۰ نفر

لیگ ملت‌های والیبال؛ ایران 0-3 فرانسه؛

اولین شکست تیم‌ملی والیبال در روز اعتماد به جوان‌ترها

۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۲۳
کد خبر: 361895
اولین شکست تیم‌ملی والیبال در روز اعتماد به جوان‌ترها

​تیم‌ملی والیبال ایران در آخرین بازی هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در اردبیل مقابل فرانسه با نتیجه 3-0 شکست خورد. البته که حضور تیم‌ملی والیبال ایران به جمع شش تیم نهایی پیش از این بازی قطعی شده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، تیم ملی والیبال امروز از ساعت 18:30 امروز آخرین بازی هفته چهارم رقابت های لیگ ملت های والیبال را در شهر اردبیل و در مقابل فرانسه در حالی برگزار کرد که روز گذشته با شکست استرالیا صعود خودش به عنوان یکی از شش تیم نهایی را قطعی کرده بود. این اتفاق باعث شد همانند بازی مقابل پرتغال تیم ایران با تغییرات نسبتا زیادی مقابل حریف حاضر شود. پوریا فیاضی، امیر غفور و میلاد عبادی پور بازیکنان اصلی ایران بودند که از ابتدا در ترکیب مدنظر ایکور کولاکوویچ حضور نداشتند.

در ست اول مسابقه نبود همین بازیکنان باعث شد بازیکنان جایگزین عملکرد چندان خوبی مقابل ترکیب کامل و آماده فرانسه نداشته باشند. هرچند در ابتدای ست به دلیل حضور و حمایت تماشاگران تیم ایران دو امتیاز از حریف پیش افتاد اما در ادامه فرانسوی ها امتیازات عقب افتاده را جبران کردند و حتی اختلاف امتیاز را هم در مقاطعی از بازی به عدد 6 رساندند. در این ست عدم آمادگی صد درصدی معنوی نژاد و تجربه کم یلی جوان در مقابل بازیکنان اصلی فرانسه باعث شد که اسپک های این دو بازیکن ایران بیشتر با دفاع روبرو و یا به بیرون زده شوند. در نهایت ست اول دیدار دو تیم با نتیجه 25-18 به سود فرانسه ای به پایان رسید که برای رسیدن به مرحله نهایی نیاز به کسب پیروزی مقابل ایران داشت.

در ست دوم برخلاف ست اول بازیکنان ایران پا به پای حریف پیش رفتند. ایگور کولاکوویچ در این ست هم شاگردانش را طبق ترکیب ست اول به زمین فرستاد. عملکرد ایران در این ست در خط حمله نسبت به ست اول کمی بهتر شد و بهبود در دریافت های عقب زمین باعث شد اختلاف امتیازات زیاد نشود. شاگردان کولاکوویچ حتی در مقاطعی از بازی دو امتیاز اختلاف را هم برگرداندند. در انتهای ست دوم نتیجه بازی حتی 24-24 هم شد اما در نهایت باز هم عملکرد بهتر فرانسوی ها در حمله و استفاده ای که از موقعیت خودشان کردند باعث شد آنها ست دوم را نیز با نتیجه 26-24 به سود خودشان به پایان برسانند.

در ست بعدی ایگور کولاکوویچ که به طور کلی قید پیروزی در این مسابقه را زده بود و بیشتر سعی در استفاده از جوانان داشت، محمد موسوی و حتی سعید معروف را از زمین بیرون کشید تا همه بازیکنان اصلی ما به نسبت استراحت کرده باشند. با این وجود بازیکنان ذخیره ایران در این ست کمی بهتر کار کردند و مثل ست دوم تا حدی قدم به قدم با فرانسه پیش رفتند. اختلاف امتیاز در این ست تا پیش از وقت استراحت فنی دوم بیشتر از دو نمی شد و این امید والیبالیست های ایران را برای کسب پیروزی زنده نگه می داشت. بعد از وقت استراحت فنی دوم در این ست اما دوباره فاصله زیاد شد. اشتباهات بازیکنان ایران و در مقابل سرویس های خوب فرانسوی ها این شرایط را ایجاد کرد که حریف 4-5 امتیاز اختلاف ایجاد کند در نهایت این ست با برتری 25-21 به سود فرانسه به پایان رسید.