۰ نفر

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران خبر داد:

کمک به بخش‌های معدن و صنایع معدنی به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها/ به دنبال هوشمندسازی سازمان هستیم

۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
کد خبر: 447734
کمک به بخش‌های معدن و صنایع معدنی به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها/ به دنبال هوشمندسازی سازمان هستیم

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 200 پرونده در شورای عالی معادن تعیین تکلیف شده که زمینه جهش تولید را در این بخش فراهم کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، تقی نبئی در آیین گشایش هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته در کرمان بیان کرد: مشکلاتی که در بخش فروش فرآورده‌های نفتی وجود دارد باعث شده مسئولان به جد پیگیر جهش تولید در بخش معدن باشند.

 وی افزود: در فعالیت‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای جهش تولید دارد سازمان نظام مهندسی معدن هم برای حمایت این فعالیت‌ها چند برنامه را امسال در دستور کار دارد.

نبئی ادامه داد: یکی از مشکلات عدیده بخش معدن، صدور مجوزهای معدنی است که باعث کند شدن فرآیندها و عدم شفافیت شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر هوشمندسازی است که سازمان نظام مهندسی هم هوشمندسازی فرآیندها را در برنامه خود دارد که یکی از آنها رفع مشکلات حوزه صدور مجوزهاست.

وی تصریح کرد: در شورای عالی معادن از اواخر سال 97 تا اواخر 98 بالغ بر 200 پرونده تعیین تکلیف نشده وجود داشت که طی 3 ماه اخیر این پرونده‌ها جهت کمک به بخش‌های تولیدی معادن تعیین تکلیف شد و در حال حاضر هیچ پرونده تعیین تکلیف نشده‌ای در این شورا وجود ندارد.

نبئی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی آمادگی کمک به بخش‌های معدن و صنایع معدنی را به منظور افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها را در برنامه دارد تا زمینه رقابت پذیری فراهم شود.

هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری و تجهیزات وابسته و ششمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات معدنی و راه سازی با حضور فعالان و سرمایه گذاران بخش معدنی و صنعتی روزگذشته در کرمان افتتاح شد.