۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازگشت اسکوچیچ به تهران / در انتظار برنامه جدید سرمربی کروات

۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰
کد خبر: 547917
بازگشت اسکوچیچ به تهران / در انتظار برنامه جدید سرمربی کروات

پس از حدود دو هفته مرخصی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به کشورمان بازگشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، بنا به اعلام فدراسیون فوتبال، دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پایان مرخصی، بامداد امروز (یکشنبه ٣ مردادماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد تهران شد تا در خصوص روند مربوط به بازی‌های تیم ملی در مرحله نهایی جام جهانی ٢٠٢٢ قطر برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

تیم ملی ایران پس از صعود از دور نخست انتخابی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، باید آماده آغاز دور دوم انتخابی رقابت‌ها شود که از شهریورماه آغاز می‌شود.

ملی پوشان کشورمان برای رسیدن به جام جهانی در گروه اول مسابقات باید با تیم‌های کره جنوبی، عراق، لبنان، سوریه و امارات مصاف بدهد و دراگان اسکوچیچ باید با توجه به زمان باقی مانده، برنامه مورد نظر خود را برای آماده‌سازی شاگردانش به فدراسیون ارائه بدهد.

استراماچونی هافبک اینتر را می‌خواهد / یک خرید سرشناس دیگر در راه قطر؟

آندره آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال که سابقه هدایت اینتر ایتالیا را هم در کارنامه دارد، چندی پیش به عنوان سرمربی تیم الغرافه قطر انتخاب شد و اکنون به دنبال تقویت تیم قطری با مهره‌های مدنظرش است.

به گزارش اقتصادآنلاین  و به نقل از نشریه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت، آرتورو ویدال هافبک ۳۴ ساله و شیلیایی تیم فوتبال اینتر که هنوز قراردادش با این تیم به پایان نرسیده در مسیر پیوستن به الغرافه قطر قرار دارد و استراماچونی از مسئولان تیم خواسته مقدمات حضور این بازیکن ملی پوش را در تیمش فراهم کنند.

گفته می‌شود مدیر برنامه‌های ویدال چند روز قبل پیشنهاد رسمی از تیم الغرافه قطر دریافت کرد و به نظر می‌رسد از آنجا که اینتر هم بی‌میل نیست از شر دستمزد سالیانه ۶ میلیون یورویی ویدال خلاص شود، این انتقال را بپذیرد.

ویدال

این درحالی است که ساعتی قبل، توبی آلدرویرلد مدافع بلژیکی و ملی پوش تاتنهام هم با قراردادی ۱۵ میلیون یورویی خیلی ناگهانی راهی الدحیل قطر شد و به نظر می‌رسد در فصل جدید لیگ ستارگان قطر، تیم‌ها قصد دارند پرستاره تر از همیشه حاضر شوند.

 اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال / میزبان جام جهانی حریف ملی پوشان

تیم ملی فوتسال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کند، به دلیل نبود حریف تدارکاتی چند هفته‌ای است تنها به تمرین کردن پرداخته است و حالا در نخستین بازی دوستانه خود طی ماه‌های اخیر با میزبان جام جهانی روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین، تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۰: ۳۰ صبح یکشنبه در نخستین بازی خود در تورنمنت هشت جانبه تایلند به مصاف لیتوانی می‌رود. کشوری که قرار است شهریور امسال میزبان بزرگ‌‌ترین رویداد فوتسالی جهان و مهم‌ترین رویداد سال ۲۰۲۱ فیفا باشد. البته این تیم در فوتسال اروپا و جهان چندان قدرتمند نیست و در شرایط عادی حریف مناسبی نخواهد بود. فیفا نیز به دلیل پیشرفت فوتسال در این کشور میزبانی رقابت‌های جام جهانی را به آنها سپرده است.

فوتسال

لیتوانی که در رده نود و یکم رنکینگ جهانی قرار دارد چون میزبانی جام جهانی را بر عهده داشته و قرار است تیمی آبرومند را روانه رقابت‌ها کند می‌تواند محک خوبی برای شاگردان ناظم الشریعه باشد. به خصوص که در شرایط کنونی که حریف تدارکاتی هم نیست صرف برگزاری بازی برای ملی‌پوشان نیز مفید بوده و هماهنگی‌ها را بالا می‌برد. ضمن این که این تیم یک تیم اروپایی است و سبک بازی این تیم می‌تواند به صربستان که هم‌گروه ایران در جام جهانی هم هست نزدیک باشد.

تیم ایران در گروه دوم تورنمنت تایلند با تیم‌های لیتوانی، مصر و تاجیکستان هم‌گروه است.