۰ نفر

دعوت دوباره رفوزه‌ها به اردوی تیم ملی کشتی آزاد

۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸
کد خبر: 180149
دعوت دوباره رفوزه‌ها به اردوی تیم ملی کشتی آزاد

مرحله جدید اردوی تیم ملی کشتی آزاد در حالی آغاز می‌شود که برخی نفرات بدون توجه به نتایجشان در آزمون‌های مختلف باز هم به این اردو دعوت شده اند.

دور جدید تمرینات تیم ملی کشتی آزاد پس از قهرمانی در جام جهانی کرمانشاه با دعوت از 34 کشتی‌گیر از روز 13 اسفند ماه در خانه کشتی شماره 1 تهران از سر گرفته می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نکته عجیب در دعوت از 34 کشتی گیر به اردوی تیم ملی پافشاری کادر فنی تیم ملی در استفاده از نفراتی است که بارها در آزمون های خارجی طی یکی دو سال اخیر ناکام بوده‌اند و مشخص نیست چرا کادر فنی تیم ملی نسبت به این نفرات تا این حد مهربانانه برخورد می‌کند اما در مقابل در برابر نفراتی همچون محمد جواد ابراهیمی که در هر تورنمنتی بهترین نمایش را داشته تا این حد سختگیرانه موضع می گیرد.

ایمان صادقی آزادکار وزن 61 کیلوگرم ایران از جمله نفراتی است که گویی تحت هر شرایطی باید پای ثابت اردوهای تیم ملی باشد.

صادقی طی 15 ماه گذشته در 4 تورنمنت خارجی به ترتیب در کشورهای فرانسه، بلاروس،آذربایجان و روسیه به همراه دیگر آزادکاران ایران حضور داشته اما در هیچ کدام از این تورنمنت‌ها با هر سطحی نه تنها نتوانسته به روی سکو برود بلکه نتایج بسیار بدی را برای کشتی آزاد ایران رقم زده است اما مشخص نیست کادر فنی تیم ملی بر چه اساس و معیاری باز هم نسبت به دعوت از این کشتی گیر اصرار دارد.

صادقی آذرماه سال 94 در گرندپری پاریس به عنوان پنجمی بسنده کرد. وی سپس آخر بهمن همان سال بار دیگر به جام الکساندر مدوید در مینسک پایتخت بلاروس اعزام شد که به عنوانی بهتر از سیزدهمی نرسید.

صادقی برای سومین مرتبه آذرماه سال 95 عازم تورنمنت باکو در آذربایجان شد اما باز هم با ناکامی در این مسابقات در رده دوازدهم قرار گرفت. وی برای آخرین مرتبه نیز ماه گذشته به جام یاریگین در روسیه اعزام شد و در ادامه ناکامی‌های خود این بار نیز با شکستی سنگین در رده سی و نهم این تورنمنت قرار گرفت. هرچند صادقی کشتی‌گیر جوانی است اما کادر فنی باید به او تلنگری وارد کند تا بداند اگر پیشرفت در کارش نباشد(که در این چند ماه نبوده)، از تیم ملی دور خواهد ماند.

همچنین نفرات دیگری که بارها سابقه حضور در اردوی تیم ملی را داشته اند و جزو کشتی‌گیران پا به سن گذاشته نیز به حساب می‌آیند اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند، باز پایشان به اردوها باز شده است.

در مقابل، کادر فنی تیم ملی در برابر کشتی‌گیرانی چون محمد جواد ابراهیمی آزادکار وزن 86 کیلوگرم ایران که بارها شایستگی‌های خود را نشان داده و از بسیاری نفرات حاضر در اردو نتایج بهتری کسب کرده همچنان با سرسختی رفتار می‌کند و از دعوت این کشتی‌گیر به اردوهای تیم ملی با وجود نایب قهرمانی او در جام معتبر یاریگین بدلایل نامشخص خودداری می‌کند.  امین طاهری قهرمان رقابتهای عمومی کشور که پرویز هادی را هم شکست داد و یا امید جلالی بهار(قهرمان رقابتهای عمومی) از دیگر نفراتی هستند که نسبت به برخی از دعوت شده ها صلاحیت بیشتری برای حضور در اردوی تیم ملی داشته‌اند.

محمد جواد ابراهیمی که مدال طلای جوانان جهان و آسیا را در کارنامه خود دارد، ماه گذشته با ارائه عملکردی بسیار خوب به مدال نقره جام یاریگین رسید. وی پیش از آن نیز طلای دانشجویان جهان و مسابقات اوپن را بر گردن آویخت و در سال 2015 نیز نایب قهرمان ارتش‌های جهان شد. همچنین مدال‌های برنز جام یاشاردوغو ترکیه و جام تختی 2014 نیز در کارنامه این کشتی‌گیر قرار دارد.

با توجه به آمدن حسن یزدانی تنها طلایی کشتی ایران در المپیک ریو  به وزن 86 کیلوگرم اگر نظر کادر فنی تیم ملی حضور ابراهیمی در وزن 97 کیلوگرم است، می‌توان با تعامل و نگاه مهربانانه‌تر این موضوع را به بهترین شکل ممکن که به نفع کشتی ایران باشد حل کرد تا از هدر رفتن سرمایه‌های کشتی ایران جلوگیری شود.

اگر هم بحث بر سر مجوز نداشتن جواد ابراهیمی برای دعوت به تیم ملی است، می‌توان با توجه به صدور مجوز شورای فنی و کادر فنی تیم ملی برای نفراتی مانند مسعود اسماعیل‌پور که او هم در مسابقات اوپن به عنوان یکی از مراحل انتخابی تیم ملی حضور نداشت اما در نهایت با ماده و تبصره در جام جهانی کشتی گرفت و به اردوی تیم ملی هم دعوت شد، با جواد ابراهیمی هم به همین شیوه مهربانانه برخورد کرد.

البته ابراهیمی چندی پیش در پاسخ به این سوال که آیا به حضور در تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد فکر می‌کند یا خیر؟ گفت‌: قطعا هدفم تیم‌ ‌ملی است. من سرباز تیم‌ ‌ملی هستم و هر کجا که کادر فنی صلاح بداند حاضرم کشتی بگیرم. از کادر فنی می‌خواهم به من این فرصت را بدهند تا در مسابقات آسیایی برای ایران کشتی بگیرم و حداقل با یک مدال آسیایی با وزن 86 کیلوگرم خداحافظی کنم.

ابراهیمی با بیان این که جواب اعتماد کادر فنی تیم‌ ‌ملی را به بهترین شکل ممکن خواهد داد، گفت‌: خیلی دوست دارم در جام جهانی یا مسابقات قهرمانی آسیا برای ایران کشتی بگیرم. البته باز هم هر چه که رسول خادم بگوید آن را انجام خواهم داد. من در رقابت‌های دانشجویان جهان و در مسابقات اوپن قهرمان شدم. حاضر بودم در جام تختی هم کشتی بگیرم، اما اعلام کردند که به جام یاریگین بروم و من هم اطاعت امر کردم.

نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی کشتی آزاد به ترتیب زیر هستند:

57 کیلوگرم: حسن رحیمی (تهران) یونس سرمستی (آذربایجان شرقی) رضا اطری (مازندران) محمد طهماسبی (گلستان)

61 کیلوگرم: بهنام احسان پور – مسعود اسماعیل پور- ایمان صادقی (مازندران) محمد ملکی (آذربایجان شرقی) پیمان بیابانی (تهران)

65 کیلوگرم: میثم نصیری (زنجان) مهدی یگانه جعفری (مازندران) مصطفی آقاجانی (تهران) نوید زنگنه (تهران)

70 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی (تهران) حامد رشیدی (کرمانشاه) جمال عبادی (خوزستان) علی اصغر جبلی (گلستان) فرزاد کولیوند (تهران)

74 کیلوگرم: پیمان یاراحمدی (لرستان) بهمن تیموری – رضا افضلی (کرمانشاه) حمیدرضا زرین پیکر (تهران)

86 کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران) علیرضا کریمی (البرز) مجتبی گلیج (مازندران) وحید شاه محمدی (همدان)

97 کیلوگرم: امیر محمدی (خراسان شمالی) حسین شهبازی (تهران) جمال میرزایی (همدان) حسن رحیمی (تهران)

125 کیلوگرم: کمیل قاسمی (مازندران) یدالله محبی (کرمانشاه) جابر صادق زاده (مازندران) محمدرضا آذرشکیب (تهران)