۰ نفر

اسب جدید و میلیاردی سردار آزمون + عکس

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
کد خبر: 528851
اسب جدید و میلیاردی سردار آزمون + عکس

او به تازگی و در همان استرالیا و دوباره در همکاری با میشل پین «پالنتینو» را خریده و برایش هزینه قابل تأملی کرده است. اگرچه قیمت این اسب اصلا قابل مقایسه با سرلیک نیست، ولی آن‌طور که رسانه‌های استرالیایی نوشته‌اند قیمت اسب تازه سردار آزمون ۷۰ هزار دلار است.

به گزارش اقتصادآنلاین، شرق نوشت: سردار آزمون ستاره ایرانی باشگاه زنیت سنت‌پترزبورگ این روز‌ها حسی دوگانه دارد؛ او که تا هفته پیش خودش را آقای گل لیگ روسیه تصور می‌کرد، با غیبت در آخرین دیدار زنیت و البته سفر به ایران، به ناگاه عنوان آقای گلی لیگ را هم از دست داد و آن را دودستی به هم‌تیمی‌اش تقدیم کرد.

البته که شاید برای سردار آزمون این خبر غافلگیرکننده چندان هم ناراحتی به همراه نداشته باشد، چون هرچه باشد، همان‌طور که خودش پیش‌تر عنوان کرده، قهرمان‌شدن با زنیت در لیگ روسیه برایش اهمیت بیشتری در مقایسه با عنوان آقای گلی دارد. با این حال، کاپیتان تیم زنیت که می‌دانست سردار آزمون از چهارگلی که او در غیاب این ستاره ایرانی زده شوکه می‌شود، به شوخی گفت که وقتی سردار متوجه پوکر من در این بازی شود، حتما از اسبش می‌افتد!

شاید در نگاه اول تعبیری که هم‌تیمی سردار آزمون به کار برده باشد چندان قابل فهم نباشد، ولی آن‌هایی که سردار آزمون و عشق او به اسب و اسب‌سواری را می‌دانند، به خوبی متوجه کنایه کاپیتان زنیت شده‌اند. سردار آزمون علاوه بر آنکه در دنیای حرفه‌ای فوتبال نامی برای خودش دست و پا کرده، دل در گرو دو ورزش دیگر هم دارد: والیبال و اسب‌سواری. هر دو هم برگرفته از بندر ترکمن است که این دو ورزش در آن بسیار رایج است و به نوعی خودشان را در این دو رشته ورزشی صاحب سبک می‌دانند. سردار آزمون هم مثل بسیاری دیگر از ترکمن‌ها در این دو رشته ورزشی تبحر دارد و هربار که فرصتی دست دهد برای هم‌تیمی و رفقایش، به غیر از فوتبال، در والیبال و اسب‌سواری هم کری‌خوانی می‌کند.

عشق سردار آزمون به اسب تا حدی است که حالا بسیاری از روس‌ها از علاقه‌اش خبر دارند؛ پیش‌تر یکی از مربیان سردار آزمون گفته بود وقتی با این پسر درباره اسب صحبت می‌کنید چشمانش برق می‌زند. شناختی که سردار آزمون از اسب‌ها دارد آن‌قدر تخصصی است که در چشم به‌هم‌زدنی می‌تواند نوع خوب و بد آن و ویژگی‌هایش را برشمرد.

البته که علاقه و تبحر سردار آزمون در رشته اسب‌دوانی او را به جایی کشانده که به صورت حرفه‌ای هم در این عرصه فعالیت کند. او این روز‌ها صاحب اسبی مشهور به نام سریک است که در رقابت‌های اسب‌دوانی استرالیا، یکی از مطرح‌ترین رقابت‌ها مسابقه می‌دهد. او برای سریک یک مربی و سوارکار مشهور به نام خانم میشل پین هم دارد و در زمینه خرید و رقابت همواره با او مشاوره مستقیم دارد. سریک گران‌ترین اسب سردار آزمون محسوب می‌شود. او این اسب را نزدیک به یک سال پیش در استرالیا خریده و برایش هزینه‌ای ۵۰۰ هزاردلاری کرده است. هرچند می‌گویند به دلار استرالیا خریده و به دلار آمریکا این رقم نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار است. هزینه ۳۰۰ هزاردلاری برای سریک، این اسب را گران‌ترین اسب اصطبل سردار آزمون هم کرده و با ضرب و تقسیمی ساده مشخص می‌شود که قیمت سریک این روز‌ها حدود هفت میلیارد تومان است.

untitled

شاید سرلیک گران‌قیمت‌ترین اسب سردار آزمون باشد، ولی برای ایرانی‌ها سرلیک، یکی دیگر از اسب‌های آزمون است که شهرت بیشتری دارد. اسبی که در رقابت‌های ایران مقام آورده و حتی سوژه یکی از فیلم‌ها شده است. با وجود آنکه سردار آزمون از سوی عده‌ای، متهم به ریخت‌وپاشِ زیادی می‌شود، ولی او به صورت حرفه‌ای وارد دنیای اسب‌دوانی شده و به نوعی در این زمینه برای خودش بیزینس به راه انداخته است. البته که هرجا بحث بیزینس در میان باشد، طبیعتا اشتغال به کار هم همراهش است و نمی‌توان این‌طور ادعا کرد که سردار فقط برای سرگرمی وارد این عرصه شده است.

