۰ نفر

متولدین کدام ماه سالم تر هستند / اسراری که ماه تولد در مورد سلامتی شما می گوید

۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۴
کد خبر: 685327
متولدین کدام ماه سالم تر هستند / اسراری که ماه تولد در مورد سلامتی شما می گوید

ماه تولد برای ما خاص است. بسیاری از ما منتظر شادی و توجه در این ماه هستیم. همه این چیزها خاطرات خوبی هستند که باعث می شود در زندگی به جلو حرکت کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بسیاری از مردم در ماه تولدمان آرزوی سلامتی و طول عمر برای ما دارند. آیا می دانید ماه تولد شما می تواند چیزهای زیادی در مورد سلامتی تان بگوید؟ اگر  تمایل به شنیدن پاسخ این پرسش دارید، ادامه مطلب را بخوانید و خود را شگفت زده کنید. شما همچنین می توانید با خواندن این مطلب از سلامت عزیزان خود متناسب با ماه تولد آنها مطلع شوید.  بیایید با ماه تولد و اطلاعات مهمی که درباره سلامت شما نشان می دهند شروع کنیم و به بررسی این نکته بپردازیم که متولدین کدام ماه سالم تر هستند؟

 

وضعیت سلامتی متولدین فروردین 

اگر متولد ماه فروردین هستید، در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار دارید. همچنین احتمال دارد به دلیل این بیماری های قلبی که به آنژین نیز معروف هستند، درد قفسه سینه را تجربه کنید. با این حال، شما همچنان می توانید با مدیریت موثر سطوح استرس خود، شانس ابتلا به آنژین را کاهش دهید. درست مانند نوزادان اسفند ماهی، شما در برابر بیماری های عصبی مصونیت زیادی دارید که باعث می شود بسیار کمتر مستعد ابتلا به این بیماری ها شوید.

وضعیت سلامتی متولدین اردیبهشت

اگر ماه تولد شما اردیبهشت است، جز خوش شانس ترین افراد در حوزه سلامتی هستید. لیست نکات مثبت سلامتی بسیار طولانی تر از لیست موارد منفی در مورد شما است. احتمال ابتلا به انواع بیماری ها در برای شما بسیار پایین است، کافی است یک سبک زندگی سالم داشته باشید تا هیچ مشکل اساسی در سلامتی خود روبرو نشوید  با این حال برای زنان متولد اردیبهشت این احتمال وجود دارد که برخی از مشکلات باروری را تجربه کنند، اگرچه احتمال این اتفاق هم زیاد نیست. از نظر سلامتی شما به متولدین تیرماه شبیه هستید. 

وضعیت سلامتی متولدین خرداد 

بسیار خوب! اگر ماه تولد شما خرداد است، مشکلات تنفسی و قلبی ممکن است کمی  برای سلامتی شما نگران کننده به نظر بیایید. احتمال ابتلا به حساسیت های فصلی در شما بالاست و نوسانات دما می تواند باعث عطسه مداوم شما شود. یک نکته مثبت! بعید است که با مشکلات تولید مثلی مواجه شوید. به ویژه زنان متولد خرداد در بزرگسالی از نظر باروری زندگی بسیار سالمی دارند.

وضعیت سلامتی متولدین تیر 

اگر در تیر ماه متولد شده اید، میتوانید یک نفس راحت بکشید. متولدین تیرماه مستعد ابتلا به هیچ بیماری مهمی نیستند و از نظر سلامتی در وضعیت خوبی خواهند بود. برعکس، شما به خوبی در برابر تعدادی از بیماری ها، به ویژه مسائل مربوط به تولید مثل مقاوم هستید. تنها کافی است یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم داشته باشید تا سالها بدون هیچ مشکلی عمر کنید. از این نظر متولدین تیر و اردیبهشت به هم شباهت دارند. 

وضعیت سلامتی متولدین مرداد 

متولدین ماه شگفت انگیز مرداد واقعاً هیچ چیز مهمی برای نگرانی ندارند. تولد در میانه تابستان باعث شده است که سلامت جسمی و روانی مرداد ماهی ها عالی باشد. نکته جالب در مورد سلامتی متولدین مرداد این است که آنها به طور طبیعی در برابر بیماری های متعدد محافظت می شوند. بنابراین، کم و بیش مانند نوزادان تیر و اردیبهشت ماه، اگر رژیم غذایی سالم و فعالیت های ورزشی داشته باشند، میتوان گفت هیچ چیزی نمی تواند به سلامت آنها آسیب برساند.

وضعیت سلامتی متولدین شهریور 

متولدین شهریور باید کمی مراقب سلامت تنفسی خود باشند. برای افراد متولد شهریور احتمال این که مشکلاتی شبیه به آسم را تجربه کنند وجود دارد. همچنین، اگر شما یک زن متولد شهریور هستید، این احتمال وجود دارد که نسبت به زنان متولد ماه های دیگر بارووی کمتری داشته باشید. با این حال به دنیا آمدن در ماه آخر تابستان تا حد زیادی سلامتی شما را در  بیماری های قلبی عروقی مصون می کرده و باعث می شود در مقایسه با همسالان خود کمی کمتر مستعد ابتلا به بیماری های قلبی باشید.

وضعیت سلامتی متولدین مهر

اگر ماه تولد شما مهر است، احتمال این که مشکلات سلامتی بیشتری نسبت به متولدین نیمه اول سال داشته باشید وجود دارد. متولدین ماه مهر در معرض خطر بیشتری برای مواجهه با مشکلات سلامتی و به طور خاص، مشکلات تنفسی هستند. علاوه بر این، ممکن است بیشتر مستعد مشکلات تولید مثل باشید و با مشکلات نظیر بیش فعالی (ADHD) دست و پنجه نرم کنید.  با این حال، به دنیا آمدن در ماه اول پاییز جنبه مثبتی هم دارد، لازم نیست نگرانی زیادی در مورد سلامت قلبی خود داشته باشید، زیرا آمار نشان می دهد متولدین مهر ماه کمتر به بیماری های قلبی عروقی مبتلا می شوند. 

وضعیت سلامتی متولدین آبان

نوزادان آبان و مهر از نظر مسائل بهداشتی و سلامتی کاملاً مشابه هستند. شما ممکن است در معرض خطر ADHD و اختلالات تنفسی باشید. به طور دقیق تر، ممکن است مجبور باشید به طور مکرر با سرماخوردگی و درد قفسه سینه دست و پنجه نرم کنید. این مشکلات شما را مستعد ابتلا به برونشیت حاد می کند. با این حال درست مانند متولدین مهر ماه ، متولدین آبان در معرض خطر کمتری برای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی هستند.

وضعیت سلامتی متولدین آذر 

در نهایت، اگر ماه تولد شما آذر است، باید مراقب سلامت تولید مثل و تنفس خود باشید. احتمال بالایی وجود دارد که مشکلات باروری و تنفسی باعث نگرانی شما شوند. بدترین بخش این است که بر خلاف متولدین دو ماه ابتدایی پاییز، شما هیچ گونه محافظتی در برابر بیماری های قلبی نیز ندارید! بنابراین، باید بیشتر مراقب باشید و یک سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید تا با مشکلات بزرگ برای سلامتی مواجه نشوید.

وضعیت سلامتی متولدین دی

نگاهی به وضعیت سلامتی متولدین دی نشان می دهد که آنها باید بیشتر مراقب قلب خود باشند. متولدین اولین ماه زمستان در معرض خطر بیشتری برای بیماری های قلبی و عروقی هستند. اگر متولد دی ماه هستید، خطر ابتلا به فشار خون بالا و کاردیومیوپاتی در موردتان به طور قابل توجهی بیشتر است. اما به دنیا آمدن در اولین ماه زمستان نکته مثبتی هم دارد، متولدین دی این است که کمتر مستعد مشکلات تنفسی و عصبی هستند. شما محافظت قابل توجهی در برابر این بیماری ها دارید. 

وضعیت سلامتی متولدین بهمن

اگر  ماه تولد شما بهمن است، در برابر بیماری های قلبی عروقی آسیب پذیرتر هستید. ممکن است این حقیقت درباره سلامتی شما را کمی بترساند اگر بدانید خطر سرطان ریه برای متولدین بهمن نیز بسیار زیاد است. با این حال، در برابر مشکلات تولید مثل و بیماری های عصبی مقاومت خوبی دارید. به دنیا آمدن در میانه زمستان باعث می شود کمتر مستعد ابتلا به این موارد باشید.

وضعیت سلامتی متولدین اسفند

خوب! به پایان سال رسیدیم. وضعیت سلامتی متولدین اسفند چطور است؟ اگر در آخرین ماه زمستان به دنیا آمده اید، باید مراقب رگ های خونی خود باشید. شانس آترواسکلروز (تجمع پلاک در شریان ها) و فیبریلاسیون دهلیزی (نوسان و ضربان قلب سریع) برای متولدین اسفند بسیار زیاد است. با نگاهی به نکات مثبت، اگر در ماه اسفند به دنیا آمده اید، بعید است که مشکلات عصبی را تجربه کنید. محافظت شما در برابر مسائل عصبی بسیار بالاست.

 برای ما بنویسید شما متولد چه ماهی هستید و بیشتر چه بیماری هایی را تجربه کردید. 

 

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان