۰ نفر

راز دی‌اکتیو شدن بازیکنان تیم‌ملی چیست؟ +عکس

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۱۷
کد خبر: 314456
راز دی‌اکتیو شدن بازیکنان تیم‌ملی چیست؟ +عکس

تعدادی از بازیکنان تیم ملی در اعتراض به عدم توجه به تیم ملی و برآورده نشدن امکانات مورد نظر روزه سکوت گرفته اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، تیم ملی ایران از روز گذشته اردوی جدیدش را در تهران زیر نظر کارلوس کی روش شروع کرده است. ملی پوشان خودشان را برای جام ملتهای آسیا که دی ما در امارات برگزار می شود آماده می کنند. به نظر می رسد بازیکنان تیم ملی در اعتراض به عدم توجه به تیم ملی و برآورده نشدن امکانات مورد نظر از امروز ممنوع المصاحبه شدند و همچنین تعدادی از بازیکنان هم در اقدامی هماهنگ صفحه های اینستاگرام خود را غیرفعال کردند. صفحه مهدی طارمی، رضاییان، عابدزاده، پورعلی گنجی و وحید امیری از عصر امروز از دسترس خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛قصد بازیکنان تیم ملی این است که صدای اعتراضشان را به وزارت ورزش برسانند. کی روش در توافقنامه 3 ماه پیش اعلام کرده بود تا آبان به فدراسیون فرصت می دهم که همه خواسته هایم را برآورده کند و یکی از شرط های او هم این بود که تیم ملی در الویت برنامه های فدراسیون باشد اما الان توجهی به تیم ملی نمیشود و نگاه ملی معطوف به پرسپولیس شده در شرایطی که تیم ملی همچنان با کمبود مواجهه است.

این البته همه ماجرا نیست و در روزهای گذشته ، اردوی تیم ملی در بی سامان ترین حالت ممکن برگزار شده است. فدراسیون فوتبال برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا برنامه ای را از کارلوس کی روش گرفت که شامل 6 میلیون دلار می شده است. 

رقمی که یک میلیون دلار بیشتر از پاد اش قهرمانی در مهمترین تورنمنت جام است اما تقریبا نه تنها پول های خود را دریافت نکرده و حقوقی به عنوان کادرفنی هنوز دریافت نکرده اند که اردوهای شان هم با توجه به شرایط مالی فدراسیون فوتبال همگی به کمپ تیم های ملی و هتل آکادمی منتقل شده است. 

پیش از این تیم ملی در هتل آزادی اردو می زد اما برای کاهش هزینه ها چنین تصمیمی گرفته شده است و البته محاسنی چون نزدیکی به پک و عدم حمل و نقل را برای ملی پوشان هم دارد اما آنها هنوز بسیاری از پاداش های شان را برای موفقیت های ملی نگرفته اند. 

تیم ملی در جام جهانی بهترین نتایج تاریخش را گرفت و کار به جایی رسید که عالی ترین مقامات کشور لب به ستایش از بچه های ملی پوش گشودند . اینکه تصاویر ملی پوشان در رقابت با ستاره های نامی فوتبال دنیا بیلبورد شهری شد و حتی برای دفاع از کیان کشور ، بسیاری از این گفتند که نحوه دفاع ملی پوشان مان در زمین بازی باید سرلوحه قرار بگیرد.

البته این تمام ماجرا نبود که رئیس جمهوری در گفت و گوی ویژه اش با مردم درباره سیاست های اقتصادی گفت یکی از دلایل تاخیر در اعلام سیاست های ارزی کشور ، برگزاری جام جهانی و درخشش بچه های ملی پوش در آن رقابت ها ، سیاست های جدید را کمی دیرتر اعلام کرده اند.

اگرچه بعد از جام جهانی و مصاحبه های کارلوس کی روش ، جوی ایجاد شد که انتقاد از همه دستاوردهای ملی پوشان بقدری اوج گرفت که دیگر کسی از آن اتفاقات بازی های جام جهانی به عنوان یک پیروزی یاد نکرد.

حالا در فاصله دو ماه تا جام ملتهای آسیا هم درحالی که دو روز از اردوی جدید تیم ملی می گذرد ، خبری از تیم ملی نیست و خیلی ملی پوشان برای کسی جذابیتی ندارند. مسئولان ورزش کشور هنوز سراغی از آنها نگرفته اند و دیدار امروز مهدی تاج با کارلوس کی روش قبل از تمرین تیم ملی هم انگار حاوی پیامی خوشایند نبوده که یکباره ملی پوشان به طور دسته جمعی اینستاگرام های شان را دی اکتیو کرده اند.

اقدامی که به نطر می رسد برای این است تا تیم ملی در کانون توجه قرار بگیرد. تیمی که به گفته همه کارشناسان ، بیشترین شانس برای رسیدن به موفقیت در جام ملتهای اسیا و نزدیک شدن به یک رویای 42 ساله دارد. رویای قهرمانی در آسیا.

تیمی که 7 سال است بر بام فوتبال آسیا بوده. تمام رقبای آسیایی اش را شکست داده و امید دارد که رویای بزرگش را محقق کند و کی روش در اوج انتقادات ، برای اولین بار قول داده و گفته هدفش قهرمانی با ایران در جام ملتهای آسیا است. او که همیشه در این 7 سال می گفت تلاش می کنند برای سربلندی ایران ، این بار صراحتا از تلاش برای قهرمانی ، از تلاش برای بازی هجومی و تغییرات ساختاری در استراتژی فوتبالش گفته تا منتقدانش باور کنند او برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا می جنگد اما همچنان انتقادها با قدرت ادامه دارد و خیلی تیم ملی برای کسی اهمیتی ندارد تا درست پای مسابقات جام ملتهای آسیا!

ملی پوشان به این رفتار اعتراض دارند.

05