۰ نفر

با این کارها همه به شما احترام می گذارند

۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۵۷
کد خبر: 697977
با این کارها همه به شما احترام می گذارند

اگر انتظار داریم که دیگران با ما با احترام رفتار کنند، اولین قدم این است که با دیگران با احترام رفتار کنیم.

شاه راه جلب احترام دیگران و محترم بودن نزد مردم

به گزارش اقتصاد آنلاین، ​همه انسان ها شایسته احترام هستند، اما متأسفانه حقیقت این است که برخی از افراد قادر به کسب این احترام نیستند. البته راههای مختلفی وجود دارد که ما می توانیم خود را در موقعیت هایی قرار دهیم که احترامی را که سزاوار آن هستیم به دست آوریم. مهمترین عوامل در این زمینه احترام گذاشتن به دیگران، احترام گذاشتن به خودمان، داشتن اعتماد به نفس، نترسیدن از تصمیم گیری، و خوب لباس پوشیدن است. این عوامل به ما کمک میکند تا احترامی را که شایسته ماست کسب کنیم.

چگونه احترام دیگراسن را جلب کنیم؟ 

اگر انتظار داریم که دیگران با ما با احترام رفتار کنند، اولین قدم این است که با دیگران با احترام رفتار کنیم. اگر رفتاری غیر محترمانه با دیگران داریم، برای آنها هم احترام گذاشتن به ما دشوار خواهد شد. احترام گذاشتن به دیگران نشانه این است که خود ما نیز شایسته احترامیم. اگر به دیگران احترام نگذاریم، مردم ما را به چشم انسانی بی محبت نگاه خواهند کرد که قادر به درک ارزش وجودی دیگران نیست.

در این مقاله به راههای آسان کسب احترام پرداخته می شود. آیا گاهی اوقات احساس می کنیم به ما احترام گذاشته نمی شود؟ با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می توانیم احترامی را که شایسته ی آن هستیم کسب کنیم.

حتی قبل از این که آریتافرنکلین، ترانه ی پرفروش “احترام” را در ۱۹۶۷ بخواند آدم ها احترام را تقاضا می کردند. چون احترام چیزی است که باید بیشتر با عمل و کم تر با واژگان به دست آید. بعضی آدم ها طبیعتاً دیگران را برمی انگیزند به آنها احترام بگذارند؛ بعضی دیگر باید برای کسب احترام تلاش کنند. اغلب، کسب احترام بستگی به آدم هایی داردکه دور و برمان ،یا در محیط زندگی یا کارمان، حضور دارند.

وقتی احساس می کنیم احترام نمی بینیم هیچ وقت دیر نیست که شروع کنیم و احترام را به دست آوریم. باید با نگاهی صادقانه به خودمان و چگونگی رفتارمان با آدم های اطرافمان شروع کنیم. در ادامه بهترین توصیه ها برای کسب احترام آورده شده است.

احترام گذاشتن

۱. با آدم ها شروع کنیم

مانع شماره ی یک کسب احترام، خودشیفتگی یا نارسیسم است. اگر نخستین احساسی که آدم ها از ما دریافت می کنند خودشیفتگی است خوب ما خودشیفته هستیم و از این رو باید به کوه بلند و ناهمواری برای رسیدن به قله ی احترام صعود کنیم. از آنچه در زندگی آدم ها میگذرد باخبر شویم. پیش از این که کاری انجام دهیم به عنوان یک مشاهده کننده عمل کنیم. علاقه و همدلی خالصانه را به آنها نشان دهیم. اگر خالصانه تلاش کنیم تا محیط مان را برای بهتر زیستن همه بهبود بخشیم، باران احترام بر ما خواهد بارید.( کوین دام)

۲. اول احترام خودمان را نگه داریم

امید بستن به احترام را فراموش نکنیم. بعضی آدم ها به ما احترام می گذارند، بعضی نمی گذارند- نمی توانیم احترام را کنترل کنیم.

