۰ نفر

۷ راه برای تشویق کودکان به خوردن گوشت

۲۳ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۴۱
کد خبر: 694809
۷ راه برای تشویق کودکان به خوردن گوشت

اکثر کودکان برای خوردن گوشت در غذاها بهانه جویی می کنند و این یک چالش برای والدین است با تخیل کودکان بازی کرده، ماکارانی،پاستا و همبرگر درست کنید،صبور باشید و کودکان را در آشپزی شراکت دهید اینگونه می توان فرزند بدغذا را به خوردن چیزی که دوست ندارد ترغیب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، راه هایی برای تشویق کودکان به خوردن گوشت در غذاها وجود دارد اما نیز است والدین کمی خلاقیت و صبوری به خرج دهند تا از این چالش عبور کنند.

اگر برای وادار کردن فرزندانتان به خوردن گوشت مشکل دارید، نکات زیر را امتحان کنید.

آیا برای تشویق فرزندانتان به خوردن گوشت تلاش می کنید؟ گاهی اوقات این اتفاق می افتد و نه تنها در مورد گوشت،چنین چالشی معمولا برای خوردن سبزیجات،میوه و ماهی نیز وجود دارد.

حقیقت این است که وقتی کودک نمی‌خواهد نوع خاصی از غذا را بخورد، بهتر است غذا را به شیوه‌ای جذاب‌تر ارائه دهید.

برخی از مادران ممکن است فرزندان خود را مجبور به خوردن گوشت کنند. اما مراقب باشید، مجبور کردن کودک به خوردن یک اشتباه جدی است، اجبار آنها تنها باعث افزایش تنفر می شود.

به خاطر داشته باشید که همه انواع گوشت می تواند برای رشد کودک مهم باشد. گوشت قرمز فواید خاص خود را دارد و آهن زیاد که برای تشکیل گلبول های قرمز مهم است.

انواع دیگر گوشت نیز ویتامین ها و مواد معدنی را که برای رشد بهینه کودک مهم هستند، فراهم کند.

به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان گنجاندن گوشت در رژیم غذایی کودکان را توصیه می کنند و  ما تصمیم داریم این راه‌های خلاقانه ای را در اختیار شما قرار دهیم تا فرزندان را به خوردن گوشت تشویق کنید.

7 ایده برای تشویق فرزندانتان به خوردن گوشت

تشویق کودکان به خوردن گوشت

همبرگر

بیشتر کودکان همبرگر را دوست دارند. سعی کنید از این غذا برای تهیه گوشت مورد نیاز کودکان خود استفاده کنید.

بهترین چیز در مورد همبرگر این است که می توانید آنها را با مرغ یا گوشت قرمز درست کنید. این غذا یک راه عملی برای تشویق کودکان به خوردن گوشت با سبزیجات است که به همان اندازه برای رشد آنها مهم است. البته توجه داشته باشید منظور ما همبرگر های فرآوری شده ای که در مغازه ها به فروش می رسد نیست بلکه شما می توانید کباب تابه ای را مانند همبرگر ساندویچ کرده و اینگونه فرزند خود را گول بزنید!

با تخیل کودکان بازی کنید

یکی دیگر از راه‌های تشویق کودکان به خوردن گوشت، تحریک قوه تخیل آنهاست. برای مثال، می‌توانید طرز تهیه و انواع برش‌هایی را که استفاده می‌کنید تغییر دهید و به آن‌ها بگویید که دارند ، اسب آبی، کرگدن یا حیوانی عجیب و غریب را می خورند.

مطمئناً این کار تخیل فرزندان را تحریک کرده و او را برای کشف ذائقه جدید کنجکاو می کند.

ماکارانی

یک تاکتیک عالی دیگر این است که غذاهایی را تهیه کنید که خیلی رایج نیستند. مثلا می توانید ماکارانی را با سس جدا  درست کنید. این دستور غذا مطمئناً فرزندان را برای خوردن گوشت هیجان زده می کند.

پاستا با گوشت

پاستاهای صدفی بزرگ یا سیب زمینی پر شده با گوشت چرخ کرده ایده های بسیار خوبی برای غذای کودکان است و درست کردن آن ساده.

اینها همه دستور العمل های سرگرم کننده و جذاب برای کودکان هستند. با یک دستور غذای منحصر به فرد، نه تنها فرزندان خود را مجبور به خوردن گوشت خواهید کرد،بلکه امکان دارد از شما تقاضای پخت دوباره این غذا را بدهند.

اشکال سرگرم کننده درست کنید

گوشت قلقلی سرخ شده، گلوله های برنج پر از گوشت یا کوفته در سس پاستا همگی ایده های خوبی هستند. این دستور العمل ها سرگرم کننده و خوشمزه هستند. انتخاب روش‌های مختلف برای دادن گوشت به فرزندانتان راهی عالی برای تشویق آنها به امتحان کردن آن است.

کودکان را در آشپزی شراکت دهید

بیشتر کودکان عاشق آشپزی هستند. حال اگر در حین آشپزی از کودکان کمک های ناچیز بگیرید به گونه ای که تصور کند کار مهمی انجام می دهد می توانید او را به خوردن غذاهایی که چندان به آن علاقه ندارد ترغیب کنید.

با مشارکت دادن کودکان در تهیه غذا، کودکان علاقه پیدا می کنند غذای خود را امتحان و به آن افتخار کنند.نکات ایمنی را نیز فراموش نکنید.

صبور باشید

اگر فرزندانتان از خوردن گوشت امتناع می کند، تسلیم نشوید. باز هم غذاهای گوشتی بپزید و مقابل او قرار دهید تا به دیدن این غذاها عادت کند.

اگر به تلاش خود ادامه دهید، یک روز آنها بشقاب خود را کاملاً تمیز می کنند در حالی که انتظارش را ندارید. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که از تخیل خود استفاده کنید. خلاقیت به شما کمک می کند تا مناسب ترین راه را برای تشویق فرزندانتان به خوردن گوشت بیابید.

همچنین می توانید انواع مختلفی از دستور العمل ها را بیابید که در تهیه غذاهای چشم نواز و اشتها آور کمک می کند.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان