۰ نفر

تزریق ۱۴۷ میلیون دز واکسن کرونا در کشور

۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۱۴
کد خبر: 626153
تزریق ۱۴۷ میلیون دز واکسن کرونا در کشور

وزیر بهداشت گفت: از شروع واکسیناسیون کرونا تا امروز ۱۴۷ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهرام عین اللهی گفت: برای واکسیناسیون همه مردم و گروه‌های مردمی سپاه و بسیج کمک کردند و تا امروز ۱۴۷ میلیون واکسن تزریق شده است.

وزیر بهداشت گفت: همزمان با آغاز دولت در موضوع کرونا، روزانه ۵۰ هزار بیمار مبتلا، ۱۸ هزار بستری، ۸ هزار بیمار آی سی یو و بیش از ۷۰۰ فوتی داشته ایم اما دولت با قدرت وارد پیشگیری از کرونا شد و واکسیناسیون را به بحث‌های سیاسی گره نزد و با قدرت به ورود واکسن اقدام کرد.

او گفت: در زمان شروع دولت تولید یک واکسن داشته ایم و اکنون بیش از ۶ واکسن تولید می‌شود که می‌توانیم واکسن صادر کنیم و قرار است صادرات واکسن به ۱۰ کشور نیز انجام شود.

عین اللهی گفت: جمعیتی معادل ۶ تا ۹ میلیون بیمه نشده داریم که باید بیمه شوند و موضوعی که باید  در راس کار‌ها قرار گیرد این است که همه مردم باید بیمه شوند و هیچ کس نباید بدون بیمه باشد که این امر در بودجه سال جاری پیش بینی شده است.

وزیر بهداشت گفت: در تلاش هستیم که در اولین فرصت بیمارستان فردیس تکمیل شود و به بهره برداری برسد وقتی شهرستانی با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بیمارستان ندارد، نمونه بی عدالتی در توزیع امکانات است.