۰ نفر

معجزه آب و آبلیمو در لاغری حقیقت داره؟ + روش صحیح مصرف

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۷
کد خبر: 641907
معجزه آب و آبلیمو در لاغری حقیقت داره؟ + روش صحیح مصرف

با فکر کردن به لیمو ترش، دهان تان آب می افتد، پس وای به حال وقتی که خود لیمو ترش را می خورید! تاثیر سریع و مستقیم لیمو ترش روی چربی های بدن شما هم به همان سرعت است که تصور خوردن یک قطره لیمو، دهن تان را آب می اندازد.

به گزارش اقتصادآنلاین، تازه علاوه بر لاغری و چربی سوزی، جالب است بدانید که آب لیمو، فواید سلامتی مختلفی هم دارد. هرچند هدف اصلی ما از معرفی این ماده ی غذایی معجزه آسا در این مطلب، کمک به کاهش وزن سریع است. لیمو یکی از خوراکی های دلچسب در انواع رژیم های غذایی است و راز لاغری با لیمو ترش هم در چربی سوزی قوی و سریع آن است.

تقریبا همه افراد با آگاهی و مطالعاتی که امروزه دارند، می دانند که یک رژیم غذایی خوب چقدر می تواند در میزان لاغری موثر باشد. پس اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم و متعادل هستید که با عطر خوش لیمو ترش همراه است، مطلب پیش رو را از دست ندهید. در ادامه شما با فواید معجزه آسای لیموترش، معجون سیر و لیمو و زنجبیل برای لاغری، خواص لیمو در چربی سوزی شکم و رژیم لیمو ترش آشنا خواید شد. برای رسیدن به سریع ترین روش ها برای لاغری و تناسب اندام با ما همراه باشید..

فواید شگفت انگیز آب لیمو

پیش از اینکه به خواص لیمو ترش و آب لیمو بپردازیم بهتر است اول نگاهی بیندازیم به فواید نوشیدن آب و تاثیری که در لاغری دارد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب آشامیدنی، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، در واقع فرایندی متابولیکی در بدن رخ می دهد که در آن کالری ها برای تولید گرما سوزانده می شوند. آب لیمو هم به علت اینکه ماده ی اصلی آن آب است همان مزایای تقویت سوخت و ساز بدن را به همراه دارد. نوشیدن آب اغلب به عنوان بخش اساسی هر رژیم لاغری و کاهش وزن توصیه می شود، زیرا می تواند بدون اضافه کردن کالری، احساس سیری و پر بودن را تشدید کند.

 با رژیم لاغری آب، مثل آب خوردن لاغر شوید

گرچه در باره تاثیر آب لیمو برای لاغری تحقیقات کمی انجام شده است اما مطالعات دیگر ثابت کرده اند که با آب لیمو متابولیسم و سوخت و ساز بدن بیشتر افزایش پیدا می کند و در نتیجه شما شاهد کاهش وزن بیشتری خواهید بود. علاوه بر این، آب لیمو حاوی برخی مواد مغذی اضافی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است، که قطع به یقین بر روی سوخت و ساز بدن و کاهش وزن تاثیر مستقیم دارد.

خواص لیمو ترش برای لاغری

به نظر می رسد که آنچه تا به حال درباره فواید لیمو گفتیم، نمی تواند حق مطلب را ادا کند. پس بهتر است لیست کوتاهی از خواص لیموترش برای لاغری بیاوریم و درباره تاثیراتی که لیمو بر کاهش وزن دارد، صحبت کنیم.

آب لیمو کالری بسیار کمی دارد

اگر به دنبال یک نوشیدنی خوشمزه اید اما نگران چاقی و اضافه وزن هستید، شربت آبلیمو یکی از بهترین گزینه ها است. تصور کنید آب نیمی از یک لیمو را در لیوان آبی چکانده اید، فکر می کنید این لیوان آب چند کالری دارد؟ تنها شش کالری. پس به عنوان یک نوشیدنی خوش طعم و درعین حال لاغرکننده عالی است! البته به شرط آنکه مقدار زیادی شکر به آن اضافه نکنید. از طرفی جالب است بدانید که برخی شواهد نشان داده است که مصرف نوشیدنی های کم کالری همراه با وعده های غذایی می توانند میزان دریافت کالری از آن غذا را نیز کاهش دهد. یعنی شربت آب لیمو بهترین و خوش طعم ترین نوشابه همراه با غذای شماست.

