۰ نفر

راهکارهای موثر برای برقراری ارتباط با افراد برونگرا

۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۲۱
کد خبر: 686257
راهکارهای موثر برای برقراری ارتباط با افراد برونگرا

اگر فردی با گرایش‌های درون‌گرا هستید، کار با افراد برونگرا می‌تواند دشوار و آشفته به نظر برسد. اما لازم نیست که اینگونه باشد. هنگامی که دلایل رفتار افراد برونگرا را درک کردید، ارتباط موثر در محل کار با آنها مانند عقل سلیم به نظر می رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، افراد برونگرا ممکن است به دلایل زیست شناختی تمایل به تعامل با دیگران داشته باشند. دوپامین، یک ماده شیمیایی عصبی، نقش مهمی در مراکز پاداش و لذت مغز ایفا می‌کند و افراد برون گرا نسبت به درون‌گراها پاسخ دوپامین قوی‌تری به پاداش دارند. وقتی افراد برونگرا با دیگران در تعامل هستند، با احتمال پاداش، انرژی و انگیزه بیشتری پیدا می کنند.

تشخیص اینکه چگونه این واکنش دوپامین افزایش یافته به رفتار افراد برونگرا دامن می زند که بدانند ارتباط موثر بین افراد حیاتی است. تعاملات اجتماعی مملو از فرصت‌هایی برای پاداش است و افراد برونگرا مصمم هستند از آن‌ها نهایت استفاده را ببرند. 

در نتیجه، هرچه مکالمه خود را با یک برونگرا با ارزش تر کنید، آنها احساس خوشحالی بیشتری خواهند کرد . با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چند استراتژی ارتباطی با شیوه تضمین شده برای روشن کردن سیستم پاداش افراد برونگرا و ایجاد ارتباط بین فردی سالم، چه در داخل و چه در خارج از محل کار وجود دارد.

افراد برونگرا

مثبت بمانید

افراد برونگرا معمولاً موقعیت های اجتماعی را ذاتاً جالب تر از درون گراها می دانند. یک مطالعه نشان داد که برون‌گراها بیشتر از شرکت‌کنندگان درونگرا با عکس‌های افراد تحریک می‌شوند، که نشان می‌دهد برونگراها اهمیت بیشتری در تعامل اجتماعی دارند. بنابراین، نباید تعجب آور باشد که افراد برونگرا زمانی که یک تعامل به خوبی پیش نمی رود، ناامید می شوند.

 با در نظر گرفتن این موضوع، گفتگوها را با افراد برونگرا مثبت نگه دارید تا یک رابطه کاری قوی ایجاد کنید. اجازه دهید بدانید که قدردان وقت خود با آنها هستید و افراد برونگرا اینگونه احتمالا مشتاقانه منتظر صحبت مجدد با شما خواهند بود.

یک ریسک یا چالش ارائه دهید

فرصت‌های پرمخاطره و با پاداش با برونگرایی همراه هستند. افرادبرونگرا لزوماً غیرقابل پیش بینی بودن را چیز بدی نمی دانند، بلکه چالشی است که باید بر آن غلبه کرد.  آزمایشی که شامل یک کار قمار بود نشان داد که افراد برونگرا نسبت به درونگراها واکنش عصبی قوی تری نسبت به نتایج شگفت انگیز و مثبت دارند. اگر می‌خواهید یک فرد برونگرا را متقاعد کنید تا کاری را انجام دهد یا در تلاشی به شما بپیوندد، آن را به عنوان یک ماجراجویی یا فرصت بزرگ در نظر بگیرید. اضافه کردن یک عامل خطر قطعا یک مزیت است.

به آنها زمان برای صحبت کردن بدهید

افراد برونگرا دوست دارند حرف بزنند. بنابراین به طور طبیعی، زمانی که با یک فرد برون گرا ارتباط برقرار می کنید، بهتر است صحبت آنها را قطع نکنید. به آن‌ها زمان بدهید تا آنچه را که می‌خواهند بیان کنند، و به احتمال زیاد، زمانی که افکار خود را کامل بیان کردند، زمان زیادی برای صحبت کردن در اختیار شما قرار می‌دهند. 

اگر نه، دریغ نکنید که مؤدبانه به آنها بگویید که می خواهید فرصتی برای صحبت کردن داشته باشید. افراد برونگرا از بسیاری از جنبه های مختلف تعاملات اجتماعی هیجان زده می شوند ، بنابراین آنها نیز علاقه مند به شنیدن حرف های شما خواهند بود.

شخص منحصر به فرد را بشناسید

مشکل دوگانگی برونگرا-درونگرا این است که با هر گروه مانند دو گونه متفاوت رفتار می شود. در واقعیت، برون‌گرایی و درون‌گرایی در یک طیف وجود دارند و بیشتر ما جایی در میانه قرار می‌گیریم . هنگام برقراری ارتباط، مهم این است که افراد را برونگرا یا درونگرا فرض نکنید.

 در عوض، ترجیحات و تمایلات منحصر به فرد هر یک را درک و سعی کنید احساس آنها را در طول تعامل خود بسنجید. مانند هر نوع تعامل، آگاهی کلیدی است.

همکاران برون گرای شما می توانند انرژی، ایده های خلاقانه و صراحت را به محل کار اضافه کنند. با دادن فضا به افراد برونگرا برای درخشش و احترام به نیازهای آنها،  می توانید رونق کسب و کار خود مطمیئ باشید تا به پتانسیل کامل خود برسد. به یاد داشته باشید، نوآورانه‌ترین و کامل‌ترین محیط‌های کاری، افراد مختلف با گرایش‌های ارتباطی متفاوت را در بر می‌گیرند.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان