۰ نفر

این رفتارها برایتان زندگی نمی گذارند!

۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۶
کد خبر: 670545
این رفتارها برایتان زندگی نمی گذارند!

حفظ تعادل و آرامش یکی از مهمترین کارهایی است که می توانیم در زندگی انجام دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، حفظ تعادل و آرامش یکی از مهمترین کارهایی است که می توانیم در زندگی انجام دهیم . وقتی زندگی متعادلی دارید انگیزه و انرژی بیشتری برای زندگی دارید. اما استرس زیاد این تعادل را برهم میزند و میزان رضایت در زندگی را کاهش میدهد.

هشت عادتی که موجب افزایش استرس در زندگیتان می شود و نحوه کنترل آن را در ادامه می خوانید.

تلاش برای کنترل اتفاقات

وقتی برای رسیدن به اهدافمان تلاش میکنیم و به آن میرسیم خوشحال میشویم. اگرمیتوانستیم همه اتفاقات و مشکلاتی که در مسیر زندگیمان قرار میگیرد را کنترل کنیم همیشه در آرامش بودیم. اما زمانی که نمیتوانیم آنها را کنترل کنیم دچار استرس میشویم.


در این زمینه بیشتر بخوانید؛

بغلی بودن بچه طبیعیه؟!

خانم ها، خیلی زود از این مردان فاصله بگیرید!

دانستن این نکات برای پدر و مادرها ضروریست


به چیزهایی که نگرانشان هستید آگاهانه نگاه کنید. اگر می توانید آن را کنترل کنید پس نگران نباشید و اگر نمی توانید آن را کنترل کنید، آن را رها کنید. شاید گفتن این کار آسان تر از انجام دادن آن باشد اما برای کاهش استرس باید این ترفند را یاد بگیرید.

افراد و روابط سمی

نظرات کسانی که دوستشان داریم برای ما اهمیت زیادی دارد و میتواند بر کیفیت زندگی ما تاثیر بگذارد. بهمین خاطر است که داشتن دوستان خوب انقدرمهم است. دوستان سمی و منفی نگر انرژی و انگیزه ما را در زندگی میگیرند.

شما باید با افرادی در ارتباط باشید که به شما کمک کنند تا به اهدافتان برسید نه اینکه جلوی پیشترفت شما را بگیرند.

سرد رشدن در رابطه عاطفی

تخیلات ترسناک

ما بیشتر از تخیل خود رنج می‌بریم تا واقعیت. یکی از قدرتمندترین چیزها ، حس تخیل ما است. به همان اندازه که میتوانیم با تخیلمان اتفاقات خوب در ذهنمان بسازیم به همان اندازه هم میتوانیم در ذهنمان اتفاقات وحشتناک را تصور کنیم.

یکی از راه‌های حل این مسئله، فکر کردن عمدی به افکار مثبت است. برنامه ریزی برای یک آینده موفق ،شادی شما را افزایش دهد ، استرس شما را کاهش میدهد و انگیزه و انرژی شما را بیشتر میکند.

نگرانی بیش از حد

استفاده مداوم از رسانه های اجتماعی با ابتلا به افسردگی مرتبط است و یکی از دلایل اصلی آن این است که ما بخاطر جلب توجه تلاش میکنیم با دیگران رقابت کنیم . به اشتراک گذاشتن کارهایتان تا زمانی که شما را دچار استرس و حسادت نکند هیچ مشکلی ندارد.

نگرانی بیش از حد در مورد اینکه مردم در مورد شما چه فکری می کنند به روح و روان شما آسیب میزند . بهمین خاطر نباید به حرف و قضاوت مردم اهمیت بدهید.

جاه طلب بودن

جاه طلب بودن

جاه طلب بودن اشکالی ندارد اما این جاه طلبی نباید به گونه ای باشد که به چیزهایی که دارید اهمیت ندهید و آنها را نادیده بگیرید. شکرگذاری حتی برای چیزهای کوچک یکی از ویژگی های اصلی افراد شاد است.

مقایسه کردن خودتان با دیگران ، به تعویق انداختن کارها و نگرانی های بی دلیل برای اتفاقاتی که هنوز رخ نداده منجر به افزایش استرس می شود.

زندگی دیگران

یکی دیگر از کارهایی که منجر به افزایش استرس می شود این است که برای زندگی اطرافیانمان نگران هستیم.

شما نباید نگران اتفاقاتی که برای دیگران می افتد، باشید . اگر میتوانید، به آنها کمک کنید تا مشکلشان را حل کنند و اگر هم نمیتوانید، نگران نباشید و به آنها اجازه بدهید خودشان راه حل آن را پیدا کنند.