۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

در روزهای شیرین قهرمانی / آینده سید جلال، معمای بزرگ سرخ ها

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۳
کد خبر: 549643
در روزهای شیرین قهرمانی / آینده سید جلال، معمای بزرگ سرخ ها

پرسپولیس برای پنجمین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شد تا رکوردی ویژه به ثبت برساند. این روزها پرسپولیسی ها خوشحال ترین طرفداران فوتبال هستند و با کری هایشان حسابی فضای فوتبال ایران را تحت شعاع قرار دادند. با این وجود آنها باید خودشان را برای برخی اخبار ناگوار آماده کنند که یکی از آنها شاید جدایی کاپیتان باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ فصل برای پرسپولیسی ها به زیباترین شکل ممکن تمام شد اما از حالا آنها باید به دنبال تقویت تیمشان برای "دبل هت تریک" و البته موفقیت در آسیا باشند. در خط دفاعی، رفتن محمد حسین کنعانی زادگان به الاهی قطر نهایی شده و این مدافع ملی پوش به صورت تقریبا رسمی با هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد. به این ترتیب در ترکیب سرخ ها، به جز سید جلال حسینی که در آستانه ۴۰ سالگی به سر می برد، تنها فرشاد فرجی به عنوان مدافع وسط تخصصی حضور دارد. بازیکنی که البته نمایش های خوبی را هم در هفته های پایانی از خود به جای گذاشت و نشان داد که می توان به او اعتماد کرد. اما با توجه به سن و سال و شرایط سیدجلال، پرسپولیس قطعا باید یک مدافع دیگر هم جذب کند و اگر مثل تابستان گذشته با تنها دو مدافع فصل را آغاز کند، این شاید به مثابه یک خودکشی نرم از سوی یحیی گل محمدی باشد. تازه این سناریو درصورتی رنگ واقعیت می گیرد که خود حسینی هم در تیم ماندنی شود. اما اگر برود...

فوتبال

گمانه زنی درخصوص آینده سیدجلال حسینی از تقریبا دو هفته قبل آغاز شد. جایی که او پس از سپری کردن مصدومیت و غیبت در دیدار حساس جام حذفی برابر استقلال که با شکست برابر رقیب دیرینه هم به پایان رسید، همچنان غایب ترکیب اصلی بود. در چهار بازی پیاپی، سید جلال بدون اینکه مشکلی داشته باشد، روی نیمکت نشست تا زوج کنعانی - فرجی در این بازی های حساس به میدان بروند. از خود تیم هم خبر می رسید که کاپیتان سرخ ها از اینکه بدون هیچ مصدومیتی نیمکت نشین شده، رضایت چندانی ندارد و رابطه اش با یحیی گل محمدی هم به تیرگی گراییده است. تا جایی که او در دیدار پایانی برابر پیکان هم تنها دقایق پایانی به میدان آمد تا تنها پس از آن جام را به صورت سمبلیک بالای سر ببرد. طرفین در خصوص این موضوع تا به این لحظه هیچ واکنشی نشان نداده اند و حتی گل محمدی با انتشار یک استوری در صفحه شخصی اش پس از پایان بازی، به حمایت تمام قد از کاپیتانش پرداخت اما اطرافیان بر اختلاف این دو نفر صحه می گذارند.

اولین بار زمان جدایی برانکو ایوانکوویچ بود که زمزمه جدایی سید جلال از پرسپولیس به گوش رسید. آن زمان شنیده می شد اگر برانکو سرمربی پرسپولیس بماند، سید را در لیست مازاد خود قرار می دهد. البته این شایعه هیچگاه به واقعیت تبدیل نشد چراکه برانکو ماندنی نشد و این پرونده برای همیشه مسکوت ماند. البته پس از او، گابریل کالدرون هدایت سرخ ها را برعهده گرفت و پس از چند هفته، حسینی در پرسپولیس نیمکت نشین شد تا شایعه رفتن او از پرسپولیس سر زبان ها بیفتد. البته آن زمان سرخها شجاع خلیل زاده را هم در اختیار داشتند و همین دست سرمربی را برای انتخاب زوج دفاعی باز می گذاشت. با این وجود کالدرون هم ماندنی نشد تا مخالفان سیدجلال یکی پس از دیگری از تیم بروند و خیال او راحت شود!

شاید برای بار سوم، بازهم یک سرمربی قربانی حضور حسینی شود اما چیزی که مبرهن به نظر می رسد، این است که با وجود اینکه مدافع سابق تیم ملی در آستانه ورود به دهه پنجم زندگی همچنان کیفیت بالایی در زمین مسابقه دارد، خارج از زمین با برخی از سرمربیانش به مشکل خورده و البته نمی توان انتظار داشت فصل آینده هم کیفیت فعلی اش را حفظ کند. چیزی که گویا در هفته های پایانی هم به سرش آمده بود؛ یعنی نا آمادگی. حال باید دید سید جلال به دلیل همین ناآمادگی یا مسائل حاشیه ای با وجود اینکه یک سال دیگر هم با سرخ ها قرارداد دارد و خودش هم مایل به ماندن است و تمایلی برای خداحافظی هم ندارد، قهرمان ایران را ترک می کند یا در تیم ماندنی می شود. کسی که با ۹ قهرمانی در لیگ برتر، بعید به نظر می رسد کسی بتواند به این زودی رکوردش را حتی تهدید کند.