۰ نفر

المپیک توکیو؛

ملایی به نیمه‌ نهایی روئینگ صعود کرد

۳ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۵۸
کد خبر: 547849
ملایی به نیمه‌ نهایی روئینگ صعود کرد

ملی پوش روئینگ انفرادی زنان ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت این رشته در بازی های المپیک با قرار گرفتن در جایگاه سوم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا،  روز سوم بازی های المپیک توکیو با رقابت «نازنین ملایی» در رشته روئینگ انفرادی در جریان است. ملایی که در مرحله مقدماتی با زمان هفت دقیقه و ۵۹ ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفته بود در مرحله یک چهارم نهایی به همراه قایقرانانی از کشورهای  مکزیک، نیوزلند، سوئیس، نامیبیا و چین تایپه به آب زد.

سه نفر نخست این دیدار به فینال گروه A/B صعود می کنند و سه نفر دوم به فینال گروه C خواهند رفت.

نماینده ایران وی در پایان این مسابقه توانست با ثبت زمان هشت دقیقه و هفت ثانیه در جایگاه سوم قرار گیرد و جواز حضور در مرحله نیمه نهایی گره A/B را کسب کند. قایق های نیوزلند و سوییس اول و دوم شدند.

نازنین ملایی به همراه علی آقامیرزایی ۲ نماینده ایران در رشته قایقرانی بازی های المپیک هستند. ملایی در مسابقات گزینشی ژاپن موفق به کسب سهمیه شد و آقامیرزایی نیز در کشور تایلند سهمیه آب های آرام را گرفت.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مرد ) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند. با این حال کاروان ستارگان ایران‌زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری ۲ سهمیه را از دست داده و از این رو، ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو شد.