آب لیموترش به آب رسانی بدنتان کمک می کند

برخی از تحقیقات نشان داده است که آب رسانی به بدن می تواند منجر به کاهش وزن شود. تحقیقات نشان داده است که با مصرف آب بیشتر چربی ها در بدن شکسته می شود و منجر به کاهش وزن و کاهش سایز می گردد. از آنجایی که بخش بیشتری از شربت آب لیمو را آب تشکیل داده است، با مصرف روزانه آن می توانید میزان آب دریافتی بدن خود را افزایش دهید و به آب رسانی بدن تان کمک کنید. ازطرفی نوشیدن آب کافی، بدنتان را هیدراته می کند یعنی به انتقال مواد مغذی به سلول ها و دفع مواد زاید کمک می کند. با نوشیدن آب لیمو بدن شما در حالت هیدراته مطلوب باقی خواهد ماند، که نتیجه آن تجزیه چربی، کاهش متابولیسم و چربی سوزی در بدن است. از سوی دیگر لیمو ترش به دلیل آبرسانی بدن کبد را نیز پاکسازی می کند و در درمان مشکلات پوستی، جوش ها و چروک صورت به طرز شگفتی تاثیر گذار است.

برای اینکه نگران پوست و مو در رژیم لاغری نباشید، می‌توانید از انواع رژیم سایت من و رژیم استفاده کنید.

لیمو ترش متابولیسم بدن تان را افزایش می دهد

چنانچه پیش از این گفته شد، تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب کافی متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. بر اساس این تحقیقات، آب رسانی کافی به بدن می تواند میتوکندری سلول های بدن را تقویت کند تا انرژی بیشتری برای ما تولید کنند. تاثیر آب لیمو به دلیل آب رسانی بیشتر، درسوخت و ساز و کاهش متابولیسم از آب هم بهتر عمل می کند و درنتیجه منجر به لاغری بیشتری خواهد شد.

با نوشیدن آب لیمو احساس سیری بیشتری می کنید

از آنجایی که لیمو کالری بسیار کمی دارد، می تواند احساس سیری به شما دهد که راهکاری عالی برای کاهش وزن است و همانند آب می تواند جلوی اشتها و پرخوری شما را بگیرد. پس سعی کنید همواره در کنار وعده های غذایی تان از شربت آب لیمو استفاده کنید تا زودتر به وزن ایده آل و تناسب اندام برسید.

لیموترش شما را لاغر می کند

به دلیل مزایای بالقوه ای که آب لیمو دارد (مانند افزایش سوخت و ساز بدن، آب رسانی به بدن و تولید گرما در بدن) می تواند یک گزینه عالی برای کاهش وزن و لاغر شدن باشد. ضمن آنکه اگر با رژیم های لاغری دیگری همراه شود، می تواند نتیجه سریع تری به شما بدهد. در یک تحقیق علمی مشخص شده است که رژیم های کم کالری در کنار مصرف آب لیمو نتایج خوبی برای شما و رسیدن به وزن ایده آل تان خواهد داشت. بعد از همه این تفاسیر اگر می خواهید تناسب اندام داشته باشید و یا وزن کم کنید و لاغر شوید با ما در سایت من و رژیم همراه شوید. این سایت علاوه بر اینکه روند رسیدن به تناسب اندام را تسهیل و تسریع می کند، سبک زندگی سالم را نیز به افراد آموزش می دهد.

با لیمو ترش چربی شکم تان را آب کنید

یکی از دلایل چربی اضافه در شکم و پهلو، می تواند مربوط به سیستم گوارش باشد. لیمو ترش یکی از بهترین هضم کننده های طبیعی غذا است. تازه علاوه بر اینکه دستگاه گوارش شما را فِرِش می کند، تمام چربی های اضافه بدن خصوصا در ناحیه شکم و پهلو را تجزیه کرده و می سوزاند. ازطرفی نوشیدن آب لیمو می تواند به شما کمک کند که بدن تان هیدراته شود، که این امر باعث کاهش احتباس آب و کاهش چربی در اطراف شکم می گردد. نوشیدن آب لیمو متابولیسم را هم تقویت می کند که در لاغر شدن بدن و آب کردن شکم، نقش اساسی دارد.

لاغر شدن با معجون سیر و لیمو

شاید باور نکنید که لیمو ترش علاوه بر خاصیت لاغری اگر با سیر ترکیب شود خاصیت درمانی داشته، بهترین طبیب برای امراض بدن تان است. اگر در ناحیه مفاصل و ماهیچه های خود احساس درد و کوفتگی می کنید، معجون سیر و لیمو خاصیت درمانی خوبی دارد و همچنین برای جلوگیری از سرماخوردگی و عفونت های مجاری تنفسی عالی است. اما مهم تر از همه این است که معجون سیر و لیمو احساس سیری بیشتری به شما می دهد و در کاهش اشتها بسیار موثر است.

لیمو زنجبیل برای لاغری جادو می کند

بر طبق طب سنتی طبع زنجبیل بسیار گرم است. از طرفی چنانچه گفته شد آب لیمو نیز در افزایش دمای بدن و سوخت و ساز آن بسیار موثر است. بنا براین ترکیب این دو ماده تاثیر عجیبی بر لاغری دارد. چون تحرک و حرارت بدن و در نتیجه متابولیسم را بسیار افزایش می دهد و یک معجون جادویی برای لاغری است.

لیمو ترش را کی و چه مقدار مصرف کنیم؟

لیمو ترش یک میوه خوش عطر و گوارا است که می توانید بر اساس ذائقه خود هر جور که دوست دارید، آن را مصرف کنید. بهترین روشی که به شما پیشنهاد می کنیم، آبلیمو یا شربت لیمو است که می توانید آن را طعم دار هم بکنید. معمولا برای لاغری و تاثیرات کاهش وزن، بهتر است آب نیمی از یک لیمو را در یک لیوان بریزید و در صورت تمایل مزه های دیگر هم به آن اضافه کنید. البته به خاطر داشته باشید که شکر را به طور کلی حذف کنید اما می توانید از نعناع یا عسل برای مزه دار کردن آن استفاده کنید.

نعناع در کنار زعفران و آب لیمو یک معجون عالی می شود که مزایای زیادی هم برای سلامتی شما به همراه دارد. می توانید نوشیدن این آب لیموی خوشمزه را به یک عادت صبحگاهی تبدیل کنید. خواص نوشیدن آبلیمو وقتی ناشتا هستید، برای لاغرشدن عالی است. اما اگر صبح ها نمی توانید آب لیمو میل کنید، هر زمان از روز که فرصتش را داشتید این نوشیدنی گوارا را همراه با غذا یا میان وعده بنوشید. جالب اینجاست که می توانید آب لیمو را هم به صورت خنک میل کنید و هم مانند چای، گرم بنوشید. در اصل، تفاوت چندانی در تاثیرگذاری نوشیدن آب لیمو به صورت سرد و گرم وجود ندارد، پس هر طور که میل دارید آن را مصرف کنید.

رژیم لیمو ترش برای لاغری

جالب است بدانید که یکی از بی رحم ترین چربی سوزها در بین مواد غذایی، لیمو ترش و آب لیمو است. بنابراین از رژیم لاغری لیمو ترش که از سریع ترین رژیم های لاغری است، غافل نشوید. در پایان به دو نمونه رژیم لاغری با نوشیدنی ترکیبی لیمو ترش، اشاره شده است که امیدواریم برایتان مطلوب باشد:

آب لیمو و عسل: این ترکیب که بیشتر برای درمان آنفولانزا و سرما خوردگی مورد توجه است، اما مصرف آن صبح ها به صورت ناشتا، می تواند خیلی سریع شما را لاغر کند. برای تهیه، آب نیمی از یک لیمو را به همراه یک قاشق چای خوری عسل و یک لیوان آب جوشیده خنک شده ترکیب کنید.

آب لیمو و نعناع: این ترکیب نیز می تواند تاثیرات بسیار خوبی برای کاهش وزن در بدن شما داشته باشد. برای استفاده از این ترکیب عالی هم می توانید آب نیمی از لیمو را با آب داغ و نعناع ترکیب کنید و چند دقیقه اجازه دهید که طعم نعناع وارد آب شود و به اصطلاح دم بکشد. سپس آن را گرم بنوشید. برای بهره مندی از یک رژیم متعادل و مناسب می توانید به سایت من و رژیم اعتماد کرده و با ثبت نام در این وب سایت، از رژیم های هوشمند آن استفاده کنید. این وب سایت با دریافت اطلاعات شما مانند سن، وزن و جنسیت رژیم منحصر به فردی را به شما ارائه می دهد.