۰ نفر

کامل نبودن واکسیناسیون در فصل بازگشایی مدارس بحران ساز است

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۵۳
کد خبر: 658105
کامل نبودن واکسیناسیون در فصل بازگشایی مدارس بحران ساز است

مدیر مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تعداد ابتلا به بیماری کرونا از دو ماه گذشته تا کنون رو به افزایش بوده است لذا مردم واکسیناسیون را جدی بگیرند. مهدی گویا گفت: تعداد ابتلا به بیماری کرونا از دو ماه گذشته تا کنون رو به افزایش بوده است. قبل از سویه جدید در روز کمتر از ۲۰۰ مورد ابتلا داشتیم، اما امروز بیش از ۱۰ هزار مورد به سویه جدید مبتلا شدند. گویا ادامه داد: موارد فوت ناشی از کرونا کمتر از ۴ مورد در روز بود، اما الان به ۷۰ نفر رسیده است که این مسئله نشان دهنده سرعت بالای پیشرفت این بیماری است ، هنوز به قله‌ی این بیماری نرسیده ایم. مدیر مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تنها دو راه مقابله با بیماری وجود دارد که اولی واکسیناسیون عمومی و مورد دوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است. درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا بار‌ها تاکید شده است و از مردم خواهش می‌کنیم این موضوع را جدی بگیرند. گویا درباره واکسیناسیون گفت: در سه هفته اخیر میزان مراجعه برای تزریق واکسن زیاد شده اما این کافی نیست و ما باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم. او گفت: ابتدا واکسیناسیون افرادی که بیماری زمینه دارند اهمیت دارد و مورد بعدی گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال هستند که واکسیناسیون آنها کامل نشده است لذا فصل شروع مدارس می‌تواند بحران ساز باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی گویا گفت: تعداد ابتلا به بیماری کرونا از دو ماه گذشته تا کنون رو به افزایش بوده است. قبل از سویه جدید در روز کمتر از ۲۰۰ مورد ابتلا داشتیم، اما امروز بیش از ۱۰ هزار مورد به سویه جدید مبتلا شدند.

گویا ادامه داد: موارد فوت ناشی از کرونا کمتر از ۴ مورد در روز بود، اما الان به ۷۰ نفر رسیده است که این مسئله نشان دهنده سرعت بالای پیشرفت این بیماری است ، هنوز به قله‌ی این بیماری نرسیده ایم.

مدیر مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تنها دو راه مقابله با بیماری وجود دارد که اولی واکسیناسیون عمومی و مورد دوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است. درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا بار‌ها تاکید شده است و از مردم خواهش می‌کنیم این موضوع را جدی بگیرند.

گویا درباره واکسیناسیون گفت: در سه هفته اخیر میزان مراجعه برای تزریق واکسن زیاد شده اما این کافی نیست و ما باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

او گفت: ابتدا واکسیناسیون افرادی که بیماری زمینه دارند اهمیت دارد و مورد بعدی گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال هستند که واکسیناسیون آنها کامل نشده است لذا فصل شروع مدارس می‌تواند بحران ساز باشد.