۰ نفر

بهبود بهداشت دهان به کمک دوربین دندانپزشکی هوش مصنوعی

۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 654117
بهبود بهداشت دهان به کمک دوربین دندانپزشکی هوش مصنوعی

محققان از هوش مصنوعی برای بهبود مراقبت از دندان و لبخند زیبای شما استفاده می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیر عامل زامیگو (Zaamigo) سورین ستلدر، در مورد دوربین دندانپزشکی هوش مصنوعی و اینکه چگونه به بهبود بهداشت دهان و دندان افراد کمک می‌کند صحبت می‌کند.

او می‌گوید:زامیگو قصد دارد «دندان‌های سالم و لبخندی زیبا را به همگان هدیه دهد.»

وقتی برای اولین بار دندان هایم را معاینه کردم کاملا شوکه شدم. دندان‌ها در آینه سفید به نظر می‌رسیدند، اما پشت آن سیاه بود و جرم زیادی وجود داشت.

تصمیم گرفتم بهداشت دهانم را بهبود بخشم و پیشرفتم را با دوربین مشاهده کردم. حالا همه می‌توانند همین کار را انجام دهند.

ما در حال کار به سمت یک "دندانپزشک هوش مصنوعی" با تخصص جمع آوری شده از بهترین دندانپزشکان هستیم. ما می‌خواهیم تجربه وسیع دندانپزشکان را فوراً در دسترس همه قرار دهیم.

افراد هنگام مسواک زدن ۴۰ درصد سطوح دندان را از دست می‌دهند. چرا این اتفاق می‌افتد و چه اثراتی با مسواک زدن ضعیف همراه است؟

ما هر روز دندان‌هایمان را مسواک می‌زنیم، اما تقریباً با هیچ بازخوردی. این کار مثل آشپزی بدون مزه کردن غذا است.

اثرات مسواک زدن ضعیف بسیار زیاد است. تقریباً همه افراد از پوسیدگی دندان رنج می‌برند و تقریباً نیمی از جمعیت لثه ملتهب مزمن دارند. این بیماری‌ها هزینه بسیار زیادی دارند و بر سلامت کلی ما تأثیر می‌گذارند. باکتری‌های دهان راه خود را به کل بدن، حتی مغز ما پیدا می‌کنند.

زامیگو، یک دوربین دندانپزشکی ایجاد کرده که می‌تواند تجزیه و تحلیل عمیقی از دندان‌های شما ارائه دهد.

این دوربین به صورت بی سیم به آیفون و آیپد متصل می‌شود. سپس تصاویر بر روی دستگاه با الگوریتم‌های هوش مصنوعی، که بر روی صد‌ها هزار تصویر آموزش داده شده اند، تجزیه و تحلیل می‌شوند.

ما هر تصویر را از نظر لکه‌ها، پلاک‌ها، لثه‌های ملتهب و تکنیک مسواک زدن تجزیه و تحلیل می‌کنیم.

نتیجه یک مرور کلی برای برجسته کردن مناطقی است که اغلب در طول مراقبت روزانه از دندان از دست می‌روند. مقدار پلاک با پایگاه کاربر ما مقایسه می‌شود تا احساس فوریت ایجاد کند. نتایج نیز به صورت کمی هستند و در طول زمان قابل پیگیری هستند.

دوربین دندانپزشکی همچنین به یک برنامه تلفن همراه متصل است که در آن کاربران می‌توانند هنگام بهبود مراقبت‌های دندانی خود نشان کسب کنند.

معمولاً تفاوت زیادی بین مسواک دستی و برقی وجود دارد. الگوریتم‌های ما قادر به تشخیص آن هستند. آن‌ها همچنین متوجه می‌شوند که فردی به اندازه کافی نخ دندان می‌کشد یا نه.

دوربین به شکل یک مسواک حرفه‌ای داخل دهان را نمایش می‌دهد. درست مانند مسواک، می‌تواند به تمام سطوح دندان‌ها برسد و آن‌ها را حس کند. دندان‌ها واقعاً بسیار کوچک هستند و دیدن آن‌ها با یک دوربین بزرگتر دشوار است. ما شاهد افزایش استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی برای کاربرد‌های مختلف هستیم.

معاینات فیزیکی، ناخوشایند و پرهزینه هستند.

هوش مصنوعی و حسگر‌های تخصصی این پتانسیل را دارند که سلامت دهان و دندان ما را بسیار بهتر بررسی و راهنمایی کنند.