقه ۴۵ به گل رسید. این گل در دقیقه ۶۱ به وسیله میکل اویارزابال پاسخ داده شد و تا پایان ۹۰ دقیقه دیگر گلی به ثمر نرسید. سلسائو در دقیقه ۳۸ می‌توانست از روی نقطه پنالتی گلزنی کند اما ضربه ریچارلیسون به بیرون رفت.

168988628.jpg

در اوقات اضافه این نماینده آمریکای جنوبی بود که یک بار دیگر به گل رسید. مالکوم، ستاره تیم زنیت روسیه و همبازی سردار آزمون در دقیقه ۹۱ به زمین آمد و در دقیقه ۱۰۸ گل برتری تیمش را وارد دروازه اونای سیمون کرد تا برزیل به مدال طلای المپیک توکیو برسد. اسپانیا نیز به مدال نقره دست یافت و مکزیک صاحب گردن‌آویز برنز شد.

برزیل در فوتبال آقایان تا به حال دو مدال طلا، سه نقره و دو برنز را در کارنامه دارد. تیم‌های مجارستان و بریتانیا با سه مدال طلا هنوز رکورددار هستند.

برزیل با طلای فوتبال، تعداد مدال‌های زرین خود را به عدد هفت رساند و به رده دوازدهم جدول اهدای مدال‌ها رسید.

168988627.jpg