۰ نفر

اگر حمایت قطر نبود، در ایران مانده بودیم

انتقادهای جدید کی‌روش از روند آماده‌سازی تیم ملی

۲ دی ۱۳۹۷، ۱:۰۶
کد خبر: 323759
انتقادهای جدید کی‌روش از روند آماده‌سازی تیم ملی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است اگر حمایت فدراسیون قطر نبود، اردوی تیم ملی در این کشور برگزار نمی‌شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین،  تنها چهارده روز تا آغاز جام ملت های آسیا باقی مانده و کارلوس کی‌روش و شاگردانش در حال برگزاری تمرینات فشرده اند تا رویای چهل و چند ساله ایران را به واقعیت تبدیل کنند. سرمربی تیم ملی درباره روند تیم ملی در آستانه شروع جام ملت‌های آسیا در کمپ اسپایر در قطر در حضور خبرنگاران گفت: «در کمپ بسیار خوبی حضور داریم. باید مراتب تقدیر و تشکر خودمان را از حمایت قطر برای آماده‌سازی تیم ملی ایران در راه جام ملت‌های آسیا داشته باشیم. وقتی شما هیچ چیزی ندارید، باید قدرددان هر چیزی که به شما ارائه می‌شود، باشید. واقعیت این است که اگر حمایت قطر از تیم ملی ایران نبود، باید در خانه و ایران می‌ماندیم. در نتیجه باید از حمایت‌ قطر تشکر کنیم. باید خدا را به خاطر این حمایت شکر کنیم». 

او درباره شرایط بازیکنان مصدوم تیم ملی از جمله سعید عزت اللهی، علی قلی‌زاده، کاوه رضایی و سایرین گفت: «البته ذهنیت شفافی درباره ایده‌های در ذهنمان داریم. متاسفانه به خاطر مصدومیت و یک سری از اتفاقاتی که برای بازیکنان رخ داد، بازیکنان ما از شرایط خود دور هستند. در حقیقت چندین بازیکن ما از شرایط ایده آل خود دور هستند.تا لحظه آخر منتظر بازیکنان هستیم تا ببینیم می‌توانند به تیم ملی برگردند یا خیر. 25 دسامبر آخرین روزی است که درهای تیم ملی باز است. تا لحظه آخر صبر می کنیم. البته تمام بازیکنان می‌جنگدند تا در لیست نهایی تیم ملی حضور داشته باشند. تورنمنت بسیار بلندی داریم. باید بازیکنان را برای هفت بازی آماده کنیم».

تیم فوتبال

کی‌روش درباره این‌که عده‌ای قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های را ساده و راحت جلوه می‌دهند، گفت: «همه می‌دانند که فوتبال یک بازی ساده نیست. در فوتبال هیچ چیزی راحت به دست نمی آید. مخصوصا برای ما که علاوه بر اینکه حواسمان باید به اتفاقات داخل زمین باشد، باید مراقب اتفاقات خارج از زمین هم باشیم. فوتبال تنها برای مربیانی راحت است که یک بار در هفته درباره شرایط تیمی صحبت می‌کنند. همه مربیان و تیم‌ها کار سختی خواهند داشت. ما تمام سعیمان را خواهیم کرد و برای موفقیت می‌جنگیم».سرمربی تیم ملی ایران افزود: «بسیار ساده و فروتن وارد جام ملت‌های آسیا می‌شویم. اعتماد به نفس بالایی داریم  و به توانایی های خود به عنوان یک تیم ایمان داریم. با این اعتماد به نفس، ایمان و تعهد وارد این مسابقات می‌شویم. در حال حاضر تمام تمرکز ما بر روی رقابت با یمن است. برای ما، اولین بازی با اهمیت‌ترین بازی است. بعد از بازی نخست به بازی‌های بعدی فکر می‌کنیم. آرزو و رویایی ایران حضور در نیمه نهایی است. امیدواریم این اتفاق رخ بدهد».

او افزود: «به نظر من سه تیم هستند که شانس حضور در چهار تیم نهایی را دارند. کره‌جنوبی، استرالیا و ژاپن شانس حضور در دور نهایی را به خاطر سابقه و عملکردشان دارند. ایران، عربستان، قطر، امارات، چین، ازبکستان و ... برای یک جایگاه باقی مانده در بین چهار تیمی نهایی می‌جنگند. تمام کشورهای دیگر برای یک جایگاه باقی مانده می‌جنگند. سه کشور نخستی که گفتم، به خاطر سرمایه گذاری و کارهایی که انجام دادند کمابیش در جمع چهار تیم نهایی خواهند بود. ما تلاش می‌کنیم در بین چهار تیم نهایی باشیم».

کی‌روش در پایان تاکید کرد: «اگر بخواهیم به نیمه نهایی برسیم باید تمام تلاش خودمان را به عنوان یک تیم متمرکز به کار بگیریم و برای همیشه مشکلات خودمان را حل کنیم. به خصوص الان که با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنیم. اگر بخواهیم به جمع چهار تیم نهایی برسیم باید با تعهد بالا مشکلات را حل کنیم. باید این صحبت‌ها و مشکلات از سوی رئیس فدراسیون فوتبال حل شود».