۰ نفر

۷ ترفند برای مقابله با کسی که پشت سرمان غیبت کرده

۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۵
کد خبر: 685195
 ۷ ترفند برای مقابله با کسی که پشت سرمان غیبت کرده

اگر فکر می‌کردید به محض اینکه دیپلم دبیرستان خود را گرفتید، روزهایی که دوستانتان از پشت به شما خنجر می زدند تمام شده است، در اشتباهید.

 بهترین رفتار با دوستی که پشت سرمان حرف می زنند

به گزارش اقتصاد آنلاین، مقابله با کسی که پشت سرمان غیبت کرده شاید به نظر سخت بیایید ولی راه هایی برای این کار هست. هیچ چیز با مبارزاتی که ما در دوران نوجوانی انجام می دهیم قابل قیاس نیست. همیشه دوستانی بودند که تمایل داشتند یک درام عاطفی به راه بیاندازند، خیانت کنند، پشت سرمان حرف بزنند تا مراتب سرگرمی خود را فراهم اورند. این دوستان احتمالاً اعتماد شما را به دست خواهند آورد و در ابتدا کاملاً بالغ به نظر می رسند، اما در واقعیت، آنها اصلاً دوستان شما نیستند.

این اتفاقات فقط مختص دوران دبیرستان و نوجوانی نیست. متأسفانه به هر کجا که نگاه می کنیم دوستان ناباب وجود دارند. و وقتی نوبت به گروه صمیمی دوستان دختر می رسد، شایعه پراکنی و حرف زدن پشت سر یکدیگر قطعاً امری غیر عادی به نظر نمی رسد.

البته اگر شخصی واقعا نگران رابطه دوستی خود باشد سعی می کند اسراری که وجود دارد را میان دو نفر نگاه دارد. اگر دوستی دارید که پشت سر شما صحبت می کند، او یک دوست واقعی نیست. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای نشان دادن ناراحتی خود از آنها، انجام می دهید. ما به شما  ۷ ترفند برای مقابله با کسی که پشت سرمان غیبت کرده است را نشان میدهیم. 

1. تعاملات خود را کوتاه نگه دارید

به محض اینکه شنیدید او پشت سر شما صحبت می کند، مراقب باشید. البته توجه داشته باشید که چه کسی به شما گفته که درباره شما صحبت می کند، اما اگر منبع شما معتبر است، باید کمی فاصله بگیرید. همیشه احتمال سوء تفاهم وجود دارد، اما به دوست بدخواه خود این فرصت را ندهید که از کلمات خودتان علیه شما استفاده کند.

بهترین رفتار با دوستی که پشت سرمان حرف می زنند

2. بدون متهم کردن او با شایعات مقابله کنید

برای مقابله با کسی که پشت سرمان غیبت کرده اگر کسی از شما در مورد شایعات پرسید، آرام باشید. بگذارید بدانند اگر کسی پشت سر شما صحبت می کند  با این اشخاص مشکلی ندارید. نیازی نیست دیگران را از آنچه میان شما و دیگری اتفاق می افتد آگاه کنید چرا که اگر شروع به صحبت پشت سر دوستی کنید که اسراری را فاش کرده در واقع به شخص مقابل خود ثابت کرده اید که تفاوتی با دیگری ندارید.

3. به اشتراک گذاری اسرار خود را متوقف کنید

اگر دوست شما پشت سرتان صحبت می کند، واضح است که دیگر نمی توان به حفظ اطلاعات خصوصی که در اختیار دارد اعتماد کرد. اگر به کسی نیاز دارید که با او صحبت کنید، به سایر دوستان خود اعتماد کنید. برای مقابله با کسی که پشت سرمان غیبت کرده بهتر است با دوستانی صحبت کنید که شخصاً کسی را که در مورد شما صحبت می کند نمی شناسند. به این ترتیب، هر گونه اطلاعات طبقه بندی شده خود را به "دوستی" که نمی تواند دهان خود را بسته نگه دارد،ندهید.

4. مدتی را با دوستان واقعی خود بگذرانید

به خود و دوستی که پشت سرتان صحبت می کند یادآوری کنید که برای ادامه زندگی به چنین شخصی نیاز ندارید. شما هیچ اجباری ندارید که یک دوست تقلبی را در زندگی خود نگه دارید، بنابراین با خیال راحت هر کسی را که چنین رفتار ناپخته ای دارد نادیده بگیرید. شما دوستان واقعی دارید که به حریم خصوصی و شادی شما احترام می گذارند.

5. از او فاصله بگیرید

به سادگی میتوان برای مقابله با کسی که پشت سرمان غیبت کرده از او فاصله گرفت. در حالی که شما مشغول زندگی کردن با دوستان واقعی خود هستید، او در تلاش ناموفق خود برای شروع یک شایعه پراکنی است. شاید او به شخص دیگری روی بیاورد و شما را تنها بگذارد، اما اگر ضرر رفتارهایش به شما نرسد زندگی بهتری خواهید داشت.

6. از خودتان دفاع کرده و او را رها کنید

اگر او به این نوع رفتار کودکانه ادامه داد، از گفتن چیزی نترسید و از خودتان دفاع کنید. اجتناب از درگیری در موقعیتی مانند این مشکل است، اما هنوز هم امکان دارد. شما می توانید به این واقعیت بپردازید که شخصی بدون اینکه مستقیماً با "دوست" شما صحبت کند پشت سر شما صحبت کرده است. از طرف دیگر،  برای مقابله با کسی که پشت سرمان غیبت کرده می‌توانید بدون اینکه ظاهراً او را متهم کنید، مستقیماً با دوست خاطی خود برخورد کنید. او ممکن است متنبه شود و از این پس رفتار معقولی داشته باشد.

7. مشکل را مقابل سایر دوستان مطرح کنید

اگر واقعاً نیاز به رفع یک وضعیت وخیم میان خود و دوستتام  دارید، از دوستان خود بخواهید که از شما پشتیبانی کنند. آنها برای مقابله با کسی که پشت سرمان غیبت کرده به شما کمک خواهند کرد که با دوستی که از پشت به شما خنجر زده به مستقیما برخورد کنید. دوستان شما می‌توانند به عنوان پشتیبان و وکیل مدافع شما در جایی که با شخص خاطی رو به رو شده اید حضور داشته باشند.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان