۰ نفر

ماجرای جمع کردن فرش قرمز یک جشنواره خارجی توسط انصاریان

۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۰:۴۵
کد خبر: 520048
ماجرای جمع کردن فرش قرمز یک جشنواره خارجی توسط انصاریان

یک کارگردان سینما که حدود سه سال قبل برای حضور در فستیوالی خارجی با علی انصاریان همسفر بوده، تعریف می‌کند که چون هیچ کدام از فیلم‌های ایرانی موفق به اخذ جایزه از این فستیوال نشده بودند، انصاریان در حرکتی نمادین فرش قرمز مراسم را جمع کرده است!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فرناز امینی، فیلمساز ژانر ورزشی می‌گوید: سال ۱۳۹۴ با علی انصاریان تجربه کار در فیلم «حس خوب زندگی» را داشتم. در فیلم «بی پی ام بند» هم او نقش پسری را بازی می کرد که در بهزیستی زندگی می کرده اما در ۴۵ سالگی در حالی مادرش را پیدا می کند که باید عمل مهمی را انجام بدهد و رو به مرگ است، به همین خاطر تمام تلاشش را برای نجات مادرش به کار می بندد.

او ادامه می‌دهد: انصاریان همیشه می گفت مطمئنم برای بازی در این فیلم جایزه خواهم گرفت. در زندگی شخصی هم علاقه زیادی به مادرش داشت تا جایی که در اکران های خصوصی به همراه مادر خود حضور پیدا می کرد. خیلی پرانگیزه و رو به پیشرفت بود و برای کارها انرژی می گذاشت، واقعا جایش خالی است.

کارگردان فیلم «بی پی ام بند»، با بیان خاطره ای از حضور انصاریان در یکی از فستیوال های میلان یادآور می‌شود: حدود سه سال قبل برای حضور در فستیوالی با علی انصاریان به ایتالیا سفر کرده بودیم و در روز اختتامیه او به خاطر تعصب و غیرتی که بر روی کشورش داشت و از آنجایی که هیچ کدام از فیلم های ایرانی در این فستیوال موفق به اخذ جایزه نشده بودند، فرش قرمز مراسم را جمع کرد!

امینی تصریح می‌کند: آهنگسازی فیلم «بی پی ام بند» را رضا صادقی، که از دوستان صمیمی علی انصاریان هم هست، برعهده گرفت و بعد از فوت او تا مدت ها می گفت نمی توانم روی این پروژه کار کنم. هنوز آهنگسازی این فیلم تمام نشده چرا که حال دل هیچکداممان خوب نیست. اکنون که می خواهیم کار را ادامه دهیم، به هر پلانی از بازی علی انصاریان می رسیم نمی توانیم باور کنیم او دیگر در کنار ما نیست.

این فیلمساز که قصد دارد با فیلم «بی پی ام بند» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد، درباره آخرین ساخته خود به نام «گردنگیر» می‌گوید: «گردنگیر» یازدهمین تجربه من در عرصه ساخت فیلم های بلند است و پولاد کیمیایی، علیرام نورایی، ساغر عزیزی و ... از جمله بازیگران آن هستند. در این فیلم اجتماعی و اکشن، داستانی را از ۱۰ تا ۴۰ سالگی شخصیت اصلی روایت می کنیم. 

او درباره فیلم «ناک اوت» توضیح می‌دهد: این فیلم که بازیگرانی چون بهاره رهنما، سامیه لک، فریبا متخصص و زهره فکور صبور در آن ایفای نقش کرده اند به مرحله نیمه نهایی جشنواره Cinemoi Feature Film آمریکا راه پیدا کرده و امیدواریم برای آن اتفاقات خوبی رخ دهد. داستان «ناک اوت» درباره یک دختر ووشوکار قهرمان است و مشکلاتی که او در عرصه های ورزش و زناشویی با آن مواجه می شود را به تصویر کشیده است.

امینی تأکید می‌کند که «ناک اوت» کاری کاملا زنانه است، اما نگاه فمنیستی در آن وجود ندارد.