۰ نفر

سلطانی فر: تعویق بازی های المپیک قابل پیش بینی بود

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۰۲
کد خبر: 427683
سلطانی فر: تعویق بازی های المپیک قابل پیش بینی بود

وزیر ورزش و جوانان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعویق بازی های المپیک قابل پیش بینی بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مسعود سلطانی فر درباره عقب افتادن یک ساله مسابقات المپیک گفت: ما تقریباً خودمان را آماده کرده بودیم تا در مرداد ماه در المپیک شرکت کنیم در بسیاری از رشته ها سهمیه های خود را گرفته بودیم و تعدادی از مسابقات کسب سهمیه را هم پیش رو داشتیم که برای تمام آنها برنامه ریزی لازم را کرده بودیم.

وی ادامه داد: باور و تحلیل ما بر این بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا در حدود ۲۰۰ کشور جهان و متوقف ماندن مسابقات انتخابی، المپیک به تعویق می افتد.

وزیر ورزش و جوانان گفت : همانطور که می دانید تعدادی از کشورهای درگیر کرونا هم اعلام کرده بودند که در المپیک شرکت نمی کنند و به دنبال آن مسابقات توسط IOC به تابستان ۱۴۰۰ موکول شد.

سلطانی فر ادامه داد: باید ببینیم مسابقات جهانی در رشته های مختلف که معمولاً در سال المپیک برگزار نمی‌شد چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد تا برای آنها هم برنامه‌ریزی کنیم. با فدراسیون‌های مختلف هم صحبت کردیم تا از همین الان چه آنهایی که کسب سهمیه کرده‌اند و چه آنهایی که باید در مسابقات کسب سهمیه شرکت کنند برنامه‌های خود را تنظیم کنند و کار تعطیل نمی شود تا در اولین جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک در هفته سوم فروردین ماه مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر ورزش گفت : سعی می‌کنیم با برگزاری اردو های مختلف و مسابقات تدارکاتی مناسب پس از عادی شدن شرایط بیماری کرونا در دنیا حضوری آبرومند و قدرتمندانه در مسابقات المپیک داشته باشیم.