۰ نفر

اگر اسکوچیچ واقعا برود!

۲ تیر ۱۴۰۰، ۶:۱۰
کد خبر: 538764
 اگر اسکوچیچ واقعا برود!

دائما گوش به زنگ فدراسیون محترم فوتبال و مدیران خوش‌صحبت آن هستیم تا بالاخره یک خبر قطعی در مورد نیمکت تیم‌ملی به مردم بدهند و همه را خلاص کنند، اما هر چه انتظار می‌کشیم فایده چندانی ندارد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، روز یازدهم شهریور مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی آغاز خواهد شد و تا پلک به هم بزنیم، این موقعیت خطیر رودرروی ماست، اما آقایان تکلیف نیمکت تیم‌ملی را روشن نمی‌کنند.

دراگان اسکوچیچ که حضور موفقی در مرحله قبلی داشت، همچنان پا در هوا مانده و رسانه‌ها مدام در مورد جانشین احتمالی او گمانه‌زنی می‌کنند. اینکه در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد را نمی‌دانیم، اما یقین داشته باشید این بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تصمیمی است که فدراسیون فوتبال باید بگیرد. فردا قطعا افکار عمومی به تناسب تصمیم امروز آقایان، از آنها حساب‌کشی خواهد کرد.

   مربی خارجی؟ بعید به‌نظر می‌رسد

تشکیک فدراسیون در ادامه حضور اسکوچیچ روی نیمکت تیم‌ملی، همزمان شد با اظهارنظر مهدی طارمی در ستایش از کارلوس کی‌روش. مربی پرتغالی هم که بعد از برکناری از کلمبیا تیم ندارد؛ در نتیجه برخی حدس زدند فدراسیون به دنبال استخدام این مربی است. حتی جزئیاتی هم در مورد روند مذاکرات صورت گرفت، اما سرانجام مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش بازگشت کی‌روش را تکذیب کرد. می‌دانیم که فدراسیون هیچ‌گاه بدون حمایت مالی دولت در استخدام مربیان بزرگ خارجی موفق نبوده و به همین دلیل به‌نظر می‌رسد باید پرونده بازگشت مربی پرتغالی را مختومه بدانیم. شاید هم فدراسیون منتظر تغییر دولت بماند، اما این پروژه هم تا میانه‌های مرداد به طول خواهد انجامید، پس منطقی نیست. از سوی دیگر برانکو ایوانکوویچ هم به‌عنوان دیگر گزینه همیشه دست به نقد فدراسیون، حالا در تیم‌ملی عمان مشغول به کار است؛ تیمی که درست مثل خود ایران به مرحله آخر انتخابی جام‌جهانی رسیده است. از سوی دیگر ریسک استفاده از مربی خارجی جدید و ناآشنا با شرایط هم در این زمان اندک، بسیار بالا به‌نظر می‌رسد. کنار هم چیدن این نکات شاید نشان می‌دهد در صورت جدایی احتمالی اسکوچیچ، خبری از مربی خارجی نخواهد بود.

   گزینه‌های ایرانی

طی روزهای گذشته اسم گزینه‌های ایرانی هم برای جانشینی دراگان اسکوچیچ مطرح شده است. به‌طور مشخص از امیر قلعه‌نویی و علی دایی نام برده می‌شود؛ کسانی که پیش از انتخاب مربی کروات هم بسیار به نیمکت ایران نزدیک بودند، اما نهایتا به هر دلیلی (اعم از ممنوع‌الکاری دایی یا مخالفت سپاهان با جدایی قلعه‌نویی) از رسیدن به این سمت باز ماندند. حالا اما شرایط بسیار فرق کرده است.

الان که اسکوچیچ موفق بوده، نمی‌شود تیم را از دستش گرفت و داد به مربیانی که همزمان با او گزینه هدایت تیم‌ملی بودند. در چنین فضایی بعضا از ارائه پیشنهاد به یحیی گل‌محمدی هم صحبت شده است. سرمربی پرسپولیس اگرچه روند موفقیت‌آمیزی با این تیم دارد، اما شاید هنوز برای هدایت تیم‌ملی به اندازه کافی آماده نباشد. یحیی همیشه از علاقه‌اش برای مربیگری در تیم‌ملی حرف زده، اما امروز تن دادن به این اشتیاق قدیمی ممکن است هزینه زیادی داشته باشد. هر کسی جای دراگان را بگیرد و در مرحله بعد موفق عمل نکند، به شدت تحت فشار قرار خواهد گرفت. حالا بگذریم از اینکه از شهریور و آغاز ماموریت تیم‌ملی، کار پرسپولیس هم در لیگ قهرمانان آسیا از سر گرفته خواهد شد.