۰ نفر

چطور با همسایه ها دوست بشیم + نشانه های همسایه فضول

۵ آذر ۱۴۰۱، ۰:۴۰
کد خبر: 683787
چطور با همسایه ها دوست بشیم + نشانه های همسایه فضول

اوقات زیادی می شود که در خانه ای سکونت داریم که از نظربنا، معماری، امنیت و ... همه نکات مثبت را دارد و باید در آن احساس آرامش کنیم اما محله ای که در آن قرار دارد ،همسایه هایی که در اطرافمان هستند و ... باعث از میان رفتن آرامش و احساس راحتی ما می شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هر بنگاه املاک همین را به شما خواهد گفت: محله ای که به آن نقل مکان می کنید به اندازه همه عوامل دیگری که هنگام خرید ملک به آنها توجه می کنید مهم است . زندگی در منطقه ای که همسایه ها شما را دوست ندارند یا شما آنها را دوست ندارید کار را برایتان سخت می کند.

بنابراین، چه نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد همسایه ها شما را دوست ندارند؟ بهترین راه برای رسیدگی به این موضوع چیست؟ و حتی مهمتر از آن - آیا ممکن است شما همسایه مزاحم باشید و دوست نداشتن آنها توجیه منطقی داشته باشد؟

به خواندن ادامه دهید تا متوجه این مطلب شوید:

در اینجا رایج‌ترین نشانه‌هایی است که همسایه های شما نمی‌توانندتحملتان کند آمده است. آیا می توانید با هر یک از آنها ارتباط برقرار کنید؟

1. اجتناب از گفتگو

اولین پرچم قرمز همسایه های نفرت انگیز در این واقعیت نهفته است که این افراد تمام تلاش خود را می کنند تا از صحبت با شما اجتناب کنند. اینطور نیست که آنها فقط در مورد برخی مسائل جدی صحبت نکنند، آنها از صحبت های کوچک نیز اجتناب می کنند.

ارتباط با همسایه ها

وقتی به همسایه های خود سلام می‌کنید یا از آنها می‌پرسید که حالشان چطور است، پاسخی تک کلمه‌ای به شما می‌دهند یا کاملاً شما را نادیده می‌گیرند. هیچ یک از شروع کننده های مکالمه شما کار نمی کند و شکستن یخ با همسایه ها غیرممکن به نظر می رسد.

در ابتدا فکر می کردید که با افراد درون گرا روبرو هستید که به سادگی از صحبت کردن لذت نمی برند. اما اگر به مسائل دقت کنید، می‌بینید که شما تنها کسی هستید که همسایه‌های با او ارتباط برقرار نمی‌کنند ، آنها مشکلی برای گفت و گو کردن با بقیه افراد محله ندارند.

2. عدم تماس چشمی

اگر به دنبال نشانه هایی هستید که بفهمید  همسایه هایتان شما را دوست ندارند، چیزی که باید به آن توجه کنید زبان بدن آنهاست. و چشم ها اولینِ در این لیست هستند. بالاخره آنها پنجره های روح هستند، اینطور نیست؟

حتی اگر همسایه‌هایتان سخت تلاش می‌کنند که دوست نداشتن شما را پنهان کنند، چشمانشان حقیقت را آشکار می‌کند.

وقتی جلوی در با آنها روبرو می شوید چه اتفاقی می افتد؟ آیا آنها بیش از حد خوشحال هستند که شما را دیده اند؟ یا به هر قیمتی از تماس چشمی اجتناب می کنند؟

اگر دومی باشد، از قبل می دانید که همسایه ها نمی توانند شما را تحمل کنند. شاید آنها شما را به عنوان همسایه مزاحم می بینند و می خواهند از او دور بمانند.

اصولاً اگر نگاه شما به هم نمی خورد، راحت تر از صحبت کردن با شما اجتناب می کنند!

3. مخالفت با تمام پیشنهادات شما

وقتی همه صاحبان خانه یا گروهی از همسایگان در یک محله یا جلسه ملاقات می کنند، همسایه ها همیشه علیه شما کار می کنند. مهم نیست پیشنهاد شما در مورد چیست ، آنها همیشه با آن مخالفت خواهند کرد. آنها به همه پیشنهادات شما رای منفی می دهند.

بدترین بخش این است که اکثر اوقات، آنها هیچ استدلالی برای اثبات ادعاهای خود ندارند. اینطور نیست که آنها واقعاً از پیشنهادات شما خوششان نمی آید ، این همسایه ها صرفاً به آنها رأی منفی می دهند زیرا شما هستید که آنها را ارائه کرده اید.

در این مرحله، همه اینها کاملاً شخصی شده است.

4. از هر کاری که انجام می دهند، شکایت کنید

ببین من متوجه شدم اگر همسایه بدی هستید که در سپیده دم در حال چمن زنی است، یا صدای بلندش را می توان فرسنگ ها دورتر شنید، هیچ چیز غیرعادی در مورد شکایت همسایه ها از شما وجود ندارد. بالاخره شما زندگی آنها را سخت تر می کنید.

با این وجود، اگر هیچ یک از این کارها را انجام نمی‌دهید، اما آنها همچنان با شما بد هستند ، این یکی از نشانه‌هایی است که همسایه‌هایتان شما را دوست ندارند. هر کاری که انجام می دهید آنها را آزار می دهد، از جمله صدای زنگ باد، صدای ماشین یا نحوه پارس کردن سگتان هر چند وقت یکبار.

مثل این است که آنها فقط به دنبال بهانه ای برای حرف زدن در مورد شما هستند ، انگار هنوز در مهد کودک هستید. با این حال، اکنون، عواقب آن می تواند شدیدتر باشد.

اگر خانه را اجاره می کنید،همسایه ها همیشه با صاحب خانه شما تماس می گیرند تا در مورد هر کار کوچکی که انجام می دهید گله کنند. اما متأسفانه، موضوع در اینجا متوقف نمی شوند.

کافی است چند تا همسایه بد داشته باشید و بلافاصله با پلیس تماس بگیرند و به آنها بگویند که در حال برگزاری جشن هستید و موسیقی بلند شما آنها را بیدار نگه می دارد.

5. با الفاظ نادرست صحبت می کنند

هر همسایه ای می تواند با شما مشکل داشته باشد ، هیچ رابطه ای زوری نیست. اما تفاوت اساسی بین یک همسایه بد و یک همسایه خوب در نحوه رسیدگی آنها به این مسائل بالقوه است.

یک همسایه خوب به درب ورودی شما می آید و آشکارا در مورد علاقه های خود صحبت می کند. اگر همسایه جدید هستید، همسایه ها می آیند تا سلام کنند و شما را با قوانین آشنا . اگر موسیقی بلند شما آنها را آزار می دهد، می خواهند قبل از تماس با پلیس آن را کم کنید.

با این حال، همسایه هایی که شما را دوست ندارند، هرگز نجابت این رفتار را نخواهند داشت . در عوض، از هر فرصتی که در کل محله برای بدگویی از شما وجود دارد استفاده می کنند. مثل این است که همسایه ها می‌خواهند همه را به سمت خود بکشند و کل محله را متقاعد کنند که با شما معاشرت نکنند.

اما می دانید بدترین چیز در این مورد چیست؟ اینطور نیست که همسایه ها مدام در مورد شما حرف های بد می زنند، بلکه لبخندهای ساختگی آنهاست که وقتی به شما برخورد می کنند، بر لب دارند.

همسایه های دیگر مدام در مورد شایعاتی که درست می کنند به شما می گویند اما هر وقت شما را می بینند وانمود می کنند که شما را دوست دارند!

6. بدون مرز

همسایه های همسایه شما می توانند بهترین دوستان یا بدترین کابوس شما شوند ، همه چیز بستگی دارد. اگر با افرادی سر و کار دارید که هیچ مفهومی از مرزهای شخصی ندارند، ممکن است مشکل طولانی مدتی داشته باشید.

این افراد فضول هستند و می خواهند همه چیز را در مورد زندگی شما بدانند. بله، این یکی از نشانه‌هایی است که همسایه‌هایتان شما را دوست ندارند، زیرا زندگی شما را بررسی می‌کنند تا بتوانند از شما بدگویی کنند و اسرارتا را فاش .

اما این همسایه ها در اینجا متوقف نمی شوند. این افراد به معنای واقعی کلمه در سطل های زباله و بسته های پستی شما جست و جو می کنند.  آنها همچنین بدون رعایت محدوده املاک در حال تجاوز هستند، شما و خانوادهتان را استراق سمع می کنند، و اغلب بدون دعوت در جلوی درب شما هستند.

