۰ نفر

روابط اجتماعی چطور عمر را طولانی تر می کنند؟

۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۰۵
کد خبر: 695061
روابط اجتماعی چطور عمر را طولانی تر می کنند؟

حلقه دوستان خود را گسترش دهید،زندگی گروهی را امتحان کنید و در فعالیت های تیمی عضو شوید،همین اقدامات ساده موجب سلامت روان و افزایش طول عمر انسان می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روابط اجتماعی عمر انسان را طولانی می کنند؛ بله درست خواندید "روابط اجتماعی".

راه های زیادی برای بهبود سلامت، رفاه و شانس زندگی طولانی وجود دارد. به طور معمول، آمریکایی ها سعی می کنند وزن کم کرده، روزانه ورزش کنند و خوب غذا بخورند. در حالی که همه اینها نقش مهمی در سلامت و شادی دارند، مطالعات نشان می‌دهد افرادی که روابط رضایت‌بخشی با خانواده، دوستان و جامعه‌شان برقرار می کنند، شادتر هستند، مشکلات سلامتی کمتری دارند و عمر طولانی‌تر.

دانشگاه هاروارد در سال 1938 مطالعه ای را برای شناسایی عوامل پیش بینی کننده پیری سالم آغاز کرد. این مطالعه 80 ساله شامل سنین، جنسیت، نژادها و وضعیت اقتصادی مختلف بود. قوی ترین یافته در این مطالعه این است که روابط خوب اجتماعی ما را شاد و سالم تر نگه می دارد. 

روابط اجتماعی

اگر از نظر اجتماعی بیشتر با خانواده، دوستان یا یک جامعه ارتباط برقرار کنید، شادتر ، از نظر جسمی سالم‌تر ، و بیشتر از کسی که ارتباطات کمتری دارد،عمر خواهید کرد.

مطالعه دیگری که به بررسی سلامت و پیری در سراسر جهان پرداخته ، نتایج مشابهی را نشان داد. پروژه منطقه آبی زمانی آغاز شد که یکی از اعضای نشنال جئوگرافیک 5 مکان را کشف کرد که مردم در آن‌ها بیشترین طول عمر و سلامت را داشتند.

 این 5 منطقه «منطقه آبی» بیشترین تعداد افراد بالای 100 سال را داشتند. اگرچه پروژه منطقه آبی نشان می دهد که رژیم غذایی و تحرک نیز در طول عمر نقش دارند، اما همچنین نشان داد که خانواده ها، قبایل اجتماعی و جامعه نقش مهمی در زندگی شاد و طولانی داشته اند.

خبر غم انگیز این است که با افزایش سن، اغلب احساس انزوا می کنید. اگر منزوی‌ هستید و کمتر خوشحال می‌شوید، سلامتی‌تان زودتر در میانسالی کاهش می‌یابد ، عملکرد مغزتان زودتر تحلیل می رود و نسبت به افرادی که تنها نیستند، عمر کوتاه‌تری خواهید داشتبیش از یک نفر از هر 5 آمریکایی در هر سنی گزارش می دهند که تنها هستند.

نکاتی برای ایجاد ارتباطات اجتماعی و ایجاد روابط جدید

اگر آماده شروع به ایجاد ارتباطات اجتماعی خود هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • برای ملاقات با افراد جدید تلاش کنید ،خودتان را معرفی کرده و گفتگو را شروع کنید.
  • در قرارهایی برای نوشیدن قهوه با دوستان برنامه ریزی کنید.
  • از مرکز سالمندان محلی دیدن کرده و به گردش یا کلاس ها بپیوندید.
  • با همسر یا اعضای خانواده خود پیاده روی طولانی داشته باشید.
  • به باشگاه بدنسازی بپیوندید.
  • در یک گروه محلی با کارکنان داوطلب بزرگ، مانند یک بیمارستان یا انجمن تاریخی، داوطلب شوید.
  • یک باشگاه کتاب راه اندازی کنید یا به آن بپیوندید.
  • از اعضای خانواده خود به ویژه افراد مسن یا منزوی دیدن کنید.
  • به گروه های بازنشستگی بپیوندید یا خود را به یک گروه موجود دعوت کنید.

اگر در خانه هستید، با آژانس محلی خود در تماس بگیرید تا در مورد حمل و نقل اجتماعی برای رویداد یا فعالیت های گروهی بپرسید. همچنین شاید به فکر رفتن به یک خانه سالمندان  باشید. اگرچه هیچ‌کس نمی‌خواهد از خانه‌اش که پر از خاطرات ارزشمند است بیرون برود اما زندگی کردن به تنهایی انسان را منزوی‌تر می کند.

خانه های مراقبت شخصی و تسهیلات زندگی کمکی به استقلال اجازه می دهند، اما یک سیستم حمایتی بسیار مورد نیاز را نیز فراهم می کنند. در امکانات زندگی گروهی، می‌توانید سه وعده غذایی در روز با دیگران بخورید، در فعالیت‌های منظم شرکت کنید و از تعامل اجتماعی برخوردار شوید که به حفظ ذهن کمک می کند. بسیاری از افرادی که در خانه سالمندان نگهداری می‌شوند، تعجب می‌کنند که چرا اینقدر دیر اقدام کرده اند.

برای شروع روابط و حلقه اجتماعی هرگز دیر نیست. در ابتدا قدم های کودک بردارید. با همسایگان ملاقات کرده و با مردم در خواربار فروشی صحبت کنید. فقط مطمئن شوید که بیشتر درگیر دنیای خود هستید و شروع به پیدا کردن دوستان جدید کنید - این کار کمک می کند طولانی تر زندگی کنید.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان