۰ نفر

اسرار موفقیت؛ با این راهکارها همیشه در حرفه خود بهترین باشید

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 703378
اسرار موفقیت؛ با این راهکارها همیشه در حرفه خود بهترین باشید

داشتن انگیزه در کار، یکی از عوامل مهم در موفقیت بسیاری از افراد و مخصوصا کارآفرینان است. در ادامه به توضیح ۱۰ روش می‌پردازیم که انگیزه شما را در کار افزایش می‌دهند.​

10 مورد انگیزشی برای آنکه در کارتان بهترین باشید

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر کمی با کارآفرین‌ها هم صحبت شوید، متوجه انگیزه‌ی بالا و شور و اشتیاق آن‌‌ها به کارشان خواهید شد. کارآفرینی یکی از شغل‌هایی است که به انگیزه زیاد نیاز دارد و کارآفرینان باید بتوانند از این انگیزه به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. اما چه عواملی باعث می‌شوند تا برخی از کارآفرین‌ها انگیزه‌ی خود را از دست بدهند. در ادامه به معرفی ۱۰ روش می‌پردازیم که هر کارآفرین و هر فردی که می‌خواهد یک کاری را راه‌اندازی کند، باید به آن توجه کند.

۱- در کار خود ثبات داشته باشید

شما به عنوان یک کارآفرین، در ابتدای کار انگیزه بسیار زیادی خواهید داشت اما ممکن است این انگیزه شما به مرور کم شود و یا حتی از بین برود. تنها دلیل این اتفاق نیز، عدم ثبات در کار است. اگر شما نتوانید انگیزه خود را در تمامی مراحل کار حفظ کنید و یا با رسیدن به هدف‌های کوچک، انگیزه شما کم شود، بسیار سریع در انجام کارها به مشکل می‌خورید. ثبات داشتن تا حد زیادی در اجرای کارها به شما کمک می‌کند و همچنین باعث می‌شود که شما پیشرفت کنید.

۲- در برابر مشکلات انعطاف‌پذیر باشید

یکی از موارد بسیار مهمی که ممکن است به شور و اشتیاق و انگیزه شما تا حد زیادی ضربه بزند، آماده نبودن دربرابر مشکلات و عبور نکردن از آن‌هاست. کارآفرینی شغلی است که در مسیر آن موانع بسیار زیادی وجود دارد و اگر چیزی مطابق انتظارات شما پیش نرفت، نباید امید خود را از دست بدهید. شما باید با انگیزه بالا، روبروی مشکلات قرار بگیرید و به صورت منطقی، آن‌‌ها را از میان ببرید. یکی از عواملی که به شما در این مسیر تا حد زیادی کمک می‌کند، پیش‌بینی مشکلات و شناختی درست از موانعی است که سر راهتان قرار می‌گیرد.

با این راهکارها همیشه در حرفه خود بهترین باشید

۳- نظم و انضباط داشته باشید

یکی از موارد دیگری که به شما در مسیر کارآفرینی کمک می‌کند، داشتن نظم و انضباط است. شما علاوه بر این که باید تعادل را در کار خود ایجاد کنید، باید به کارهای خود نیز نظم دهید. همچنین زمان‌های خود را مدیریت کنید و سعی کنید از زمان‌های کاری خود، به بهترین شکل استفاده کنید. اگر شما نتوانید نظم را به زندگی خود منتقل کنید، در ادامه‌ی راه به مشکل خواهید خورد و حتی می‌تواند منجر به از بین رفتن انگیزه شما در انجام کارها شود.

۴- یک فرد عملگرا باشید

کارآفرینی یعنی ایده‌پردازی بسیار زیاد و در عین حال عمل کردن به آن‌ها. شما باید علاوه بر اینکه عملگرا باشید، به کارهای خود نیز سرعت دهید.  اگر نتوانید یک ایده را به سرعت عملی کنید، شاید بعدها دیگر انگیزه سابق را نداشته باشید. باید بتوانید برای کارها و ایده‌های خود یک هدف را تعیین کنید و به سرعت برای رسیدن به آن هدف، تلاش کنید. هیچ دلیلی برای انتظار در عملی کردن کارها وجود ندارد و اگر انگیزه شما از بین برود، بر روی دیگر کارهای شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

۵- با افراد با انگیزه معاشرت کنید

با دوستان خود معاشرت کنید و به تفریح با آن‌‌ها بپردازید اما معاشرت با افراد با انگیزه و دوستی با آن‌ها را فراموش نکنید. سعی کنید با افرادی که انگیزه بسیاری دارند و در کارشان موفقند، بسیار صحبت کنید. افرادی که هر آنقدر از شما انگیزه می‌گیرند، در مقابل همان‌قدر انگیزه را به شما انتقال دهند. به جشن گرفتن موفقیت‌های خود با آن‌ها بپردازید و از دستاوردهای خود و آن‌ها، بایکدیگر صحبت کنید.

۶- بدترین شرایط ممکن را در نظر بگیرید

بسیار مفید است که میزان رشد خود در کار را پیش‌بینی کنید. بسیاری از کارآفرینان در تلاشند که یک چشم‌انداز مثبت نسبت به کارشان داشته باشند که در بسیاری از آن‌‌ها این ویژگی یافت می‌شود. اما از جهت دیگر، باید تمامی خطرات ذاتی یک کار را بپذیرید و زمانی را برای بررسی و پیش‌بینی بدترین اتفاقی که ممکن است برای کسب و کارتان رخ دهد را اختصاص دهید. بهتر است شما بعد از هر تصمیم‌گیری جدید، این روند را بررسی کنید. پیش‌بینی مشکلات و موانع احتمالی، روشی بسیار هوشمندانه برای موفقیت کارآفرینان است که شما را بسیار آماده می‌کند و می‌توانید با تمرکز بسیار بیشتری، بر روی اهداف خود کار کنید.

۷- واقع‌بینانه‌تر فکر کنید

اگر می‌خواهید از انگیزه خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، باید واقع‌بینانه فکر کنید. اگر هدف شما غیرواقعی باشد، تمام انگیزه‌های جهان برای عملی کردن آن کم است. یک هدف واقع‌بینانه و قابل کنترل را در نظر بگیرید و برای آن تلاش کنید. بعد از اتمام چند هدف کوچک، هدف‌های بزرگتر را انتخاب کنید. شما با این کار به اهداف بزرگ و واقع‌بینانه بسیار نزدیک می‌شوید.

۸- از شکست نترسید

این طبیعی است که شما از شکست  و همچنین از حرف‌‌هایی که پس از شکست به سمت شما سرازیر می‌شود، بترسید. ممکن است شما در آغاز سفر کارآفرینی خود بیشتر به حرف دیگران و اینکه دیگران درباره‌ی شما چه فکری می‌کنند، فکر کنید. اما نتیجه‌ی این ترس‌ها چیست و در انتها چه خواهد شد؟ با ترس خود کنار بیایید و این جمله‌ی معروف را فراموش نکنید: هر شکست، سرآغاز یک شروع قدرتمندتر است. شکست بخشی از مسیر کارآفرینی است که باید آن را بپذیرید و برای پیروزی‌های بزرگ‌تر تلاش کنید.

۹- هر چیزی که به ذهنتان آمد را یادداشت کنید

شما به عنوان یک کارآفرین، بیشتر از هر فرد دیگری با کسب و کارتان در ارتباط هستید و تنها فردی هستید که بیشترین ایده‌پردازی‌ها را ارائه می‌دهد. سعی کنید هر آن‌چیزی که به ذهنتان آمد را روی کاغذ بنویسید و روش‌های اصلی و فرعی رسیدن به آن هدف را نیز بر روی کاغذ پیاده کنید. شما می‌توانید بعدها با یک ذهنیت هدفمند، بیشتر به سازماندهی اهداف و ایده‌های خود بپردازید.

۱۰- نتایج کار خود را اندازه بگیرید

تنها چیزی که در پایان یک کار و شروع یک کار جدید به شما انگیزه می‌دهد، بررسی نتایج کار است. همیشه به بررسی نتایج کارهای خود و تیم خود بپردازید زیرا هر چه این نتایج درخشان‌تر باشند، انگیزه شما بیشتر می‌شود و شما را در ادامه دادن مسیر کارآفرینی، مصمم‌تر می‌کند. همچنین می‌توانید این نتایج را به تیم خود نیز انتقال دهید و پیشرفتشان را به آن‌ها نیز نشان دهید. هرچه پیشرفت شما و تیمتان بیشتر باشد، بیشتر هیجان‌زده خواهید شد که در نهایت انگیزه شما در کار را افزایش می‌دهد.