۰ نفر

چطور همسایه فضول را از خود دور کنیم؟

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۳۳
کد خبر: 682990
چطور همسایه فضول را از خود دور کنیم؟

همانقدر که داشتن یک همسایه خوب می تواند در آرامش زندگی تاثیر گذار باشد، حضور افراد آزارگر در نزدیکی انسان مشکل ساز است و روزگار را دشوار می کند بخصوص وقتی در مجاورت ما همسایه ای زندگی کند که دلش بخواهد از تمام کارهایمان سر در آورد!

به گزارش اقتصاد آنلاین، در مناطق پر تراکم، ما همیشه نمی توانیم انتخاب کنیم که در نزدیکی چه کسی زندگی می کنیم. چه در یک آپارتمان شهری یا یک خانه بزرگ زندگی کنید، احتمالاً می توانید همسایه ای را پیدا کنید که حریم خصوصی شما را نقض می کند. نکته مهم این است که شما با بیشترین سرعت و مودبانه شرایط را مدیریت کنید و همسایه فضول خود را با اصول رفتاری آشنا.

روش اول؛ ارزیابی وضعیت

1.مشکل را در نظر بگیرید

 برای مقابله با همسایگان فضول، باید شرایط را کاملاً درک کنید. سوالات زیر را از خود بپرسید: 

  • چند وقته این طوره؟
  • چند نفر از همسایه های شما فضول هستند؟
  • آیا در یک محله پر سر و صدا زندگی می کنید؟
  • چه مدت قصد دارید در آن منطقه بمانید؟

2.به دنبال الگوهایی در رفتار همسایه فضول خود باشید

 آیا همسایه فضول شما اغلب در زمان های خاصی فضولی می کند؟ ممکن است در تعطیلات آخر هفته، روزهای هفته یا عصرها  کنجکاوتر باشند. شاید بدبینی همسایه فضول شما ناشی از چیزی باشد که در زندگی آنها می گذرد. شاید آنها در مورد چیزی که در زندگی شما اتفاق می افتد کنجکاو هستند. شاید همسایه فضول شما در مورد اعضای خانواده تان، یا در مورد مهمانان شما و کاری که در حیاط خود انجام می دهید فضول باشند.

3.در نظر بگیرید که چرا همسایه شما اینقدر فضول است

 سعی کنید انگیزه های همسایه فضول خود را درک کنید. اگر فکر می کنید که آنها فضول هستند، احتمالاً به نوعی حریم خصوصی شما را نقض می کنند - اما باید دلیلی وجود داشته باشد که آنها در مورد زندگی و عادات شما بسیار کنجکاو هستند. همسایگان شما ممکن است افراد بسیار فضولی باشند، اما امکان دارد دلیل واقعی برای پرسیدن سوال هایی نیز وجود داشته باشند؛

  • آیا آنها جدید هستند و فقط سعی در درک فرهنگ محله دارند؟
  • آیا همسایه فضول شما فقط به دنبال سرگرمی بدون هزینه هستند؟
  • آیا کاری (مشکوک، هیجان انگیز یا جذاب) انجام می دهید تا آنها را کنجکاو کنید؟

4.با همسایه فضول صحبت کنید

 سعی کنید تا آنجا که ممکن است بدون درگیر شدن بیش از حد در مورد همسایه فضول خود بدانید. این به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که آیا در سؤالات آنها سوء نیت وجود دارد یا خیر، آیا همسایه فضول شما فقط برای گذراندن وقت کنجکاوی می‌کند یا اینکه تازه کار هستند و به کمک برای دوستیابی نیاز دارند.

اگر همسایه پر سر و صدا خود را دیدید، با آنها صحبت کنید و بگویید که می خواهید حریم خصوصیتان را حفظ کنید.

5.تصمیم بگیرید که چگونه موقعیت را مدیریت کنید

 ممکن است بخواهید با همسایگان خود مقابله کنید، ممکن است بخواهید از همسایه فضول خود دوری کنید یا با آنها دوست شوید.

اگر همسایه‌ شما تنها و بی حوصله به نظر می‌رسد - مثل اینکه فقط می‌خواهد با کسی ارتباط برقرار کند - سعی کنید با آنها صحبت کنید، همسایه فضول خود را به سایر آشنایان معرفی کنید و کارهای سرگرم‌کننده را به آنها پیشنهاد دهید.

همسایه فضول

اگر همسایه‌های شما فضول هستند، اما نمی‌خواهید مستقیماً با آنها مقابله کنید، سعی کنید راه‌هایی برای جلوگیری از جاسوسی آنها پیدا کنید. اگر همسایه‌هایتان همیشه شما را زیر نظر دارند، حصار بکشید یا کارهای خود را در داخل خانه انجام دهید. اگر همسایه‌هایتان همیشه با شما روبرو می‌شوند و از شما سؤالات شخصی می‌پرسند، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید از صحبت کردن با آنها اجتناب کنید.

اگر همسایه‌های شما به دنبال مشکل هستند پس امنیت خود را افزایش دهید. از آنها بخواهید که دست از نفوذ بردارند. اگر وضعیت برای خانواده یا دارایی شما خطرناک شد، در تماس با مقامات دریغ نکنید.

روش دوم؛ اجتناب از همسایه فضول

1. سطح خودتان را پایین نیاورید

 فقط با بی حوصلگی یا با خوشحالی به کار خود ادامه دهید. بی ادب و تهدید کننده نباشید. اگر همسایه فضول شما کاری بهتر از تماشایتان در تمام روز ندارند، پس وقت خود را تلف کرده ، نه شما را.

2.وانمود کنید که در حال گوش دادن به موسیقی هستید

اگر سرتان شلوغ است و زمانی برای تحمل این رفتار و پرسش های یک همسایه فضول ندارید، وانمود کنید که به با یک هدفون در حال آهنگ گوش دادن هستید. هنگام عبور از مکان‌های مشترک مانند راهروها، آسانسورها و ...- هر جایی که ممکن است با همسایه خود روبرو شوید، هدفون خود را در گوش خود نگه دارید. این امر از هرگونه تماس غیر ضروری جلوگیری می کند: همسایه فضول شما متوجه می شود که شما تمایلی به گفت و گو ندارید و باید کنجکاوی از روی شما را بردارد.

اگر هدفون به اندازه کافی بزرگ باشد که از دور دیده شود کمک می کند. اگر کسی قبل از اینکه متوجه هدفون شود به سمت شما بیاید، به احتمال زیاد آنچه  را که مد نظر دارد می گوید.

برخی از افراد از گرفتن اشاره امتناع می ورزند و ممکن است با وجود هدفون هنوز جسارت پرسیدن سؤالات کنجکاوانه را داشته باشند.

3. تظاهر به تماس تلفنی کنید

برای این کار باید گوشی خود را در حالت بی صدا قرار دهید و ویبره در حالت بی صدا باید خاموش باشد. هر زمان که این همسایه فضول به شما نزدیک شد، گوشی خود را کنار گوش خود بگذارید و وانمود کنید که در یک مکالمه مهم هستید. فراموش نکنید که هنگام تماس تلفنی به آنها لبخند بزنید و سرتان را تکان دهید: این کار باعث می شود که شما سعی نکنید از آنها دوری کنید و جملاتی از این قبیل بگویید:

"بله، بله انجام خواهد شد - تا فردا برای شما ارسال می شود."

"یک اشکال وجود دارد که ما در تلاش برای رفع آن بودیم."

"یا می توانید به سادگی بین "بله، بله..."، "هوم؟"  "اوه، باشه"

4.کمتر جلب توجه کنید

اگر همسایه‌هایتان همیشه درباره کاری که انجام می‌دهید و چرا آن را انجام می‌دهید سؤال می‌پرسند، یک راه‌حل آسان می‌تواند این باشد که به سادگی هیچ کاری انجام ندهید. تمام تلاش خود را بکنید که جالب به نظر نرسید. زمانی که همسایه فضول شما رفت فعالیت های خود را از سر بگیرید.

5. تعیین اسم رمز

هر زمان که آنها را دیدید یک نام رمز برای خانواده تان ایجاد کنید.این امر خانواده شما را ترغیب می کند که مطابق با وضعیت رفتار کنند.

6. ساخت جدا کننده!

حصار بسازید؛ اگر می‌خواهید همسایه فضول شما دست از زیرچشمی نگاه کردن بردارد بین املاکتان حصار بکشید. قوانین داخلی حصارکشی را بررسی کنید. 

سگ ها یا بچه های کوچک بهانه خوبی برای ساختن حصار بزرگ در اطراف ملک شما هستند.

اگر ایده حصار را دوست ندارید، کاشت پرچین، بوته یا درخت را در نظر بگیرید. 

7.درخواست های مکرر داشته باشید

وقتی بیرون می روید و همسایه فضول خود را می بینید به شدت برای آنها دست تکان دهید و بگویید "سلام، چطوری؟" از آنها بپرسید که آیا می توانید فلان وسیله را از آنها قرض بگیرید. اگر مدام چیزی بخواهید، ممکن است همسایه فضول خود را فراری دهید.