حواس و تمرکزمان را روی داشتن احساس خوب از خودمان و انجام کار خرج کنیم. راههایی را پیدا کنیم که آنچه را انجام می دهیم اندازه بگیرند و خودمان را بر مبنای آن استانداردها ارزش یابی کنیم.

اگر کاری را به درستی انجام می دهیم، به بهترین نحو انجام می دهیم، و برای ما تا به حال جواب داده است- و به ما کمک می کنند به اهداف مان دست یابیم- در آن صورت آدمهای دیگر برای آنها ارزش قائل می شوند و نهایتاً به ما احترام خواهند گذاشت. (جف هادن)

۳. از قاعده ی طلایی پیروی کنیم

برای کسب احترام باید سزاوار احترام باشیم. آدم خوبی باشیم- یعنی شخصی که از دیگران بهترین انتظار را دارد و از میثاق ها و اصول خود پیروی می کند. حق شناسی و سپاسگزاریمان را زودتر و به کرات نشان دهیم. به آدم هایی که با ما کار می کنند احترام بگذاریم. آنها نیز در عوض به ما احترام خواهند گذاشت. ( پیتر اکونومی)

۴. با اعتماد به نفس شروع کنیم

به دست آوردن احترام دیگران با احترام گذاشتن و باور به خودمان آغاز می شود. آنها که انتظار داریم به ما احترام بگذارند نداشتن اعتماد به نفس را به راحتی – خودآگاه یا ناخودآگاه- تشخیص می دهند. آدم هایی که بیش از حد تقاضا دارند دیگران آنها را تحسین کنند قطعاً فاقد اعتماد به نفس به نظر می رسند. هدفمند و برای خودمان زندگی کنیم، به دیگران کمک کنیم و احترام بگذاریم، و در این صورت تردید نکنیم می توانیم از احترام دیدن لذت ببریم. (مارلا تاباکا)

۵. بدانیم که احترام بازتاب دارد

احترام بازتاب مستقیمی از چگونگی رفتار ما با دیگران است. ساختن احترام زمان می برد و زمانی به دست می آید که با دیگران تعاملی داشته باشیم. وقتی احساس می کنیم دیگران به ما احترام نمی گذارند فقط می خواهیم جبران کنیم و شروع می کنیم با داد و فریاد دستور دادن، کوچک ترین کارها را زیر ذره بین بردن، درباره ی موفقیت ها و دست آوردهای مان رجزخوانی کردن، و تمناکردن توجه دیگران. این رفتار باعث خواهد شد دیگران از ما فاصله بگیرند و در نتیجه احترام کم تری به ما بگذارند. این مشکلی عمومی برای مدیران جدید است، چون آنها فکر می کنند به این ترتیب می توانند تیم خود را با اثربخشی راهنمایی و رهبری کنند.

ویژگی های بارز محترم ترین آدم هایی که تا به حال با آنها کار کرده ام شامل وقار، فکوری، و کنجکاوی است. این خصیصه ها اشتیاق آنها را به احترام گذاردن و گوش دادن به دیگران بازتاب می دهد. وقتی این مدیران و رهبران تصمیم می گیرند، مهم نیست چقدر تصمیم آنها نزد عموم پذیرفته شده باشد، تیم شان می پذیرند چون به مدیر یا رهبرشان احترام می گذارند. ( اریک هولتس کلاو)

۶. بی وقفه فردی محرک باشید

همیشه منتظر دیگران نباشید، بلکه خودتان عامل تحرک سایرین باشید. برای انجام کارها و حل مشکلات، از مهارت ها و منابع خود استفاده کنید.

عادت کنید خودتان راه حل جدید بیابید. از چالش نترسید.

۷. به وعده های خود پایبند باشید

این موضوع یکی از مهمترین اقداماتی است که می توانید انجام دهید تا برای خود احترام کسب کنید. اگر در گذشته به آسانی از تعهدات خود شانه خالی کرده اید، دیگر این کار را تکرار نکنید.