7. نادیده گرفتن شما به طور کامل

یکی از نشانه های نه چندان ظریف که همسایه ها دوستتان ندارند این است که شما را نادیده می گیرند . آنها کاری برای آسیب رساندن به شما انجام نمی دهند، فقط به سادگی طوری رفتار می کنند که گویی شما وجود ندارید.

اشتباه نکنید، این همیشه بهتر از این است که شما را اذیت کنند یا بد دهانی کنند. با این حال، نادیده گرفته شدن بدون دلیل مناسب راحت نیست.

وقتی می گویید سلام جواب نمی دهند. شما برای آنها درخواست دوستی در شبکه های اجتماعی ارسال می کنید اما آنها رد می کنند.

وقتی همسایه ها را به مهمانی دعوت می کنید یا برایشان شیرینی های خانگی می آورید، با وجود اینکه شنیده اید در خانه هستند، در را باز نمی کنند.

وقتی با آنها روبرو می شوید، به شما می گویند که سرشان شلوغ است. خوب، به یاد داشته باشید که مردم برای آنچه می خواهند وقت می گذارند!

8. هرگز دعوت شما را نمی پذیرند

متوجه شده اید که همسایه هایتان خیلی به شما علاقه ندارند، بنابراین تصمیم گرفته اید تغییراتی ایجاد کنید. اما این افراد نه تماس شما را پاسخ می دهند و نه دعوتتان را برای ناهار یا مهمانی قبول می کنند. حتی اگر بگویند حاضر هستند، در آخرین لحظه انصراف می دهند!

یک چیز واضح است: این افراد نمی خواهند با شما معاشرت کنند.

9. شما فقط آن را احساس می کنید

در نهایت، احساس شما هرگز اشتباه نمی کند. حتی اگر همسایه‌های شما هیچ یک از این نشانه ها را ندارند ، نمی‌توانند شما را تحمل کنند، احساس درونی تان می‌داند که آنها هرگز دوستانه نخواهند بود.

شما یک انسان هستید، نه یک ربات، و طبیعی است که حال و هوای شخص دیگری را احساس کنید. واقعیت این است که این افراد هر زمان که با آنها برخورد کنید، انرژی منفی از خود می فرستند.

نشانه های همسایه حسود چیست؟

اگر همسایه هایتان در این رفتارها مقصر هستند، به شما حسادت می کنند و بهتر است ببینیم نشانه های همسایه حسود چیست!

1. هر کاری را که انجام می دهید تکرار می کنند

افراد حسود بزرگترین کپی کارهای دنیا هستند. آن‌ها چنان ناامیدانه می‌خواهند به شما تبدیل شوند که حتی نمی‌دانند هر کاری که شما انجام می‌دهید را کپی می‌کنند.

اگر کاری در اطراف خانه انجام می دهید، از همسایگان خود انتظار داشته باشید که آنها را دنبال کنند. اگر چمن خود را بچینید، بلافاصله پس از آن شروع به انجام همین کار خواهند کرد. اگر چند چراغ کریسمس در خانه خود قرار دهید، آنها نیز همین کار را خواهند کرد.

اما این همسایه ها همیشه سعی می کنند کار بهتر و بزرگتری از شما انجام دهند. اگر یک ماشین جدید بخرید، آنها یک ماشین گرانتر می خرند، حتی اگر این به معنای گرفتن وام غیر ضروری باشد!

2. تعارف پشت سر

این افراد آشکارا به شما توهین نمی کنند. در عوض، آنها به شما تعارف و آنها را پشت لبخندهای ساختگی خود پنهان می کنند.

به عنوان مثال، همسایه های حسود به شما می گویند که بازسازی خانه تان عالی به نظر می رسد. اما آنها همچنین اضافه می کنند که وقت آن رسیده بود که این کار را انجام دهید و نمی دانیم که چگونه می توانستید قبلاً در چنین خانه زشتی زندگی کنید.

چرا؟ خوب، فقط به این دلیل که آنها حسود هستند!

3. از شما جاسوسی می کنند

همسایه حسود همیشه از شما جاسوسی می کند. این تنها راهی است که آنها می توانند اطلاعات زندگی شما را جمع آوری کنند تا بهتر از شما باشند.

بنابراین، وقتی می بینید که آنها در خانه شما جاسوسی می کنند یا نامه هایتان  را مرور می کنند، تعجب نکنید. البته، اگر در این مورد با آنها روبه‌رو شوید، به شما خواهند گفت که سر و صدایی شنیده‌اند و فقط در حال بررسی هستند تا ببینند آیا همه چیز خوب است یا خیر.

آنها را باور نکنید، به خصوص اگر چنین چیزی بیش از یک بار اتفاق افتاده باشد!

با همسایه هایی که شما را دوست ندارند چگونه رفتار می کنید؟

آیا وقتی همه نشانه هایی که همسایه هایتان شما را دوست ندارند می توانید انجام دهید؟ 

بگذارید راز کوچکی را به شما بگویم؛ همسایه هایم هم مرا دوست نداشتند. آنها نسبت به من بد رفتار بودند .

1. رویکرد دوستانه را امتحان کنید

قبل از نتیجه گیری سریع و خصومت، رویکرد دوستانه را امتحان کنید. شاید همسایه های شما فقط به زمان بیشتری نیاز دارند تا شما را بشناسند (مخصوصاً اگر در همسایگی یک تازه وارد هستید) یا شاید آنها فقط درونگراهایی هستند که به این راحتی صحبت نمی کنند.

در هر صورت، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آنها را دعوت کنید یا برایشان یک کیک خانگی ببرید. به این ترتیب، آنها متوجه خواهند شد که منظور شما خوب است و می خواهید با آنها رابطه خوبی داشته باشید.

اگر آنها افراد منطقی هستند، این نوع رویکرد کار را انجام می دهد. آنها اعتراف خواهند کرد که در مورد شما اشتباه کرده اند و در کوتاه ترین زمان راه خود را تغییر خواهند داد.

2. از آنها بپرسید که چه چیزی آنها را آزار می دهد

یکی دیگر از ایده‌های خوب وقتی متوجه نشانه‌هایی می‌شوید که همسایه‌هایتان از شما خوششان نمی‌آید، این است که در این مورد بزرگسال باشید. به جای دور زدن در خیابان، جستجوی اطلاعات یا ارائه سناریوهای خود، فقط به سراغ آنها بروید و پاسخ بخواهید.

در مورد آن تهاجمی نباشید. فقط به همسایه های خود بگویید که نمی توانید متوجه شوید که چرا دشمنی شدیدی نسبت به شما دارند و می خواهید بدانید مشکل چیست.

به جای اینکه طوری رفتار کنید که انگار آماده مبارزه هستید، مطمئن شوید که آنها متوجه می شوند که شما آماده شنیدن صداشان هستید و می خواهید بدانید چه چیزی آنها را آزار می دهد.

3. عادات بد خود را تغییر دهید

با این حال، لازم نیست منتظر بمانید تا همسایگان به شما بگویند که چه اشتباهی انجام می دهید. برخی چیزها عقل سلیم و نشانه های خوش اخلاقی است.

خودتان در مورد آن فکر کنید: اگر همسایه خودتان بودید، آیا برخی از عادت هایتان شما را آزار می داد؟ موسیقی بلند خود را کم کنید، همیشه مهمانی راه اندازی نکنید و مراقب حیاط جلوی خانه خود باشید.

وقتی همسایه‌هایتان را می‌بینید سلام کنید، مراقب استراحتشان باشید،، به حریم خصوصی و خط املاک آن‌ها احترام بگذارید و هرگز بدون اطلاع قبلی جلوی درب خانه‌شان حاضر نشوید.

اگر همسایه‌هایتان بعد از اینکه عادت‌های بدتان را تغییر دادید، راهشان را تغییر دادند، واضح است که دلیلی برای دوست نداشتن شما در تمام مدت داشته‌اند. بله، حقیقت این است که بهتر بود به جای منفعل - تهاجمی، در این مورد علنی می‌گفتند. اما حداقل اکنون می دانید مشکل چیست.

آیا نادیده گرفتن همسایگان بی ادبانه است؟

بله، نادیده گرفتن همسایه ها، به خصوص مسن ترها، کاملاً بی ادبانه و نشانه بد اخلاقی است. البته این بدان معنا نیست که شما باید با آنها بهترین دوست شوید.

شما موظف نیستید که آنها را به صرف قهوه دعوت کنید یا زمانی که آنها در اطراف نیستند چمن خود را درو کنید. با این وجود، وقتی به همدیگر برخورد می کنید سلام و احوالپرسی کنید یا زمانی که نیاز به کمک دارند به آنها دست بدهید خوب خواهد بود.

با این حال، همه همسایگان شما سزاوار رفتار یکسان نیستند. اگر با همسایگان فضولی سر و کار دارید که به شما بدگویی می کنند یا کسانی که به وضوح نمی توانند شما را تحمل کنند، نادیده گرفتن آنها بهترین راه است!

چه چیزی باعث آزار همسایگان می شود؟

من از توضیح دادن آن برای شما متنفرم، اما اگر برخی از این کارها را انجام دهید، شما یک همسایه مزاحم هستید!

1. تجاوز به حریم شخصی

علاوه بر بی ادبی، تجاوز به حریم شخصی نیز غیرقانونی است. وقتی خارج از شهر هستید، یک همسایه صمیمی می‌تواند چمن شما را کنده یا گل‌هایتان را آبیاری کند (و این تنها در صورتی قابل قبول است که با آن موافقت کنید). اما مطمئناً آنها مجاز نیستند در اطراف ملک شما جاسوسی کنند.

چیزی به نام خط ملک وجود دارد و همه باید به آن احترام بگذارند. در غیر این صورت حق کامل دارید که آنها را به مقامات گزارش دهید!

2. سرقت وای فای شما

اگر همسایه های شما به سرقت وای فای شما ادامه می دهند، آنها را به عنوان همسایه های مزاحم طبقه بندی کنید.

منظورم این است که این افراد یک بار مهمان شما بوده اند و شما رمز وای فای خود را به آنها داده اید. با این وجود، این دعوتی برای قطع اینترنت آنها و اتصال دائم به اینترنت نبوده فقط به این دلیل که سیگنال قوی تری دارید .

3. سر و صدا

هیچ چیز بیشتر از سر و صدای دائمی "همسایه مزاحم" را نشان نمی دهد. حتی اگر در واقع با همسایگان خود با هم زندگی نمی کنید، همه شما همچنان باید به برنامه های یکدیگر احترام بگذارید.

گوش دادن به موسیقی با صدای بلند در نیمه شب یا فریاد زدن در تمام روز قطعا قابل قبول نیست - به خصوص اگر در یک مجتمع آپارتمانی زندگی می کنید که فقط یک دیوار با همسایه های خود فاصله دارید.

اگر کسی می خواهد آزاد و با صدای بلند باشد، نقل مکان به یک ملک بزرگ بدون کسی در اطراف تنها راه حل ممکن است!

4. حیوانات خانگی

همسایه های شما مجاز به داشتن حیوانات خانگی هستند. با این حال، آنها اجازه ندارند مزرعه جوجه هایی داشته باشند که هر روز صبح شما را از خواب بیدار می کنند.

سگ و گربه هم همینطور. داشتن یک یا حتی چند سگ و گربه اشکالی ندارد. اما اگر سگ آنها مدام پارس کند یا حیوانات خانگی آنها سر و صدای زیادی داشته باشند یا بوی آنها بر شما تأثیر بگذارد، اشکال دارد.

برای جمع بندی:

شما همه نشانه‌هایی را دیده‌اید که همسایه‌هایتان از شما خوششان نمی‌آید و تمام تلاش خود را برای تغییر این موضوع انجام داده‌اید. با این حال، هیچ اتفاقی نیفتاد، آنها یک شبه طرفدار شماره یک شما نخواهند شد.

حالا چی؟ این افراد دوستان شما نیستند و مطمئناً الزام قانونی برای دوست داشتن شما ندارند.

اگر آنها در حال تجاوز یا انجام کارهای غیرقانونی دیگر باشند یا زندگی شما را دشوارتر کنند یک چیز است. در این صورت حتما باید در برابر رفتار آنها اقدام کنید.

با این حال، اگر آنها آشکارا از شما بدشان می آید، بدون اینکه کاری شما انجام داده باشید، متاسفم، اما شما باید با آن کنار بیایید!