حالا با توضیحی که در بالا رفت می‌شود یک بار دیگر به صحبت‌های هم‌تیمی سردار آزمون و شوخی‌اش با او که گفته اگر خبر را بشنود احتمالا از اسبش می‌افتد، برگشت؛ به نظر نمی‌رسد که این صحبت بی‌ارتباط با اسب تازه‌ای باشد که سردار آزمون خریده است! او به تازگی و در همان استرالیا و دوباره در همکاری با میشل پین «پالنتینو» را خریده و برایش هزینه قابل تأملی کرده است. اگرچه قیمت این اسب اصلا قابل مقایسه با سرلیک نیست، ولی آن‌طور که رسانه‌های استرالیایی نوشته‌اند قیمت اسب تازه سردار آزمون ۷۰ هزار دلار است. حالا اگرچه مشخص نشده دوباره این ۷۰ هزار دلار، دلار استرالیاست یا آمریکا، ولی هرچه باشد قیمت این اسب به تومان دوباره بیش از یک میلیارد برآورد می‌شود.

خبر خرید اسب جدید را میشل پین، مربی و سوارکار اسب‌های سردار آزمون داده و گفته که این اسب از اوکلندز خریداری شده است. میشل در ادامه اشاره‌ای هم به سردار آزمون و علاقه او {در این سایت استرالیایی به اسم «مسی ایرانی» معرفی شده} به اسب‌ها می‌کند و می‌گوید: «سردار پسر بسیار خوبی است که به اسب‌ها علاقه دارد و از آن‌ها حمایت می‌کند. تا الان که برای ما همه چیز خوب پیش رفته و امیدواریم در ادامه به موفقیت در این عرصه برسیم».

آن‌طور که میشل می‌گوید، سردار آزمون علاوه بر تمرینات روزمره، «هر روز» هم آمار اسب‌هایش را دارد و درباره آنها، چه اسب‌هایی که در استرالیا دارد و چه آن تعداد اسبی که در ایران در اختیارش است، کسب اطلاع می‌کند. «من و سردار تقریبا هر روز درباره اسب‌ها با هم صحبت می‌کنیم. او دوست دارد از اسب‌هایش باخبر باشد. سردار در پیست ایران موفقیت‌هایی به دست آورده است و با هم درباره اسب‌هایش در ایران هم حرف می‌زنیم. البته من با مسئول مزرعه‌اش در ایران هم در ارتباط هستم و اخبار اسب‌هایش را از او هم جویا می‌شوم».

untitled

آن‌طور که به نظر می‌رسد اسب تازه‌ای که سردار آزمون خریده بیست‌وچهارمین اسبی است که او در اختیار دارد؛ پیش از این «ایران ورزشی» در مطلبی به اسب‌های سردار آزمون اشاره کرده و نوشته بود که او ۲۳ اسب در اختیار دارد. قریب به یک سال پیش، مجموع قیمت اسب‌های او به بیش از ۱۰ میلیارد تومان می‌رسید که قاعدتا با خرید‌های تازه، این رقم بالاتر رفته و بیشتر هم می‌شود. از جمع ۲۳ اسب قبلی سردار آزمون، هشت تا از آن‌ها به نام‌های عربین‌فلایت، شادلیک، هانیل، ایزابلا، دلدار، سولیک، ویوا آنجل و آنی آنجل دختر هستند و بقیه پسر. نام اسب‌های پسر او عبارت‌اند از سریک، کاررا، آرکا، ایلیا، آلگرو، هاتریک، ژوپیتر، ولگا، سردارخان، کارمن، هج دیت، سرلیک، زد میکی، اونیکس و هج تایم.

سردار آزمون پیش‌تر در واکنش به تعداد اسب‌هایی که در اختیار دارد گفته بود که هشت دختر دارد و ۱۵ پسر. پیش‌تر در بخشی از گزارشی که ایران ورزشی نوشته بود این‌طور آمده بوده که سردار با اسب‌های چابک و آماده‌ای که در اختیار دارد، عناوین بسیاری هم در ایران به‌دست آورده است: سریک در گروه یک قهرمان کشور شده، کاررا هم این عنوان را کسب کرده و البته نایب‌قهرمان همین گروه شده است. آرکا قهرمان گروه یک ترکمن‌هاست، عربین‌فلایت فرانسوی است و از این کشور آمده و عناوینی هم دارد. اونیکس دو بار اول شده و یک بار دوم. هج تایم هم سه بار دویده که یک بار قهرمانی به دست آورده و دو بار عنوان سوم. هج دیت یک مقام سومی دارد و البته دو بار هم مصدوم شده که این روز‌ها حال و روز خوبی دارد. سولیک هم یک بار قهرمان شده و یک بار هم عنوانی کسب نکرده. کارمن، ژوپیتر، ولگا و دلدار هنوز دو ساله‌اند و انتظار حضور در نخستین مسابقه را می‌کشند. ویوا آنجل، آنی آنجل، سرلیک، سردارخان، زدنیکی هم ۱۸ماهه هستند و باید دوساله شوند تا در مسابقات شرکت کنند.

930149_153