۰ نفر

بیرانوند دوباره محروم می‌شود؟

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۶:۳۰
کد خبر: 378096
بیرانوند دوباره محروم می‌شود؟

10 روز پیش بود که علیرضا بیرانوند موفق شد علاوه بر کسب عنوان بهترین دروازه‌بان سال فوتبال ایران، جایزه مرد سال فوتبال را هم به خود اختصاص دهد تا این تصور به وجود بیاید که دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس، دوباره فصل ویژه‌ای پیش رو خواهد داشت اما او که با درخشش در جام جهانی 2018 روسیه، لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا مورد توجه برخی تیم‌های اروپایی قرار گرفت درگیر حاشیه‌هایی شده که ممکن است به خودش و پرسپولیس آسیب بزند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، چهارم خرداد سال جاری بود که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای رفتار ناشایست بیرانوند نسبت به مأمور نیروی انتظامی مستقر در ورزشگاه تختی جم در حاشیه دیدار پارس جنوبی و پرسپولیس، 3 جلسه محرومیت تعلیقی و ۵۰ میلیون تومان جریمه برای این دروازه‌بان درنظر گرفت. 17 تیر نیز کمیته انضباطی حکم خود را درخصوص دو دیدار پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر و جام حذفی اعلام کرد که بیرانوند به خاطر رفتار نامناسب در جریان بازی با سپاهان در لیگ برتر، یک جلسه محروم و 40 میلیون تومان جریمه نقدی شد. این محرومیت باعث شد  دروازه‌بان پرسپولیس، بازی اول تیمش در فصل جاری مقابل پارس جنوبی را از دست بدهد و بوژیدار رادوشوویچ به جای او درون دروازه سرخ‌ها قرار بگیرد.

اما بیرانوند که در بازی با تراکتور به ترکیب اصلی سرخپوشان پایتخت بازگشت، در این بازی هم حاشیه‌هایی داشت که سر و صدای زیادی به پا کرد. او در دقیقه 86 مسابقه هم نتوانست بر اعصاب خود مسلط باشد و پس از اینکه توپ را به زمین کوبید، با حالتی تهاجمی به سمت ایمان سلیمی، مدافع تراکتور که روی او مرتکب خطا شده بود رفت و این بازیکن را هُل داد تا بیژن حیدری، داور مسابقه به او کارت زرد نشان دهد و «بیرو» اولین کارت زردش را در اولین بازی فصل خود بگیرد. در این شرایط یکشنبه شب ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد در حالی که بازیکنان پرسپولیس در حال رفتن به سمت رختکن ورزشگاه یادگار امام تبریز هستند، بیرانوند با دستانش حرکتی ناشایست را به سمت تماشاگران نشان می‌دهد. موضوعی که دیروز با واکنش باشگاه تراکتور همراه شد و آنها می‌خواهند با استناد به این ویدئو کوتاه به کمیته انضباطی شکایت کنند. روابط عمومی باشگاه تراکتور دیروز اعلام کرد: «معاونت حقوقی باشگاه از طریق کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال این حرکت غیرورزشی را پیگیری خواهد کرد و قطعاً باشگاه به هیچ عنوان اجازه پایمال شدن حق و حقوق هواداران پرشور تراکتور را نخواهد داد.»

فیلم منتشر شده درباره بیرانوند در حالی منتشر شده که کمیته اخلاق فدراسیون در قسمتی از بند 5 مربوط به حکم تعلیقی این دروازه‌بان در خردادماه گذشته آورده بود: «در صورت پرداخت جریمه نقدی و همچنین اعلام عذرخواهی رسمی و کتبی از پرسنل خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی، محرومیت وی تعلیق و پس از انقضای مدت 6 ماه به شرط عدم ارتکاب رفتار غیراخلاقی، از سابقه ایشان حذف گردد. در غیر این‌صورت، رأی محرومیت مستنداً به ماده 112 آیین‌نامه انضباطی و ماده 63 آیین‌نامه اخلاق به محض صدور و ابلاغ، اجرا خواهد شد.»

بیرانوند پس از آن اتفاق، هم در تلویزیون و هم در مصاحبه‌های مختلف از رفتار خود با مأمور نیروی انتظامی دلجویی کرد اما حالا و با گذشت 3 ماه از آن رأی و در حالی که مدت 6 ماه از ارتکاب رفتار غیراخلاقی به پایان نرسیده، او حاشیه دیگری را برای خود به وجود آورده و اگر کمیته انضباطی یا اخلاق رأی به محرومیت بیشتر از یک جلسه برای او بدهند، ممکن است بیرانوند دربی را هم از دست بدهد و این موضوع ممکن است برای پرسپولیس بسیار گران تمام شود.

شیخ لاری: هواداران سخت نگیرند

در حالی که به نظر می‌رسد باشگاه تبریزی موضوع را پیگیری خواهد کرد، سرپرست تیم فوتبال تراکتور با ادبیاتی متفاوت به ماجرا واکنش نشان داد. احد شیخ‌لاری در برنامه تلویزیونی موج فوتبال در شبکه سهند گفت: «حضور حماسی هواداران تراکتور در بازی با پرسپولیس در تاریخ ثبت خواهد شد. امیدوارم این حمایت هواداران در سایر بازی‌ها نیز تداوم داشته باشد. در جلسه هماهنگی نیز اعلام کرده بودم که بازیکنان با رفتارشان باعث ناراحتی هواداران نشوند. بیرانوند نیز بازیکن جوانی است که به مرور زمان به اشتباهات خود پی خواهد برد. از هواداران درخواست دارم که زیاد بر این بازیکن سخت نگیرند.»